January 15, 2004
Vi på höglandsskolan hade gått i strejk en dag för att vi ville inte att dom skulle dela våra klasser läs mer HÄR. Så i alla fall så ringde någon rektorns "boss" om man säger så så sa han att dom skulle blåsa av allting :D. Men det jag undrade hur är det med skolreglerna? Rektor fan har bestämmt att vi ska gå en dag längre eller börja en dag tidigare på sommarlovet, får hon verkligen göra så? FÖR vi strejkade bara 1 dag och det vart olovlig strejk för att vi inte hade lämmnat in något jävla papper, så praktiskt sett så räknades det som skolk. Tänk er dom som skolkar några dagar bara för att dom känner för det eller en tjej i våran klass är typ alltid 10-20 min sen varje morgon hur mycket blir inte det på ett år? Tänk er vad ska vi göra dagen då alla slutat skolan och vi sitter kvar 1 dag vad kan vi göra INGET för det finns ju inget att jobba med!?
January 7, 2004
January 15, 2004
January 11, 2003
Altså det kan de göra vad jag vet... de har en plikt att se till att du får "samma" tid/kvalitet av undervisning som andra skolor...
När det gäller protest och stejk och sånt... om de görs olovligt så är det värdelöst... då blir det som skolk / olovlig frånvaro, så pappersjobbet är viktigt för att det ska vara officiellt och troligen också göra nån verkan.
Elever FÅR gå ut i strejk OM det är ett anmällt officiell och förberedd händelse. Och har blivit godkänd så klart... Lärarna kan dock inte gå med, om inte facket mm har godkänt det också. (exakta lagliga biten är jag inte 100% på, men Malmö Latinskolan har haft elev strejk iaf, dock var det offiell och godkänd händelse!)
May 17, 2002
kart wrote: vafan jag var ju med i strejken
men sista året på skolan ska dom splittra klasserna???
ej smart. dessutom, hur blir det med vår klassresa?
typ sparat ihop typ 85000 i klasskassan.Edit:fast nu är det ju fixat så... och JAG hjälpte till 😀
men ni kommer ju bara bli omplacerade från 2 till 3 klasser. Ni ska ju inte bli flyttade till olika delar av lande. samt att ni kan fortfarande åka på klassresa ihop.
January 15, 2004
January 15, 2004
January 15, 2004
May 17, 2002
Elektro wrote: slafs_, hur kan du gå på samma skola som oss utan att gå på den?
festisMER, man kan ju fylla vattenbalonger med gröt och yoghurt (stavas!??) och kasta på rektorn
tror inte det är någon bra idé, försök att se det bästa i situationen istället. mindre klasser = bättre lektioner.
August 20, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Elektro]slafs_, hur kan du gå på samma skola som oss utan att gå på den?
festisMER, man kan ju fylla vattenbalonger med gröt och yoghurt (stavas!??) och kasta på rektorn
tror inte det är någon bra idé, försök att se det bästa i situationen istället. mindre klasser = bättre lektioner.
Det funkar för det mesta... Men inte alltid.
Är läraren oseriös så kvittar det hur små klasser han har, kan till och med bli sämre med mindre klasser.
May 17, 2002
DiDi wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Elektro]slafs_, hur kan du gå på samma skola som oss utan att gå på den?
Det funkar för det mesta... Men inte alltid.
Är läraren oseriös så kvittar det hur små klasser han har, kan till och med bli sämre med mindre klasser.
för hoppas att lärarna är seriösa på hans lilla skola då,
2 Guest(s)