Person utan personlighet skriva ett personligt brev|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Person utan personlighet skriva ett personligt brev
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 16, 2005 - 5:04 am
sp_Permalink sp_Print

Var det svårt att läsa ?

Nåväl saken är den att jag måste skriva nånting om mig själv när jag skickar in jobbansökningar till div arbeten.
Men jag klarar bara inte av att skriva nånting om mig själv, jag kan göra en punktlista om saker jag syslar med, sådant som intreserar mig men att får detta i en beskrivande text som förklarar vem jag är och vad jag syslar med är helt omöjligt.

Jag har nu suttit i 5 timmar i streck och försökt komma på nånting att skriva, jag har enda sedan skolan varit plågad av denna uppgift men aldrig lyckats skriva nått.

Ni som är mer sociala människor än mig och faktiskt kan skriva nått om er själva, Vad vill ni veta för personliga saker av en människa ni kan tänka er anställa ?

Lista på saker jag syslar med

Cyklar, mekar bil, pillar med div småprojekt, bygger stereo i bilar, dricker öl, lyfter skrot.

Kan någon hjälpa mig att ta denna information och skriva en presentation om mig, hitta på vad som hellst bara jag kan backa upp det någorlunda vid en intervju eller dyl ?

Hjälp mig, detta är det enda som hindrar mig från att skaffa jobb.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
991971
December 16, 2005 - 7:32 am
sp_Permalink sp_Print

Dina ölvanor kanske inte ska vara med :p

Du ska försöka berätta om hur dina tidigare jobb/skolor/div har påverkat dig och vad du fått för erfarenheter därifrån.
Likadant om du sysslat med några fritidsprojekt och hur erfarenheter därifrån kan hjälpa dig med jobbet du söker.
Lite om din personlighet, hur du hanterar olika situationer.
Hur du fungerar i grupp.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
991983
December 16, 2005 - 8:23 am
sp_Permalink sp_Print

Ett bra sätt är att inte beskriva dig själv utan vad du gör eller har gjort så folk kan göra sin egen bedömning av dg som person. Det ger en helt annan vinkel och kan faktiskt resultera i en hel del intressanta bedömningar och frågor. Det lämnar mer plats för en dialog och helt enkelt mer öppenhet.

//Andreas

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
991993
December 16, 2005 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Googla efter CV och läs igenom andras så får du kanske en ide om hur du ska skriva. Liten varning på det dock, du kan ju hitta vilken nollas CV som helst, så skriv inte exakt som första bästa kanske. 😀

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
992134
December 16, 2005 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

tack för tipsen, men jag lyckas verkligen inte skriva nånting endå, snälla någon hitta på nånting.

core, inte CV, personligt brev.

Pulchi
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 150
992143
December 16, 2005 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

ungefär såhär skulle man väl kunna skriva?

Jag går teknikprogrammet med inriktning datorteknik. Innan det gick jag på högstadiet i en idrottsklass.

På fritiden gillar jag att sitta vid datorn och spela innebandy för att ha lite kul och sporta litegrann.

Jag vill bli XXXX (vet inte än) och satsar hårt på det.

Jag är väldigt målmedveten av mig och gör nästan vad som helst för att nå mina mål.

Försök att lyfta fram dina bra sidor och göm dina dåliga, tex så ska öl inte stå med i texten.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
992157
December 16, 2005 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Skriv att du har 10.000 inlägg på nh.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
992195
December 16, 2005 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
992197
December 16, 2005 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Att man inte skulle skriva "MVH" visste jag inte.

Mvh Olle Olsson

rilo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
992201
December 16, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Försök att berätta för den som anställer vad dina livserfarenheter kan tillföra den tjänst du söker.tex

Hej, Mitt namn är xxxx. Jag såg att ni sökte personal till xxxx. Jobbet verkar mycket intressant dels för att jag redan sysslar med xxxx på fritiden och känner att jag vill utvecklas inom den branschen. Sen tidigare har jag jobbat som xxxx där jag lärt mig viktiga egenskaper som tex. xxxx,xxxx,xxxx. Dessa egenskaper gör att just jag tror att jag passar in på ert företag.

Jag har även forskat lite om ert företag. Er affärside är något som jag tror har stor potential och jag hoppas få träffa er på en intervju.

Mvh xxxx

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 160
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL