January 18, 2004
Den har just börjat, men jag tycker Göran går för mkt offensiv... visst han lovar mycket men han har gjort det så många gånger att jag knappt litar på ett ord han säger.
Gammal quote från förra årets valdebatt.
"Vad vet du om hur medelklass svensken har det, du som köpt en villa för 6 miljoner?"
Sagt av göran till Bo Lundgren, i vilket Göran Persson senare köpte sin egen villa för 12 miljoner (byggt på ett naturskydds område.)
May 6, 2006
February 21, 2003
mach wrote: Röstar på piratpartiet bara för att bli av med bodström.
du torde då rösta på alliansen då det är de som avsätter honom, knappast piratpartiet... 😉
gp äcklar mig som vanligt då han bara hotar hur dåligt allt blir om inte han vinner... istället för att fokusera hur BRA det kan bli om vi sossar vinner... (edit, är inte sosse...)
snacka om att ha skev fokus
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
January 20, 2003
Delph1 wrote: [quote=HELIX]Skitfjantigt. En fet gubbe som står och är överlägsen mot en som ser ut som en pungkula. Mittemot sitter deras hitlerjugend och aplåderar åt varje sak de säger.
En högre nivå om du vill klara dig utan en ny fin titel.
//Andreas
Syftar du på en varning?
January 18, 2004
Delph1 wrote: Men sitt inte och säg att ni sitter och stirrar på en partiledardebatt när det pågåt EM-kval? Suck jaja...
//Andreas
Sveriges framtid är nog den viktigaste frågan på bordet i år.
Delph1 wrote: [quote=HELIX]Skitfjantigt. En fet gubbe som står och är överlägsen mot en som ser ut som en pungkula. Mittemot sitter deras hitlerjugend och aplåderar åt varje sak de säger.
//Andreas
Som Moderator borde man tro att du vet vad "Edit" är.
Deraila inte min topic please.
November 27, 2003
Krehlmar wrote: [quote=Delph1][quote=HELIX]Skitfjantigt. En fet gubbe som står och är överlägsen mot en som ser ut som en pungkula. Mittemot sitter deras hitlerjugend och aplåderar åt varje sak de säger.
//Andreas
Som Moderator borde man tro att du vet vad "Edit" är.
Deraila inte min topic please.
Vi censurerar inte inlägg här. Spela inte smart, om Helix ska spy ur sig sådana dumheter är det han som gör fel. Vårat jobb är att hålla uppe nivån, inte censurera åsikter.
Och ja visst är Sveriges framtid ett viktig sak, men samtidigt är det viktigt att inte låta sig uppslukas av all detta som pågår nu. Man har haft flera år på sig att bilda en uppfattning av vad de olika partierna har föreslagit och arbetat för. Man har kunnat se vad de verkligen går för. Det hade varit betydligt smartare än att sitta och stirra sig blind på en kort debatt som ändå bara är en massa löften och tomt snack i det stora (det menar jag om alla; Eriksson, Reinfeldt, Persson och de andra).
Om istället tittar på vad de faktiskt har gjort och åstadkommit de senaste åren så skulle nog många härinne ändra lite uppfattning. Till exempel tror jag inte någon härinne skulle kunna gissa vilket parti som faktiskt fört den mest restriktiva politiken inom invandringsfrågan.
EM-kval har vi bara en chans att se.
//Andreas
October 22, 2002
http://www.ssu.se rolig film 😛
August 22, 2001
Jag är så oinsatt i politik att det nästan var kul att analysera deras retoriska grepp! =)
F.R. hade vässat sina argument eller rättare sagt, sättet han uttryckte dem på. Trots det föll han lite på att han använde en del fackuttryck. Han verkade dock taggad, och i en anda av att "han hade allt att vinna men inget att förlora".
G.P. verkade aningen stressad och visade brister i språklig variation. Jag hade förväntat mig mer, men anser ändå att han knep de avgörande poängen när han, som vanligt, med myndig röst uttalar de 3 magiska argumenten/förstärkningarna/upprepningarna rakt in i kameran. Men som någon nämnde tidigare satsade han lite för offensivt. Förmodligen en genomtänkt metod i förhållande till partiets nuvarande status.
Hur som helst har jag en förkärlek för anaforen: "Tala om för mig, Fredrik Reinfeldt..."
2 Guest(s)