Panik! Snälla hjälp.. Kostar 500kr att lösa ut netellercheck|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Panik! Snälla hjälp.. Kostar 500kr att lösa ut netellercheck
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 25, 2005 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Var till banken å skulle lösa ut lite pokerpengar från empire poker. Hade fört över dessa till internetbanken "neteller" (http://www.neteller.com) som var rekomenderat att folk utanför canada och usa skulle göra.. Nu på banken när ja glad i hågen komm spatserande där me min check så säger de att de kan kosta uppemot 500kr att lösa ut den! Äter ju upp hela vinsten. 🙁
Finns de nån lösning å detta problem, nån som varit i samma sitts? Svamlar min bank?

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
878773
April 25, 2005 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

kan tyvärr stämma att det är dyrt men så dyrt vore fantastiskt korkat..

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
878779
April 25, 2005 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan du inte flytta pengarna från neteller till något annat som paypal och sedan ta ut dem från vanliga banken..?

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
878782
April 25, 2005 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Kan du inte flytta pengarna från neteller till något annat som paypal och sedan ta ut dem från vanliga banken..?

Men ja har ju redan pengarna ute på papper. 🙁
Å är 99% på att man inte kan flytta över dem till paypal men ja haft dem kvar.. Värst av allt är att ja redan innan ja löste in den där tog ut en check till.. :banghead:

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
878783
April 25, 2005 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Snorch]Kan du inte flytta pengarna från neteller till något annat som paypal och sedan ta ut dem från vanliga banken..?

Men ja har ju redan pengarna ute på papper. 🙁
Å är 99% på att man inte kan flytta över dem till paypal men ja haft dem kvar.. Värst av allt är att ja redan innan ja löste in den där tog ut en check till.. :banghead:

Tråkigt.. men varför är det så dyrt då? sa inte banken nått om det?
Ähh prova sälj den till någon för säg 50kr mindre än vad den är värd.. 🙂

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
878789
April 25, 2005 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
878794
April 25, 2005 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.

Oki de tröstar ju lite, avgiften nästan nere på hälften, men ändå på tok för mycket.. 🙁
Är de ingen här som spelat på empirepoker eller använt neteller?

Uno!
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 309
878795
April 25, 2005 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Spela tills 500 kronor bara är en liten del av vinsten då bryr du dig inte så mycket..
Eller är det försent nu när du har tagit ut checken?

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
878799
April 25, 2005 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Pojo]uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.

Oki de tröstar ju lite, avgiften nästan nere på hälften, men ändå på tok för mycket.. 🙁

Dock inget jag kan garantera men det borde int bli så mycket som 500 men man vet alldrig banker brukar ta fina arvoden på konstiga saker.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
878801
April 25, 2005 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

varför ta ut 500 kr ?

Fortsätt spela tills du kommit upp över 5 000 i alla fall, sedan kan man ta ut. bara jobbigt med små pengar.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
886862
May 10, 2005 - 1:53 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Pojo]uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.

Varför använda netteller ? Vad är vitsen ?
Du har väl VISA och person/lönekonto ?

Jag plocka ut $ 300 från Multipoker i Torsdags eftermiddag och hade pengarna redan dagen efter.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
886907
May 10, 2005 - 7:45 am
sp_Permalink sp_Print

Kan du inte fråga banken exakt hur mycket det skulle kosta ist för som nu veta att det KAN kosta 500kr

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
887123
May 10, 2005 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Har för mig att banken tog typ 300:- när jag skickade pengar till utlandet förut, är kanske samma avgift att hämta in.

Konstigt att det kostar typ 30:- att ta ut pengar om man är utomlands med VISA kortet som är knuten till bankkontot i sverige 😀

Aelrik
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
887296
May 10, 2005 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Konstigt att det kostar typ 30:- att ta ut pengar om man är utomlands med VISA kortet som är knuten till bankkontot i sverige 😀

T.o.m. gratis om du tar ut i euro.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
887411
May 10, 2005 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Falcon wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Pojo]uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.

Jag plocka ut $ 300 från Multipoker i Torsdags eftermiddag och hade pengarna redan dagen efter.

För att Empirepoker inte har den funktionen så du kan ta ut det direkt till kontot om du inte bor i usa eller canada.
Däremot komme jag själv (som ja inte fattar att nån erfaren/klok person på holdem.se kunnat klura ut. Men de var väl för lätt för så smarta människor? wink ) på en helt underbar lösning som sparade mig pengarna. Avbröt checkarna från neteller så pengarna återvände till neteller kontot, pengarna komme ju tidigare från empirepoker vinster. Ja upptäckte ju helt enkelt att man kan sätta in pengar på multipoker från neteller.. Problemet löst.. 😀 Å som du sa, från multipoker sen är det ju skitlätt att få ut pengarna.
(Skrev stort så ingen skulle missa huvudämnet å slippe tänka mer på det här :))

fruxor
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
887547
May 10, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

vafan, jag vann $100 på en freeroll, men efter att ha fört över dom till ett neteller konto så märkte jag hur värdelöst system dom hade (och alla andra alternativ för att ta ut pengar var lika dåliga).. så jag förde tillbaka dom på spelkontot och tänkte spela upp dom istället, har väl kanske $30 kvar eller så.
men bra att veta hur som helst! får helt enkelt se till att spela upp lite mer pengar och ta ut dom via multipoker istället 😉

edit: detta var då i augusti förra året då dollarn var värd lite också :p glömde helt bort mitt konto, så det är därför jag fortfarande har kvar lite pengar ($52 visade det sig).

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
887643
May 10, 2005 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Falcon][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Pojo]uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.

För att Empirepoker inte har den funktionen så du kan ta ut det direkt till kontot om du inte bor i usa eller canada.

Byt till Multipoker helt och hållet då, slipper du krångla sådär.
EmpirePoker och Multipoker är samma nätverk och i stort samma klient.

Förresten, jag plocka ut ytterligare $300 idag 😛
Winning streak.

moody
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
887865
May 11, 2005 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

Det här hjälper inte dig just nu men till nästa gång du ska ta ut pengar från Neteller är ett tips att du skaffar dig ett Neteller debitkort.

Har för mig att det är en avgift på 1,9% på alla uttag (i t.ex en vanlig bankomat) men kan ha fel.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 553
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL