Personlighetsförändringar.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Personlighetsförändringar.
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 10, 2005 - 1:27 am
sp_Permalink sp_Print

Har ni genomgått en stor personlighetsförändring i ditt liv som efter en olycka eller ett annorlunda livsöde t.ex.?

Själv har jag genomgått en rätt stor personlighetsförändring.
När jag gick i högstadiet var jag den som utsatte andra för mobbning.
I nian slutade jag upp med det och satte mig och började plugga med dom jag hade mobbat innan och då fick jag också känna på det.
Så lagom till gymnasiet så mådde jag psykiskt dåligt men genomgick en Teknisk Linje med halvbra betyg.
Träffade min flickvän under gymnasiet och det hjälpte mig en del.
Sen när jag ryckte in i lumpen fick jag tillbaka mitt självförtroende.
Nu efter allting så har jag ett helt nytt perspektiv på saker, man tänker före man handlar och det har jag aldrig gjort innan.
Under tiden jag mådde dåligt så gjorde man saker för att få uppmärksamhet som att t.ex. supa dyngfull jämnt och ständigt. Det gör jag aldrig längre för nu går det mesta ut på att ha roligt, inte att ha mest uppmärksamhet.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
856134
March 10, 2005 - 1:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag blev mobbad i högstadiet och gymnasiet. Detta ledde till styrketräning vilket ledde till kampsporternas underbara värld. Idag har jag ett helt okej självförtroende, dock ödmjukhet i behåll. Vilket nästan är ännu viktigare. Börjar på KTH till hösten troligtvis.

Från 60kg spinkig nörd i gymnasiet till 88kg nuvarande vikt och jag ökar varje dag. Målet är 110kg muskler.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
856149
March 10, 2005 - 6:27 am
sp_Permalink sp_Print

Ja tog en kurs för några dagar sen i hur man förlorar pengar, den kostade mig bara 2000kr. 😀 Tror det gjort mig till en bättre människa..
Återkommer efter arbetsdagen när ja tänkt lite hårdare.. 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
856175
March 10, 2005 - 9:19 am
sp_Permalink sp_Print

Före och efter nackoperationen är två ganska olika människor.

Lever ut mer, tar lite mer chanser och är framförallt mer känsloladdad.

//Andreas

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
856191
March 10, 2005 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

har man varit med om en sjukdom eller liknande cancer tumören jag hade som det var 90% dödlighet på, så kan jag säga att man blir en annan person. man tänker lite annorlunda på saker som betyder något i livet som man kanche inte har värderat speciellt högt tidigare. tex familjen blir viktigare. kompisarna är också viktiga för att man ska orka gå igenom något sådant. För det är ett jävla helvete att inte vet om man lever imorgon eller inte. Det får en att börja tänka på saker som man försummat eller struntat i. jag upplever att jag känner mej mycket mer motiverad i livet men vågar ta lite fler risker än vad jag har gjort tidigare.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
856199
March 10, 2005 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Umgicks med samma personer hela grundskolan, i lagon mogen stil. När vi började gymnasiet så fastnade de kvar vid sin mogenhet medans jag utvecklades, de började med droger, hoppade av skolan och insolerar sig ifrån omvärlden. Jag gick vidare, har helt nya vänner idag.

Största förändringen jag kan komma på ..

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
856219
March 10, 2005 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

för några år sedan var jag försiktig av mig och tänkte alltid innan jag handlade, nu har jag lärt mig att varje gång jag tvekar så missar jag en chans.

i flera år har jag försökt att få in det som reflex att handla blixtsnabbt, men en idag så sitter det inte i ryggraden.

Tveka är undergång !

visst förändras jag, mot det bättre.

för några år sedan brydde jag mig om saker, nu när jag skiter i allt tills det drabbar någon så mår jag mkt bättre, har mindre bekymmer och allting flyter på mer än någonsin tidigare.

edit: instinkten gör våra liv bättre, tex nu har jag lust att skriva följande
er som sett serien förstår nog bättre.
[Image Can Not Be Found] YOU ARE WEAk !!!

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
856246
March 10, 2005 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Personer som tar sig i kragen och gör någe vettigt ska ha all heder som dem kan få.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
856379
March 10, 2005 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror alla, för eller senare, genomgår en stor personlighetsförändring.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
856383
March 10, 2005 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, en liten förändring antar jag. Svårt att säga själv, syns ju bäst från någon annans perspektiv.

