March 10, 2003
patriot är en person som älskar sitt land och vill arbeta för sitt lands välgång. Patrioter finns i alla politiska läger. (kan vara en form av nationalist). Se även lokalpatriot.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 4, 2003
Visst gillar jag Sverige och tycker det är ett bra land, men jag skulle inte kalla mig själv för patriot.
När jag hör patriot tänker jag alltid genast på en trångsynt amerikan, vet inte varför men det har blivit så.
Amerikanska extrem-patrioter är bland det värsta som finns imo.
June 5, 2004
Ctrl wrote: patriot är en person som älskar sitt land och vill arbeta för sitt lands välgång. Patrioter finns i alla politiska läger. (kan vara en form av nationalist). Se även lokalpatriot.
Enligt Patrioterna själv är det där ganska fel: http://www.patriot.nu/index.asp 🙄
October 6, 2003
GatriC wrote: Visst gillar jag Sverige och tycker det är ett bra land, men jag skulle inte kalla mig själv för patriot.
När jag hör patriot tänker jag alltid genast på en trångsynt amerikan, vet inte varför men det har blivit så.
Varför gillar du Sverige?
July 14, 2004
skinner wrote: Ja men det där är ju Nazister som kallar sig patrioter.
dom där galningarna på patriot.nu är ju inte riktigt friska. det är ju nazister(nationalist=NAZIST) (Hitler var medlem i ett nationalistiskt förbund men dom extrema metoder fick ett annat namn: NAZISM.)
Det är ju nazister.
en äkta patriot älskar landet för allt det står för och skulle försvara Sverige. hade Försvarat sverige av hela mitt hjärta så jag svarade ja.
jag hade självklart försvarat Sverige ifall (nazisterna?)Genomförde en stadskupp 🙂
July 4, 2003
BearznaiL wrote: [quote=GatriC]Visst gillar jag Sverige och tycker det är ett bra land, men jag skulle inte kalla mig själv för patriot.
Jag är född här och har blivit uppfostrad till att gilla Sverige.
Sverige är mitt hemland och de flesta saker tycker jag är bra här.
October 6, 2003
GatriC wrote: [quote=BearznaiL][quote=GatriC]Visst gillar jag Sverige och tycker det är ett bra land, men jag skulle inte kalla mig själv för patriot.
Som vaddå? Du besvarade inte min fråga. Utveckla gärna tack.
July 4, 2003
BearznaiL wrote: [quote=GatriC][quote=BearznaiL][quote=GatriC]Visst gillar jag Sverige och tycker det är ett bra land, men jag skulle inte kalla mig själv för patriot.
Som vaddå? Du besvarade inte min fråga. Utveckla gärna tack.
Vill du att jag ska göra en lång lista med allt som jag gillar med Sverige?
Jag gillar att Sverige är så pass fritt och är neutralt.
Det är inte ett fattigt land heller utan vi svenskar lever bra.
Det jag menar med att jag gillar Sverige för att jag är född här är ganska självklart.
Jag tvekar på att jag skulle tycka Sverige är ett bra land om jag kom t.ex ifrån Tyskland eller liknande.
3 Guest(s)