August 5, 2002
Vet inte om den varit uppe innan, har inte sett den iaf...
Tyckte den var sjukt ball đ
http://www.stud.ntnu.no/~arnes.....ltierbeer/
(funderade pÄ att lÀgga den under kylning:-P )
November 27, 2003
Coore wrote: [quote=Delph1][quote=Coore]Jag byggde oxĂ„ en öl-kylare av ett peltierelement för 1-2Ă„r sen. Dock var min lite mera ghetto.. đ
Varför Ă€r jag inte förvĂ„nad? đ :heart: đ
//Andreas
yeyeyeyeyeyeyeye... đ
Du fÄr gÀrna bygga en till Ät mig :heart:
//Andreas
June 28, 2001
Jag hÄller pÄ att bygga ölkylare av 2st 75w peltiers men har för nÀrvarande inget nÀtagg som kan driva dom.
fÄr fixa fÀrdigt detta till sommaren, mÄlet Àr att kyla ner en 33cl frÄn 22c till 7c pÄ nÄgra minuter.
nÄgon som har lust att rÀkna lite pÄ hur mkt effekt det krÀvs för tex 1 min ?
January 17, 2002
Mind wrote: Jag hÄller pÄ att bygga ölkylare av 2st 75w peltiers men har för nÀrvarande inget nÀtagg som kan driva dom.
fÄr fixa fÀrdigt detta till sommaren, mÄlet Àr att kyla ner en 33cl frÄn 22c till 7c pÄ nÄgra minuter.
Det skulle inte gÄ, colan skulle frysa
June 28, 2001
CoLiC wrote: [quote=Mind]Jag hÄller pÄ att bygga ölkylare av 2st 75w peltiers men har för nÀrvarande inget nÀtagg som kan driva dom.
Det skulle inte gÄ, colan skulle frysa
Ălen! antar att alkoholen förhindrar endel isbildning,, och om burken roterar lĂ„ngsamt sĂ„ blir det förmodligen inga isklumpar.
January 4, 2001
Mind wrote: Jag hÄller pÄ att bygga ölkylare av 2st 75w peltiers men har för nÀrvarande inget nÀtagg som kan driva dom.
GÄr inte att rÀkna pÄ om vi inte vet hur kylaren kommer se ut, alltsÄ, hur stor yta som kommer kyla burken(?) samt vad det Àr för material som ska överföra kylan till burken...
2 Guest(s)