February 12, 2003
Hittade en kul liten flaska som kostar ~30 spänn på apotek, som jag till min förvåning såg innehöll 70% (om jag har rätt) 96-procentig etanol...:twisted:
Min fråga blir "Dör jag om jag dricker skiten?", resterande innehåll är (vi tar det per milliliter) klorhedixindiglukonat (1 mg/ml), xylitol (45 mg/ml, vet att det inte är farligt...), sorbitol (42 mg/ml, samma sak där), mintarom, polysorbat 80 och vatten.
Hur skadligt är det här att dricka? :bgrin:
Jag menar, man blir rätt glad på det, men hur är det när man somnat?
February 12, 2003
Sortima wrote: Vi eldade 96%igt från Cypern ... Kom fram till att det nog var kemiskt framställt med tanke på den halvmeterhöga gula lågan som uppstod. Nej men seriöst jag har shottat 81% strohrom och det var inga direkta problem förutom den vidriga smaken
Så det borde gå...:)
Ska prova på nån idiot/fjortis på fredag.
De får rena tänder iaf...:D
October 16, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Sortima]Vi eldade 96%igt från Cypern ... Kom fram till att det nog var kemiskt framställt med tanke på den halvmeterhöga gula lågan som uppstod. Nej men seriöst jag har shottat 81% strohrom och det var inga direkta problem förutom den vidriga smaken
tänk bara innan på vilka problem du kan få om det går illa... :cy:
vi vill ju inte förlora våran AMD_RULEZ 🙄
eller de kanske har internet på fängelset så de e not skit samma eller?
February 12, 2003
Bogus^ wrote: [quote=Mean Machine][quote=Sortima]Vi eldade 96%igt från Cypern ... Kom fram till att det nog var kemiskt framställt med tanke på den halvmeterhöga gula lågan som uppstod. Nej men seriöst jag har shottat 81% strohrom och det var inga direkta problem förutom den vidriga smaken
tänk bara innan på vilka problem du kan få om det går illa... :cy:
vi vill ju inte förlora våran AMD_RULEZ 🙄
eller de kanske har internet på fängelset så de e not skit samma eller?
Jag dricker inte, det är lugnt...:)
Ska prova på nån jävel jag hatar bara för skojs skull.
Coore: jo, tror också det är farligt, faktiskt.
January 4, 2001
ribban wrote: [quote=Coore]Tror inte det är farligt att dricka det, dock är det nog kräkningsmedel i så att du inte skall kunna dricka det.
Bättre att köpa en flaska T-Röd då och festa loss på...
Är det inte T-röd man blir blind av att dricka och kan dö ?
Nä, det är träsprit det (metanol)...
May 17, 2002
ribban wrote: [quote=Coore]Tror inte det är farligt att dricka det, dock är det nog kräkningsmedel i så att du inte skall kunna dricka det.
Nej, T-röd kan man dricka av tills man spyr eller dör av alkoholförgitning. Det är inget direkt farligt i t-röd förutom att den är så stark.
July 4, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=ribban][quote=Coore]Tror inte det är farligt att dricka det, dock är det nog kräkningsmedel i så att du inte skall kunna dricka det.
Nej, T-röd kan man dricka av tills man spyr eller dör av alkoholförgitning. Det är inget direkt farligt i t-röd förutom att den är så stark.
Plus att även den innehåller kräkmedel.
80% Vodka shotade vi på och det gick finfint. Man blir packad rätt fort hehe.
Men jag vet inte om man ska lita på apoteksgrejer direkt. Apoteket är ju för medecin inte ett systembolag 🙄
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
February 12, 2003
SuperNova wrote: har hexident hemma.....
Skäljer du munnen med det svider det på tungar hela dagen.... dricka och få ner skiten i magen och tarmarna... NEJ TACK!Vill man åka in på en magpumpning så .....
Min tunga sved inte, förmodligen din tunga som är överkänslig bara. Sköljde käften tidigare i eftermiddags...;)
November 26, 2002
Från Fass.se
"Hur skall Du använda Hexident ?
Om inte annat ordinerats av tandläkaren skölj munnen 2 gånger dagligen med ca 10 ml Hexident under minst 1 minut .Vätskan skall därefter spottas ut.
Vad händer om Du tagit för stor dos?
Om Du fått i Dig för stor dos av läkemedlet, kontakta alltid läkare, sjukhus eller Giftinformationscentralen, telefon 112."
Köp en god Konjak istället!
February 12, 2003
John_lz wrote: Från Fass.se
"Hur skall Du använda Hexident ?
Om inte annat ordinerats av tandläkaren skölj munnen 2 gånger dagligen med ca 10 ml Hexident under minst 1 minut .Vätskan skall därefter spottas ut.Vad händer om Du tagit för stor dos?
Om Du fått i Dig för stor dos av läkemedlet, kontakta alltid läkare, sjukhus eller Giftinformationscentralen, telefon 112."Köp en god Konjak istället!
Ja, vad fan...:)
Vill jag supa ner mig köper jag väl konjak, men nu när vi snackar om att supa ner andra...:bgrin:
Rka-hur-fan-det-nu-stavas: har faktiskt inte haft problem på systemet de gånger jag köpt nånting...;)
2 Guest(s)