April 13, 2004
Coore wrote: [quote=Jalle64]Du kan inte köpa dig frisk hur mycket pengar du än har 😛
Har du pengar kan du "göra" dig frisk, har du inga pengar och inte har råd med någon försäkring så kan du inte "göra" dig frisk. (beroende på land såklart)
Jepp, men är du inte frisk, så kan du inte ha roligt med gott om pengar 😛
January 11, 2002
Jag har i stort sett bara jobbat och sovit det senaste året, så samlat på mig en 60k eller så nu, och skulle UTAN TVEKAN bränna upp alla mina pengar om det gjorde att jag fick en flickvän.
Så visst, pengar är kul, jag kan hyra bil då och då som jag racar runt med, jag har en helt ok bärbar dator som är kul, jag behöver inte oroa mig för att ha pengar till mat varje månad osv, men att hitta en flickvän som faktiskt är kär i mig och som man kan bo ihop med länge är för mig 100 ggr viktigare.
(Sen har jag iofs sett Fight Club säkert 200 ggr över de senaste 2-3 åren, så en övertygan om att ett konsumtionssamhälle är helt löjligt har tryckts in i min hjärna ganska rejält nu.. Det faktum att jag har massa pengar men faktiskt inte vill HA massa saker är bland de få saker jag faktiskt gillar med mig själv ;))
edit: det skall väl sägas... detta gäller naturligtvis för mig, i ett i-land.. är du RIKTIGT fattig (och då menar jag inte socialbidragsfattig, jag menar ulands-fattig) så är det klart att pengar för att faktiskt klara sig för dagen är långt mycket viktigare än här..
January 22, 2003
Pengar gör dig lyckligARE, det gör dig inte lycklig för att bli det krävs andra saker också. Men har man dom sakerna och får pengar blir man lyckligare, har man inga pengar kan man ha allt annat utan att känna sig riktigt lycklig eftersom att det är så mycket man inte kan göra utan pengar, det är så mycket man behöver men inte kan kan köpa, vem skulle inte bli ledsen om du aldrig fick ett rejält julbord eller en riktig midsommarmiddag?
Att göra jämförelsen "Hellre frisk och fattig än rik och sjuk" är ju ganska fel, vem säger att man inte kan vara både och? Om du säger att pengar inte gör dig lyckligare, tänk dig hur det skulle vara om du inte hade några pengar, hur lycklig skulle du vara då?
June 5, 2004
NES_Boy wrote: Pengar gör dig lyckligARE, det gör dig inte lycklig för att bli det krävs andra saker också. Men har man dom sakerna och får pengar blir man lyckligare, har man inga pengar kan man ha allt annat utan att känna sig riktigt lycklig eftersom att det är så mycket man inte kan göra utan pengar, det är så mycket man behöver men inte kan kan köpa, vem skulle inte bli ledsen om du aldrig fick ett rejält julbord eller en riktig midsommarmiddag?
Att göra jämförelsen "Hellre frisk och fattig än rik och sjuk" är ju ganska fel, vem säger att man inte kan vara både och? Om du säger att pengar inte gör dig lyckligare, tänk dig hur det skulle vara om du inte hade några pengar, hur lycklig skulle du vara då?
riktig snyftare...
November 27, 2003
Jerry wrote: Kommer ni ihåg den här?
Ja det är ju själva fan att du inte ska vara kvinna ...
//Andreas
March 12, 2006
Delph1 wrote: [quote=Jerry]Kommer ni ihåg den här?
//Andreas
jag vågade inte kolla på filmen för den såg så läskig ut där i början med läskig musik och så.
den där filmen är den värsta skräckfilm som någonsin gjorts så därför varnar jag er.
VARNING se denna film om du vill skrämmas till döds, ni som vill leva kollar inte på den jag dog nästan direkt när man såg dom där ondskans kreatur som fjantade runt en "ställning"
turligt nog hann jag stänga ögonen och än mer otroligt trycka bort skiten.
🙁
jag skakar foo rrtfffaahrraan deeeh efter den där händelsen usch att ni länkar som tar kål på en.
November 22, 2001
blejf wrote: [quote=Delph1][quote=Jerry]Kommer ni ihåg den här?
//Andreas
jag vågade inte kolla på filmen för den såg så läskig ut där i början med läskig musik och så.
den där filmen är den värsta skräckfilm som någonsin gjorts så därför varnar jag er.
VARNING se denna film om du vill skrämmas till döds, ni som vill leva kollar inte på den jag dog nästan direkt när man såg dom där ondskans kreatur som fjantade runt en "ställning"
turligt nog hann jag stänga ögonen och än mer otroligt trycka bort skiten.
🙁
jag skakar foo rrtfffaahrraan deeeh efter den där händelsen usch att ni länkar som tar kål på en.
Full?
October 28, 2002
Jerry wrote: Prata om hur pengar ger social status och ökad självkänsla.
Tala lite om hur gränslöst samlande (av pengar) genom att skapa en tydlig struktur och förutsägbarhet döljer tillvarons meningslöshet.
Tycker Jerry producerade ett inlagg vart att citera har, hen hao!
Pengar ger ju givetvis inte lycka by default men det gor det ju bra mycket enklare att vara lycklig.
June 18, 2001
Delph1 wrote: [quote=Jerry]Kommer ni ihåg den här?
//Andreas
Varför vara nogräknad?
2 Guest(s)