February 1, 2002
Har satt upp parabol och har ett kort från Canal Digital och jag hittar bara kanske 5-6 kanaler av dom ~30 jag bör hitta..
Vissa kanaler har fyrkanter går inte att se på, min tvhandlare sa att det berodde på att jag hade för lång kabel så det blev för dålig signal.. Så jag kapade kabeln och fick nu in canal+ som jag inte fick igår men det var fyrkanter och linjer över hela bilden, fick inte in någon annan av dom övriga kanalerna.
Nu säger han att jag ska köpa en linjeförstärkare..
Tror ni det är värt det eller är det något annat som är fel?
Har kanske 20-25m kabel.
July 3, 2001
Starscream wrote: Digiality VC CI 104
ok.. den boxen är jag inte särskillt hemma på... jag kan bara med alla nokia boxar och canaldigitals standad :/
men det kan vara trädet som du säger är i vägen....kolla om det finns nån inställning i mottageren där du kan läsa av signalstyrkan
February 1, 2002
Jodå, den ligger på 52% vilket jag tyckte verkade lågt men då sa han om det är bra lnb så är det mindre brus och därmed mindre signalstyrka, och tvärsom om det är kassa signalhuvuden så kan det vara väldigt mkt brus och då ser det ut som man har bra signal...
Undra om dom jag har är bra eller dåliga 😮
Nu funkar inte canal+ alls, fick mottagning förut idag och EPG funkar inte heller :/
February 21, 2003
intstrument för 8000:- är fegt 😉
en annan fick gå upp på taket å justera med mobilen i handen å donnan som sitter nere å tittar på signalen 🙂
har nokia 9802 kit'et... där ställde jag bara in parabolen lite grovt, sen finjusterade jag genom att "vrida" lite på huvudena...
cheers
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 1, 2002
tiggre wrote: intstrument för 8000:- är fegt 😉
en annan fick gå upp på taket å justera med mobilen i handen å donnan som sitter nere å tittar på signalen 🙂
har nokia 9802 kit'et... där ställde jag bara in parabolen lite grovt, sen finjusterade jag genom att "vrida" lite på huvudena...
cheers
Jag sa det jag med 🙂 det är inte sportsligt, men han fick inte mer signal än mig så jag sågar ner ett par träd imorrn!
May 23, 2001
Starscream wrote: [quote=tiggre]intstrument för 8000:- är fegt 😉
cheers
Jag sa det jag med 🙂 det är inte sportsligt, men han fick inte mer signal än mig så jag sågar ner ett par träd imorrn!
Helt rätt! Vi riktade in våran parabol men bildern försvann ibland. Bara ut och såga ner ett träd det och sen fungerade det fin fint. Tur att trädet stod på våran tomt, hade väl blivit ett jävla liv om grannen vaknat på morgonen och sett att några av hans träd var nersågade.
February 1, 2002
stormaz wrote: [quote=Starscream][quote=tiggre]intstrument för 8000:- är fegt 😉
cheers
Helt rätt! Vi riktade in våran parabol men bildern försvann ibland. Bara ut och såga ner ett träd det och sen fungerade det fin fint. Tur att trädet stod på våran tomt, hade väl blivit ett j**la liv om grannen vaknat på morgonen och sett att några av hans träd var nersågade.
Ringde han som ägde marken och frågade först.. tänk om han hade sagt nej :cy:
aja, fick kapa så mkt jag ville o behålla veden
2 Guest(s)