January 28, 2003
detta har hänt mig flera ggr och nu senast för någon dag sen..
för rätt länge sedan så drömde jag om att jag var på något ställe och vi gjorde något, kommer inte ihåg vad..
det skrämmande var nu när vi hade friluftsdag i skolan så var vi på ett ställe jag aldrig varit förrut irl, men så fort jag kom dit så kändes det som "men här har ju jag varit förr ..???" kände inte igen allting precis, men det var så likt att om någon hade förklarat så hade jag känt igen det
detta har hänt mig flera gånger och jag undrar om ni andra här har samma "upplevelser" eller något annat "oförklarligt" som händer er?
vet iaf att jag ska gå en kurs om parapsykologi sedan på lunds universitet 8)
låter kanske lite luddigt, men hoppas ni förstår 😀
October 27, 2001
Det var väl någon här som förklarade hur detta kunde hända.
Man uppfattar något med ögat, hjärnan processar informationen och lägger den i närminnet. Ibland blir det fel och hjärnan råkar blixtsnabbt lägga den i fjärrminnet (eller vad det nu heter). Då uppfattar man det som man just upplevde som något man gjorde för länge sedan.
Allt har en logisk förklaring.
January 28, 2003
allt har inte en logisk förklaring.. det är det parapsykologi står för.. läran om det oförklarliga
ta exemplet med två tvillingar som blev separerade vid födseln, ena bodde i holland och andra i indien.. när dom återförenades efter 40 år så hade båda gift sig på samma dag, fått barn samma dag, varit sjuka samma perioder.. alldeles för många sammanträffande för att inget skulle ha "inverkat"
October 27, 2001
MrWeizel wrote: allt har inte en logisk förklaring.. det är det parapsykologi står för.. läran om det oförklarliga
ta exemplet med två tvillingar som blev separerade vid födseln, ena bodde i holland och andra i indien.. när dom återförenades efter 40 år så hade båda gift sig på samma dag, fått barn samma dag, varit sjuka samma perioder.. alldeles för många sammanträffande för att inget skulle ha "inverkat"
Tvillingar är väldigt lika genetiskt sett, förklarar kanske inte barn och giftemål så bra, men det skyller vi på slumpen.
May 17, 2002
Och den där kursen på Lunds universitet lär handla OM fenomenet parapsykologi. Den är inte en kurs I parapsykologi. Så de lär väl gå igenom logiska förklaringar till tillsynes oförklarliga parapsykologiska fenomen...
men jag har ju inte kollat kursinnehållet, så det är bara en gissning...
January 28, 2003
airman wrote: Mmmm, det lär ju stämma. Visst! Och du kände dem personligen?
... tänkte väl det...
Vandringssägner är inte ovanliga alls, tror du på allt du läser, tror du på allt du hör någon berätta. sådär utan vidare eftertanke?? 😕
du tänkte vad?? nä, det är klart jag ska inte lita på forskare som har hållt på med parapsykologi i 20 år FÖR DU HAR GIVETVIS RÄTT
det med eftertanke... du känner inte mig å ska fan inte säga något..
May 17, 2002
En forskare som har hållt på med parapsykologi i 20 år?? en professor som är utbildad?? Är det han/hon som skall hålla kursen?
Nej, jag känner inte dig, men du behöver inte ta det så hårt att jag inte håller med dig. Det var inte meningen att vara otrevlig, ber om ursäkt....
Du får tro vad du vill, men jag behöver inte tro på det därför. Jag kanske var lite hård i tonen, men det var inte meningen...
May 23, 2002
MrWeizel wrote: [quote=airman]Mmmm, det lär ju stämma. Visst! Och du kände dem personligen?
... tänkte väl det...
Vandringssägner är inte ovanliga alls, tror du på allt du läser, tror du på allt du hör någon berätta. sådär utan vidare eftertanke?? 😕
du tänkte vad?? nä, det är klart jag ska inte lita på forskare som har hållt på med parapsykologi i 20 år FÖR DU HAR GIVETVIS RÄTT
det med eftertanke... du känner inte mig å ska fan inte säga något..
Spelar väl fan ingen roll hur länge han har forskat i ett sådant ämne där hälften av det man hör är myter... Man ska vara kritisk...
June 20, 2002
MrWeizel wrote: allt har inte en logisk förklaring.. det är det parapsykologi står för.. läran om det oförklarliga
också tveksam till sanningshalten i det där...
men hur som helst har allt en logisk förklaring... det är bara vi som inte klurat ut hur det funkar ännu...
August 12, 2003
4 real? länk tack...
July 8, 2003
Hauk wrote: orkade inte läsa folks svar men, ena hjärnhalvan reagerar snabbare än den andra, då känns det som du sett det förut, även fast det va 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000032 sekunder sen.
Är det sant? Låter logiskt men är skeptisk...
1 Guest(s)