June 30, 2002
Den moderator som vill stänga denna tråd gör precis som han vill, jag vill bara uttrycka mina tankar om hur NH sköts idag enligt min egen åsikt. Eftersom detta är något som jag står för till 100 % så skickar jag inte ett PM eller mail till någon enskild moderator eller liknande utan jag anser att det är av allmänt intresse.
Det gör mig ont att se att NH verkar skötas av moderatorer som mer och mer vill visa sig vara allsmäktigt bestämmande och att NH tydligen inte skall få innehålla något som helst prat utanför ämnet. Att medelåldern här på NH är relativt låg, det är möjligt. Men personligen så anser jag att det ofta sköts väldigt bra av dessa ungdomar. Lite dåligt språk och liknande finns, men jämfört med många andra ställen så är språket väldigt vårdat. Om det ska vara på det viset, att det i ett allmänt forum inte ens ska vara tillåtet att prata om allmänna saker såsom medelålder bland medlemmar, vad är då meningen med ett allmänt forum?
Köp & sälj kommer att tappa en väldigt stor del av sin attraktionskraft, och med det hela NH. Jag personligen kom hit pga K&S, och nu är det osäkert om jag kanske försvinner härifrån av samma anledning kombinerat med moderatorernas diktatur. Jag anser att NH inte längre står för sådana grundläggande saker som gör att jag vill stödja NH. Jag blir skrämd av hur saker behandlas.
Genom att blockera och stänga trådar, olika forum osv. anser jag att fullständigt fel signaler skickas till samtliga medlemmar. Det finns väldigt många vettiga medlemmar här, förslagen till förbättringar på Köp&Sälj har varit många och för alla vi som genom åren har besökt fler ställen än NH genom åren så är det ett faktum att de olika forumen faktiskt sköts ganska snyggt av medelmmarna. Detta inkluderar Köp&Sälj.
Jag uttrycker härmed min besvikelse, dels över Köp&Sälj men även över utvecklingen på resten av NH. Jag anser det vara helt rätt att stänga "fula" trådar, snusk, olagligheter och annat. Men om allt "oseriöst" skall bannlysas från NH är det bättre att sätta upp en skylt på dörren: "Enbart de som platsar här enligt moderatorernas egen bedömning tillåts vara medlemmar på NH och posta inlägg". Snälla ni, tänk på oss som bara vill vara utan att behöva lämna NH pga en utveckling som vi inte kan stå för. För jag gissar på att jag inte är ensam om dessa känslor...
Mvh Sture Eklund alias RoadRunner
29 år gammal så en riktig gubbe här 😉
July 13, 2002
Börjar också störa mig på alla låsta trådar. Men du msåte ju sätta dig i admins position, de kan få massa skit om det skrivs "förbjudna" saker här på NH. Därmot förstår jag inte vad som var fel på medelsålders tråden, men den vandrade ju iväg lite från ämnet och blev en "det-var-bättre-förr-alla-nya-fjortisar-stickochbrinn".
Men jag är övertygad om att alla admins här gör sitt bästa för att vara rättvisa och de har mitt förtroende... men sorligt nog känner jag ändå *undra om denna tråd kommer bli låst* varje gång jag skapar en. Det är ändå inte admins fel att det har blivit såhära, det är medlemmar som abusar sidan, tycker det anns mkt färre "otrevliga" personer här för typ 10 månader sen.
Jag håller ändå starkt på NH, eran sida har hjälpt mig nått otroligt, och om det inte var för att ja halkade in på eran "datorbyggarskola" för ca 11 månader sen, skulle ja fortfarande inte kunna skilja processorn från moderkortet... ni fick mig att bli dator intresserad och det uppskattar jag otroligt mkt =)
ps: kan passa på och tacka alla som hjälpt mig udner mina datorbyggen :worshipp:
June 30, 2001
Varför klagar alla på köp & sälj? Det är ni själva som gjort så att det blev som det blev. Visst, jag kan hålla med om att det är bra att kunna buda på en produkt direkt i forumet. Då ser man vad priset ligger på, men det är alltid nån som skriver nåt dumt och hela tråden spårar ur.
Jag har själv bara använt den delen två gånger så jag bryr mig inte så mycket.
Och självklart är det diktatur på ett forum. Vi kan ju inte ha en omröstning varje gång en tråd ska låsas osv.
November 4, 2001
Jag tycker forumet sköts jävligt bra!
Köp och sälj är som jag förstått det tillfälligt stängt pga medlemmar som misskötts sig, jag antar att crewen sitter och klurar på någon finurlig lösning som de sedan ska lägga in!
Forumet är ideelt och vi som är medlemmar behöver inte bidra med något annat än att sköta oss. Jag tycker inte att det förekommit några diktatorfasoner heller, det finns vissa regler man ska följa och så enkelt är det!?
