Personlig åsikt: NH tappar attraktionen|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Personlig åsikt: NH tappar attraktionen
Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
sp_UserOfflineSmall Offline
299355
March 30, 2003 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Schmutziger wrote: hehe - Det var ett tag sen du kollade vad som verkligen står under Blue_Moon_ va?

😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe: wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink

TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*TACK ICEMAN! TACK WIGGER!!! *GLAD*

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
299388
March 30, 2003 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaja Blue_Moon_, ta inte så du skiter på dig nu 😛 Hehe

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja...
Till att börja med kan jag meddela att det är i princip omöjligt att försöka förstå hur det är att sköta om ett forum med runt 10 000 medlemmar, och de är inte särskilt enkelt med så få moderatorer som vi är. Många verar tro att vi är en hel skock moderatorer, men riktigt så är det inte. Vi är: Jag och Wigger, Coore, Skiroy och Peter@20ghz. Fler än så är vi faktiskt inte. Många tycker att vi borde ha mycket fler moderatorer, och lika många vet inte om att vi faktiskt har haft mängder med moderatorer i detta forumet. Anledningen till att vi har valt att köra på färre är helt enkelt att det funkade dåligt med såpass många, det gick inte att ha någon koll på det hela.

Jag håller med er om att man ser många trådar som är låsta numera. Men frågan är om det beror på att vi stryper helt utan anledning, eller beror det på att ni medlemmar har svårt att hålla er till reglerna? I princip fungerar det såhär: Det finns ett antal regler skrivna för vad man får och inte får skriva i forumet. Eftersom det är vi moderatorer som har skrivit dom så kan vi dom själva givetvis ganska bra. Springer vi förbi en tråd som bryter mot dessa enkla regler så tar vi bort eller låser tråden, för att markera att det inte är tillåtet. Svårare än så är det inte. Håller man sig till reglerna så är det inga problem. Det är bara att inse att det fungerar inte med ett forum i denna storleken utan att ha moderatorer som kan rensa bort det värsta. Visst förekommer det att en tråd blir låst på tveksamma grunder, men vi ska försöka bli bättre på den biten också. Men kom ihåg en sak. Sålänge vi inte tar betalt av er medlemmar så kan vi i princip inte göra fel. Vi sköter forumet på vårt sätt, så att det fungerar som vi vill ha det. Såhär fungerar det ju självklart inte i praktiken, men man kan se på det sättet också...

Anledningen till att vi har begränsat Köp & Sälj så att man bara kan skriva nya trådar hoppas jag att alla redan har förstått. Det är inte för att vi själva vill detta, utan därför att en hel del medlemmar som tydligen inte kan hålla sig till de enkla regler som finns. Det är sorgligt att varje dag få mail/PM av medlemmar som har råkat ut för att deras annonstrådar har blivit bombade med idiotiska inlägg, därför har vi gjort såhär.

Hoppas jag har gett svar på en del i alla fall.

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
299395
March 30, 2003 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Var rätt nöjd med forumet i början.

Men nu har det sakta börjat gå ner på dom punkterna ni nämnt här ovan.

Och att det ska vara så svårt att slänga upp en OC FAQ med länkar till trådar där det står hur man gör?

Oldschool member since 2002.

Iceman
Member
Medlem
299425
March 30, 2003 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

MegaGeekBoy wrote: Och att det ska vara så svårt att slänga upp en OC FAQ med länkar till trådar där det står hur man gör?

Någon ska ju skriva ihop det hela också. Alltså hur man gör.

Personligen tycker jag det är lite onödigt eftersom det finns mängder med bra artiklar som våra duktiga skribenter har skrivit ihop här på NH. Jag har fått uppfattningen att många som besöker forumet inte vet att vi har ett testlabb här på siten, där det finns en hel del guider osv. Det finns även om överklockning...

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
299466
March 30, 2003 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.
Men det är inte så att jag och alla andra inblandade bara vackert sa en dag att nu ska man inte kunna svara i köp&sälj. Utan detta är en sak som har växt fram under en ganska lång tid. Vi har slagit ihopa våra "kloka" huvuden och grummlat väl och länge. Sätter er i vår situation, vi ville inte lägga ner Köp&Sälj helt, vi vill inte sitta var och varannan dag och varna/banna folk för att de diskuterar orelaterade eller annat skit i trådarna och vill inte heller ha sura trådskapare. Så vart tycker ni att grännsen går då?
Har ni något bättre att komma med än att köra "Det var bättre förr eller "Det är bättre hos..." så maila Iceman eller mig med förslag.

Som min chef brukar säga: "Kom och säg att en förändringen suger men kom då för fan också med ett förslag som är/gör (saker) bättre!!!"

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

RoadRunner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
299481
March 30, 2003 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns ingen anledning tveka att ni gör ett bra jobb, oavlönat och ideellt. Att ni får en hel del mail om folk som inte sköter sig, självklart. Men är det inte frågan om en avvägning från flera håll? Om jag vill lägga ut en vara till försäljning och inte kan ta risken att det kommer ett dumt inlägg, tja då är det väl bara att jag betalar några kronor till Blocket. Vem är det som har sagt att ni som Admins måste agera polis enbart därför att någon ansett sin tråd bli missbrukad av någon som skambjuder?

