March 14, 2004
obelix wrote: Bort med dom, dom fyller ingen funktion.
Dessutom så ser pappskallarna till, dvs dom som släpper ut dom, att det blir en ekologisk katastrof emellanåt.
Är 500miljoner kronor till staten ingen funktion? Samt en massa jobb? Du kanske inte tycker det men det gör då jag!
November 27, 2003
skinner wrote: [quote=obelix]Bort med dom, dom fyller ingen funktion.
Dessutom så ser pappskallarna till, dvs dom som släpper ut dom, att det blir en ekologisk katastrof emellanåt.
Är 500miljoner kronor till staten ingen funktion? Samt en massa jobb? Du kanske inte tycker det men det gör då jag!
Hur fan man kan tycka att 500 miljoner är värt detta plågeri är fan ynkligt. Bort med skiten. 👿
Om societetskärringarna vill klä sig i döda djur så undrar ju vad de kan ha för mer perversa läggningar. :-k
//Andreas
September 23, 2004
Delph1 wrote: [quote=skinner][quote=obelix]Bort med dom, dom fyller ingen funktion.
Hur fan man kan tycka att 500 miljoner är värt detta plågeri är fan ynkligt. Bort med skiten. 👿
Om societetskärringarna vill klä sig i döda djur så undrar ju vad de kan ha för mer perversa läggningar. :-k
//Andreas
det säger väl sig självt varför killen tror sånt är bra..
August 2, 2001
skinner wrote: På vilket sätt plågas dom mer än t.ex. kyklingar?
Om det gäller Svenska kyklingar så har dom det hyfsat bra. Men skillnaden är att kyklingar är mat men pälsar har inget syfte förutom om man vill skryta och visa att man minsan har råd med en äkta päls. För syntetiska material som ser exakt likadana ut går ju att tillverka dessutom mycket billigare.
March 14, 2004
nXsty wrote: [quote=skinner]På vilket sätt plågas dom mer än t.ex. kyklingar?
Om det gäller Svenska kyklingar så har dom det hyfsat bra. Men skillnaden är att kyklingar är mat men pälsar har inget syfte förutom om man vill skryta och visa att man minsan har råd med en äkta päls. För syntetiska material som ser exakt likadana ut går ju att tillverka dessutom mycket billigare.
Äger själv inga pälsar och gillar inte dom heller. Dock så tycker jag att jobben i dagens Sverige är värdefulla. Hittar man något annat jobb till dom så kanske man kan avveckla men inte bara förbjuda pälsfarmarna och sedan strunta i ägarna.
November 27, 2003
skinner wrote: På vilket sätt plågas dom mer än t.ex. kyklingar? Jag gillar själv inte pälsar då jag inte gillar att klä mig i döda djur men jag bryr mig inte om andra gör det.
Jo, men nu handlar det ju kort och gott om att utnyttja ett djur för att vi ska utsmycka oss. Inte för att vi behöver det på något vis, utan enbart pga utsmyckning i vissa mer exklusiva kretsar. Tro nu inte att jag är någon extrem miljöfanatiker eller vänsterperson för det är jag inte. Jag har växt med en väldans massa djur bara och jag tycker inte om att utnyttjar ett djur på ett sådant sett. Kycklingar kan jag ha överseende med då det leder till föda för oss vilket får ses som nödvändigt, mer eller mindre. Men pälsar fyller fan ingen vettig funktion.
(Skydda mot kyla? Jo men det gör syntetiska material bättre)
//Andreas
December 29, 2004
Delph1 wrote: [quote=skinner][quote=obelix]Bort med dom, dom fyller ingen funktion.
//Andreas
Har du varigt på en pälsfarm och sätt hur det går till?
December 29, 2004
Delph1 wrote: [quote=skinner]På vilket sätt plågas dom mer än t.ex. kyklingar? Jag gillar själv inte pälsar då jag inte gillar att klä mig i döda djur men jag bryr mig inte om andra gör det.
Jo, men nu handlar det ju kort och gott om att utnyttja ett djur för att vi ska utsmycka oss. Inte för att vi behöver det på något vis, utan enbart pga utsmyckning i vissa mer exklusiva kretsar. Tro nu inte att jag är någon extrem miljöfanatiker eller vänsterperson för det är jag inte. Jag har växt med en väldans massa djur bara och jag tycker inte om att utnyttjar ett djur på ett sådant sett. Kycklingar kan jag ha överseende med då det leder till föda för oss vilket får ses som nödvändigt, mer eller mindre. Men pälsar fyller fan ingen vettig funktion.
//Andreas
Håller med dig, men som det är nu så får pälsfarmarna ingen ersättning om dom avvecklar. Anser därför att man bör låta dom vara tillåtna tills man har kompenserat dom fullt ut.
March 14, 2004
dåren wrote: [quote=Delph1][quote=skinner]På vilket sätt plågas dom mer än t.ex. kyklingar? Jag gillar själv inte pälsar då jag inte gillar att klä mig i döda djur men jag bryr mig inte om andra gör det.
//Andreas
Håller med dig, men som det är nu så får pälsfarmarna ingen ersättning om dom avvecklar. Anser därför att man bör låta dom vara tillåtna tills man har kompenserat dom fullt ut.
Exakt min åsikt med. Låt dom vara kvar tills man har hittat ett sätt att ersätta farmarna på.
November 27, 2003
dåren wrote: [quote=Delph1][quote=skinner][quote=obelix]Bort med dom, dom fyller ingen funktion.
//Andreas
Har du varigt på en pälsfarm och sätt hur det går till?
Plågeri syftade på utnyttjandet som stort inte att de är misskötta.
//Andreas
March 14, 2004
obelix wrote: [quote=skinner][quote=Jerry]Varför ska farmarna ha ersättning?
Så att dom kan starta någon annan värksamhet. Trodde det var självklart?
Får alla bönder som inte kan leva på sina gårdar ersättning till att starta nåt nytt?
Nej men dom borde väll få om staten förbjöd dom att syssla med deras verksamhet.
2 Guest(s)