June 26, 2002
Hejsan!
En liten fråga som min morfar undrar över =)
Finns det nån VHS och parabolmottagare som man kan programmera till att spela in 2 två filmer efter varandra på 2 olika parabolkanaler?
Antar att VHS.sen måste säga till parabolen att byta huvud eller att röra sig då?
Mycket tacksam för hjälp 🙂
December 24, 2002
Va menar du? alltså du har typ bara ett microvågshuvud och en motordriven parabol lr?! så är det andra programmet på en annan satellit? Annars e d ju bara att programmera in kanalaerna i videon så löser d sig? Men i vanliga fall om d e nån av dom svenska satelliterna så behöver du väl inte röra parabolen, d e ju bara om d e typ nån tysk kanal han vill spela in lr så som ligger på en helt annan satellit!
June 26, 2002
Hogan wrote: Han menar förmodligen att han ska spela in ex,vis Rapport kl 21:00 och sen Sporten på 4'an kl 21:30. Då måste mottagaren byta kanal för att man ska kunna spela in på videon.
Själv vet jag inte vilka mottagare som kan byta kanal på valfri tid, men det finns säkert
Tack tack 🙂 så mena jag precis! Trots att två kanaler ligger på samma satellit måste ju mottagaren byta kanal på utsatt tid som du säger..
Frågan är nu vilken video/mottagare som kan tänkas kunna klara detta?
June 26, 2002
Xuestor wrote: min gamla nokia mediamaster klarade detta.
Man kunde schemalägga upp till 10 inspelningar på olika kanaler. om de e detta du menar nu 🙂 vhs:en e ju inställd på samma kanal tela tiden (av1) eller?
Hmm..hur programmerar man då? (inte haj på detta..)
För när jag programmerar kan jag bara välja mellan 1, 2, 4 som de tar emot via marknätet eller vad man säger.. och AV som parabolen ligger på. Programmerar jag 2 program på AV kommer båda inspelningarna bli på den kanalen som parabolen står på?
EDIT: Vad är show view?
2 Guest(s)