February 12, 2002
Var till banken å skulle lösa ut lite pokerpengar från empire poker. Hade fört över dessa till internetbanken "neteller" (http://www.neteller.com) som var rekomenderat att folk utanför canada och usa skulle göra.. Nu på banken när ja glad i hågen komm spatserande där me min check så säger de att de kan kosta uppemot 500kr att lösa ut den! Äter ju upp hela vinsten. 🙁
Finns de nån lösning å detta problem, nån som varit i samma sitts? Svamlar min bank?
February 12, 2002
Snorch wrote: Kan du inte flytta pengarna från neteller till något annat som paypal och sedan ta ut dem från vanliga banken..?
Men ja har ju redan pengarna ute på papper. 🙁
Å är 99% på att man inte kan flytta över dem till paypal men ja haft dem kvar.. Värst av allt är att ja redan innan ja löste in den där tog ut en check till.. :banghead:
March 14, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Snorch]Kan du inte flytta pengarna från neteller till något annat som paypal och sedan ta ut dem från vanliga banken..?
Men ja har ju redan pengarna ute på papper. 🙁
Å är 99% på att man inte kan flytta över dem till paypal men ja haft dem kvar.. Värst av allt är att ja redan innan ja löste in den där tog ut en check till.. :banghead:
Tråkigt.. men varför är det så dyrt då? sa inte banken nått om det?
Ähh prova sälj den till någon för säg 50kr mindre än vad den är värd.. 🙂
February 12, 2002
Pojo wrote: uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.
Oki de tröstar ju lite, avgiften nästan nere på hälften, men ändå på tok för mycket.. 🙁
Är de ingen här som spelat på empirepoker eller använt neteller?
February 16, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Pojo]uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.
Oki de tröstar ju lite, avgiften nästan nere på hälften, men ändå på tok för mycket.. 🙁
Dock inget jag kan garantera men det borde int bli så mycket som 500 men man vet alldrig banker brukar ta fina arvoden på konstiga saker.
September 23, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Pojo]uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.
Varför använda netteller ? Vad är vitsen ?
Du har väl VISA och person/lönekonto ?
Jag plocka ut $ 300 från Multipoker i Torsdags eftermiddag och hade pengarna redan dagen efter.
March 3, 2004
February 12, 2002
Falcon wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Pojo]uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.
Jag plocka ut $ 300 från Multipoker i Torsdags eftermiddag och hade pengarna redan dagen efter.
För att Empirepoker inte har den funktionen så du kan ta ut det direkt till kontot om du inte bor i usa eller canada.
Däremot komme jag själv (som ja inte fattar att nån erfaren/klok person på holdem.se kunnat klura ut. Men de var väl för lätt för så smarta människor? ) på en helt underbar lösning som sparade mig pengarna. Avbröt checkarna från neteller så pengarna återvände till neteller kontot, pengarna komme ju tidigare från empirepoker vinster. Ja upptäckte ju helt enkelt att man kan sätta in pengar på multipoker från neteller.. Problemet löst.. 😀 Å som du sa, från multipoker sen är det ju skitlätt att få ut pengarna.
(Skrev stort så ingen skulle missa huvudämnet å slippe tänka mer på det här :))
May 11, 2005
vafan, jag vann $100 på en freeroll, men efter att ha fört över dom till ett neteller konto så märkte jag hur värdelöst system dom hade (och alla andra alternativ för att ta ut pengar var lika dåliga).. så jag förde tillbaka dom på spelkontot och tänkte spela upp dom istället, har väl kanske $30 kvar eller så.
men bra att veta hur som helst! får helt enkelt se till att spela upp lite mer pengar och ta ut dom via multipoker istället 😉
edit: detta var då i augusti förra året då dollarn var värd lite också :p glömde helt bort mitt konto, så det är därför jag fortfarande har kvar lite pengar ($52 visade det sig).
September 23, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Falcon][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Pojo]uppemot 500 ja!!! inte 500. Banken skall väl ha nån slant på 100 kr för det mesta som har med utlandet att göra plus om det kostar att få dom men tycker det skulle hamna på en max 300 men vet inte riktig.
För att Empirepoker inte har den funktionen så du kan ta ut det direkt till kontot om du inte bor i usa eller canada.
Byt till Multipoker helt och hållet då, slipper du krångla sådär.
EmpirePoker och Multipoker är samma nätverk och i stort samma klient.
Förresten, jag plocka ut ytterligare $300 idag 😛
Winning streak.
1 Guest(s)