September 7, 2006
Vad ni gaggar 😉
Så här enkelt är det:
Alliansen står för något nytt och har energin att genomföra det.
Sossarna står för "business as usual", vilket nog extremt få tycker har fungerat.
Dessutom, man tar sig för pannan, hur kan ett regeringsparti som klantade sig så kraftigt under tsunamikatastrofen och dessutom ljuger om det få 35% i opinionsundersökningarna ?? Vad krävs igentligen i detta land för att fälla en regering ??
Det är sannerligen dags för något nytt i detta land !
August 7, 2001
Den höga skatten handlar inte bara om a-kassa och jobb...
Jag ser inte ens det som en viktig fråga. Den viktigaste frågan jag ställer mig är "Kommer sveriges befolkning och nästa generationer må bättre av en borgerlig regering?"
I förra valet röstade jag på M nu fattar jag inte hur jag kunde göra det. Väldigt lite i deras politik som stämmer överens med vad jag vill.
Jag jobbar med rörelsehindrade och utvecklingsstörda.
Hur kommer dom påverkas?
Vad jag har läst i moderaternas politik så ser det inte så ljust ut.
September 12, 2001
Krehlmar wrote: [quote=skiroy][quote=Krehlmar]Såklart är det allas ansvar att själva veta vad alla partier har gjort under den gågna mandatperioden.
Krehlmar wrote: Men eftersom att alla inte är så engagerade är det politikernas ansvar att sammanfatta och informera oss om vad de vill göra för att förbättra.
Jag tycker faktiskt att du talar emot dig själv nu.
Det är inte politikernas ansvar utan du och jag som bär det ansvaret.
Men ändå så säger du i nästa andemening att det är politikernas ansvar.
Jag säger att det borde vara vårat ansvar, men eftersom att alla inte tar det ansvaret måste vi kompensera genom att låta politikerna sammanfatta det gågna året; Och förhoppningsvis vara objektiva... jag vet, inte mycket att hoppas på.
Jag måste ha missförstått dig här å det grövsta.
Du sade givetvis aldrig ordet borde. 🙄
Det du i övrigt skriver är ju förstås byggt på enbart objektivitet eller ?
Ja jag såg ju ditt inlägg i en annan tråd där Delph1 efterlyste källa på ditt påstående men du drog istället upp ett exempel på en vän till dig.
Intressanta referenser du har.... 🙄
1 Guest(s)