September 19, 2002
Håller med. Är även jag tacksam för allt slit crew'en lägger ner på att hålla sidan up & running med aktuell info & välskött forum. Tänk på att detta är någonting de gör på sin fritid som jag förstått det. Detta är inget litet forum, det är ju trots allt en gigantiskt stor hårdvarusajt som dessutom lanserats internationellt numera, vilket innebär ännu mer jobb för NH. Keep up the good work säger jag! En stor eloge till alla i NH-Crew!
June 28, 2001
märkte precis att ålderstråden var låst, tycker det är jävlig knäppt att en moderator ska bestämma vad som får diskuteras även om det är inom reglernas ramar.
känns som man lever i denna filmen http://us.imdb.com/Title?0238380
Plot Outline: In a fascist future where all forms of feeling are illegal, a man charged with enforcing the law rises to overthrow the system.
alla som har känslor blir avrättade...
January 6, 2002
Visst låses många trådar nu, många helt utan motivering vilket jag retar mig på. Om en moderator låser en tråd så skall det oxå finnas med en godtagbar anledning och inte bara:
Hmm...
Känns som om att vi klarar oss utan denna tråden...
Med en sån anledning hade jag lätt kunna låsa 50-80% av alla ny trådar som skapas på detta forum, det mesta finns ju redan diskuterat i äldre trådar.
Tycker mig kunna se att det är oftast de nyare moderatorerna som e kåta på att låsa trådar som inte faller dem i smaken. Man kan faktiskt skriva att folk ska skärpa sig i tråden innan man låser den. Har funkat fint innan.
Som mind antyder med länken till någon 1984 ripoff så tycker jag att moderatorerna ska lugna ner sig lite, för det börjar komma till en gräns nu, när jag allt oftare tittar i andra forum.
Detta kan man oxå koppla till det faktum att mognadsnivån faktiskt är lite väl låg här ibland, vilket ofta kan vara kopplat till åldern. tex så skriver många svar på frågor som de inte vet är helt sanna eller inte, men påstår att de är.
Därför, några visdoms ord som kan vara tänkbara innan man postar:
Tala är silver, tiga är guld
Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört
Det finns inget värre än aktiv dumhet
Att inse att man är okunnig är ett bra steg mot kunskap
October 28, 2002
Vet inte hur mycket jag lärt mig tack vare NH..!!
framförallt om hårdvara!! Visste inte vad moderkort,raminne, cpu eller liknande va!!
jag visste på ett ungeför att en bra dator hade typ 2400mhz och ganska mycket ram, men det var inte så viktigt! man skulle ha grafikminne på 128mb, det var det enda som spelade roll!
Sen att det är för mycket trådar som bara blir låsta innan det ens diksuterats färdigt eller att man kommit fram till något är tråkigt...alla får ju inte heller en chans att försvara sina åsikter om tråden bara blir låst!
Men, hellre det än att det faller totalt!! men det kan ju bli bättre...
lite mjukare regler kanske..?? Det är ju häxjakt med rep och fackla till fort man kommer litet utanför..
November 8, 2002
bloodman wrote: Dem gör bara sitt jobb det är klart när folk skriver skit osv inte håller sig till ämnet dem måste ta till såna här drastiska åtgärder.
Inget forum är felfritt.
bloodman du blev ruskigt rumsren snabbt som fan verkar de som ? 😉
forumet sköts bra (förutom att jag vill ha min elaka status bortplockad.)
December 19, 2000
Blue_Moon_ wrote: [quote=bloodman]Dem gör bara sitt jobb det är klart när folk skriver skit osv inte håller sig till ämnet dem måste ta till såna här drastiska åtgärder.
Inget forum är felfritt.
Vilken elaka status?
December 19, 2000
Efter ett tag så tycker man att vissa frågor är lätta och när man hört dem många gånger så tycker man att det blir tjatigt. Men se det positivt, du är alltså mer erfaren och kan redan det där =) Vi måste vara schyssta mot våra nybörjare också
Vi kanske skulle lägga till lite fler FAQ i forumen så att vi kan täcka upp de vanligaste frågorna?
January 6, 2002
Bra ide!
En FAQ sida med BARA klistrade/låsta topics. som är länkad över hela forumet.
bör innehålla:
vad är/höjning av FSB
Vad behövs i vattenkylning, fyllning, mening med att ha tank.
vad är kompressorkylning, vappo, prometeia
akronymlista -typ den ni hade innan.
mm mmm
November 8, 2002
Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN][quote=Blue_Moon_][quote=bloodman]Dem gör bara sitt jobb det är klart när folk skriver skit osv inte håller sig till ämnet dem måste ta till såna här drastiska åtgärder.
Inget forum är felfritt.
Vilken elaka status?
typ det som står ovanför min avatar istället för "Medlem"
1 Guest(s)