Det finns en hel del medlemmar här på NH som faktiskt har vett i huvudet, och ofta löser sig då skambjudande etc. snabbt. Självklart är det ägarna av en sida som bestämmer, men ta då även i beaktande att medlemmarna kan försvinna. Ang Köp&Sälj har det förekommit förslag på förslag om hur det skulle kunna skötas. Fler som ställer upp som admins på just den sidan, att trådskaparen skulle ha möjlighet att plocka bort inlägg, jag själv har en gång lagt förslaget att man måste vara registrerad med flera uppgifter för att svara på inlägg där. Vem vill posta idiotinlägg om ens telefonnummer är åtkomligt för t.ex. trådskapare? Förslagen har varit många men sällan som admins har tagit åt sig, detta enligt min uppfattning.

Jag har inte skapat denna tråd som ett påhopp mot ägare och underhållare av NH, men eftersom ni äger och bestämmer över sidan kan det vara nyttigt att förstå att vi som medlemmar har väldigt lätt att försvinna. 10 000 medlemmar må vara bra, men bara på några dagar har t.ex. köp & sälj minskat drastiskt. Ibland kan det vara farligt med just attityden att det är ni som bestämmer...

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
299482
March 30, 2003 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Schmutziger wrote: Visst låses många trådar nu, många helt utan motivering vilket jag retar mig på. Om en moderator låser en tråd så skall det oxå finnas med en godtagbar anledning och inte bara:

Hmm...
Känns som om att vi klarar oss utan denna tråden...

Med en sån anledning hade jag lätt kunna låsa 50-80% av alla ny trådar som skapas på detta forum, det mesta finns ju redan diskuterat i äldre trådar.

Det verkar som om att det var många som störde sig på att jag låste den tråden.

Det har varit uppe så många trådar nu där det klagas på hur folk skriver och stavar. Jag tycker att vi klarar oss bra utan allt det klagandet.
Det kanske var lite väl drastiskt av mig att låsa den, men jag är ingen övermänniska eller något, jag kan göra fel precis som vem som helst. Alla verkar inte förstå det.

Visst, jag kan ge bättre anledningar till varför jag låser trådar i fortsättningen.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
299682
March 30, 2003 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX...

Hur höjer man volten på en cpu??? vad ska det va bra för??? för jag vet faktiskt inte det.

det jag antar att du menar är att du stör dig på alla nybörjar-frågor..

Jag skulle inte kunna hälften så mkt om datorer om jag inte haft möjlighet att ställa alla frågor här...
Och man har lärt sig av att se andra ställa frågot och få svar..
Så det e väl bra att du kan lära alla litet då 8) wink

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
299750
March 31, 2003 - 12:41 am
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: HELIX...

Hur höjer man volten på en cpu??? vad ska det va bra för??? för jag vet faktiskt inte det.

när du startarhåller du in knappen "delete" (sitter inte så långt ifrån "enter"-knappen, leta så hittar du den)

då kommer du in i bios å dr så kan du ändra vcore 😉

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha winkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwink

Hauk
Member
Medlem
299791
March 31, 2003 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

jaha det var ju inte så svårt, men vad e d bra för??

sluta skratta nu!! embarassed 😛 lr vänta, ska skriva så alla ni som är duktiga förstår: 5lu74 nu ff5!! 57fu! 8) laugh

killer joe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 89
299875
March 31, 2003 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Man ska kanske inte jämföra olika forum, men det jag har sett o läst så är faktiskt NH det forum som tillåter mest spamm och andra "oväsentligheter". Så därför tycker iaf jag att cruen på NH är snälla mot medlemmarna.

Iceman
Member
Medlem
300122
March 31, 2003 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: lr vänta, ska skriva så alla ni som är duktiga förstår: 5lu74 nu ff5!! 57fu! 8) laugh

Det finns inget en seriös användare av ett forum avskyr mer än såntdär 1337 h4Xx0r snack, det är vidrigt...

Coore
Member
Medlem
300150
March 31, 2003 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: [quote=Hauk] lr vänta, ska skriva så alla ni som är duktiga förstår: 5lu74 nu ff5!! 57fu! 8) laugh

Det finns inget en seriös användare av ett forum avskyr mer än såntdär 1337 h4Xx0r snack, det är vidrigt...

haha... nej, usch.. det är illa...

Hauk
Member
Medlem
300162
March 31, 2003 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

vet, alla som är grym på datorer blir hur het som helst om man säger s¨å till dom, det är därför det är så kul :bgrin:

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
300196
March 31, 2003 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Iceman][quote=Hauk] lr vänta, ska skriva så alla ni som är duktiga förstår: 5lu74 nu ff5!! 57fu! 8) laugh

haha... nej, usch.. det är illa...

Till Coore ska man skriva puss & kram då blir han glad & snäll som ett lamm 🙂 :bgrin: :eye: 😛 8) 😀

Coore
Member
Medlem
300197
March 31, 2003 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

mä.. är det därför du skriver så... jag som... jag som trodde att... att.. att du tyckte om mig... cry

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
300200
March 31, 2003 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: mä.. är det därför du skriver så... jag som... jag som trodde att... att.. att du tyckte om mig... cry

Jo du är min älskare på nätterna, när inte flickvännen är villig.

Dragon :heart: Coore.

Coore
Member
Medlem
300201
March 31, 2003 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

jaha... så det är bara då jag duger.. :/
jaja.. tur att jag har skiroy om dagarna ifall jag skulle känna mig pilsk (han ställer ju upp på det mästa).. 🙄

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 304
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL