February 16, 2004
Johan Nicklasson wrote: [quote=Edvuld]Personligen tycker jag man ska ta hand om de värre problemen i stället. Typ krig.
Tycker det är fel att förbjuda en hel näring.
behövver ju inte förbjuda hela näringen men ändra reglerna och kraven som ställs på uppfödarna... lite mer stimulering för fjuren i burarna etc. ge djuren ett hyfsat liv innan dom slaktas.. sen ett lrav på att en större del av fjuren tas till vara på.. iller blir säkert bra hund å katt mat...
Läs vad jag skrivit tidigare om att ingen vet hur det går till.
Speciellt om att ta till vara allt av djuren.
September 20, 2001
Jag funderar på varför det inte är något liv om t.ex. chichilla farmare...
Bör inte isf den näringen också få mkt hårdare regler?
Enda resultatet med dessa reglerna är att farmarna flyttar utomlands.
Jag bor nära 3 farmar, och de kan enkelt flytta hela sin verksamhet till Canada, så vad jag tycker hade varit smartast är om reglerna inte hade blivit så mycket strängare, utan lagom stränga, så att farmarna stannar i Sverige, då har djuren fått det bättre, och jobben stannar, i stället som det kommer bli nu, oförändrat för djuren pga utomlandsflytten, och sämre med jobb.
September 20, 2001
UndaC wrote: [quote=Edvuld]Personligen tycker jag man ska ta hand om de värre problemen i stället. Typ krig.
Tycker det är fel att förbjuda en hel näring.
så om du gick till en lokalpolitiker och ville ha ner vårdköerna (för att få gipsat en bruten arm) och han sa att han tänkte koncentrera sig på svälten i afrika först så hade det varit ett hygglo eller resonligt svar?
det ena utesluter inte det andra, dessutom är det lättare att förbjuda pälsfarmare än att förbjuda krig
angående att det är fel att förbjuda en näring så beror det väl på vad det är för näring?
Visst, dåligt argument av mig, men den lättaste vägen är oftast inte den rätta.
Djuren blir bra mat till andra djur, och minkarna äter slaktavfall, vad ska göras med slaktavfallet i stället?
2 Guest(s)