Först så flyttade jag hemifrån i höstas, och fick bo ensam. Ny stad, ny skola. Var lite jobbigt i början, men jag lärde mig att skaffa lite nya vänner och sånt. Nu bor jag iofs hemma igen, men efter ca 7-8 månader borta, så har jag lärt mig hur mycket som helst. Ska tydligen ha mognat en hel del enligt andra. Mitt självförtroende har ökat en hel del också. Har tänkt på en grej också. Ibland så tänker jag som Chandler från Vänner, "I make jokes when im uncomfortable". Stämmer nog i vissa situationer, men har mycket lättare ny att prata med nya männsikor, och ha riktiga konversationer med vuxna.
Ångrar inte ett dugg att jag flyttade 😉

Sen för tillfället har jag nog en smärre förändring, då jag hittat mitt livs kärlek (min nuvarande flickvän). Och som dom säger, kärleken gör en blind. Det är nog sant :bgrin:

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
856384
March 10, 2005 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Jag tror alla, för eller senare, genomgår en stor personlighetsförändring.

Jepp, och de flesta av oss flera gånger i livet.
Själv vet jag inte hur många stadier man har gått igenom, men det är först nu jag börjar trivas med mig själv. Kanske för att jag inte längre försöker vara något annat än den jag är.....;)

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
856388
March 10, 2005 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=obelix]Jag tror alla, för eller senare, genomgår en stor personlighetsförändring.

Själv vet jag inte hur många stadier man har gått igenom, men det är först nu jag börjar trivas med mig själv. Kanske för att jag inte längre försöker vara något annat än den jag är.....;)

Det är nog en av de viktigaste läxorna man kan lära sig när det gäller livet.

Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 282
856389
March 10, 2005 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har inte gått igenom nån större förändring än ..

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
856421
March 10, 2005 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Har genomgått ett par små personligaförändringar. Men nu gillar jag verkligen hur jag lever mitt liv. På ett sätt. Började för typ snart ett halvår sedan. Träffade en underbar tjej som hjälpte mig att inse att jag faktiskt duger. Mitt självförtroende var inte på topp. Därför jag varit en jävel när jag gick på högstadiet. Nu trivs jag väldigt bra, bortsett från en sak som jag inte går in på. Men hon har betytt väldigt mycket för mig. Även om jag levt ett bra liv tidigare med många vänner och härlig familj så är det bra mycket bättre nu. Börjat gå till skolan och försöka. Inte bara sitta och spela. Jag slutade i.o.f.s. med det innan jag träffade henne, men ändå. Att en person kan ha så stor inverkan på en person är ganska otroligt. Dricker inte lika mycket längre, snusar inte, börjat träna igen. Så jag är nöjd nu. =)

denstore
Member
Medlem
856422
March 10, 2005 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=denstore][quote=obelix]Jag tror alla, för eller senare, genomgår en stor personlighetsförändring.

Det är nog en av de viktigaste läxorna man kan lära sig när det gäller livet.

Jo, och ändå är det så få som någonsin lär sig den läxan. Halva sverige är fullt med wannabe-människor. Det räcker att slå på vilken kanal som helst och se hur folk gör vad som helst för att hävda sig.
Kändisskap och maktpositioner är visst det enda som är viktigt hos vår befolkning....

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
856427
March 10, 2005 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Har genomgått ett par små personligaförändringar. Men nu gillar jag verkligen hur jag lever mitt liv. *tex text* Men hon har betytt väldigt mycket för mig. *text text* Att en person kan ha så stor inverkan på en person är ganska otroligt.

Håller med. Sen jag träffade min flickvän så har jag fått mer självförtroende, och har förändrats på många parter. Fattar inte heller hur en person kan påverka en annan så inåthelvet mycket 😉

Suizide
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 746
856446
March 10, 2005 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har blivit mer social och börjat vara mer med kompisar osv, en ganska stor förändring tycker jag. Förut var det för mycket dator, men jag insåg att man inte kan sitta helt isolerad så där. Mycket glad att jag tog de steget, jag sitter iofs mycket vid datorn nu oxo men inte på samma sätt.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
856481
March 10, 2005 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag och alla mina kompisar gick igenom stora personlighetsförändringar i slutet av högstadiet. Vi slutade va som alla andra och kom på att vi egentligen är bönder. Idag är vi snäppet extremare än alla andra... :bgrin:

denstore
Member
Medlem
856485
March 10, 2005 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Jag och alla mina kompisar gick igenom stora personlighetsförändringar i slutet av högstadiet. Vi slutade va som alla andra och kom på att vi egentligen är bönder. Idag är vi snäppet extremare än alla andra... :bgrin:

OK. Jag trodde att du skulle hänga på Dehman och Vamp, och säga att ditt förhållande med Rosa förändrade ditt liv....;)

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
856507
March 10, 2005 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Jag och alla mina kompisar gick igenom stora personlighetsförändringar i slutet av högstadiet. Vi slutade va som alla andra och kom på att vi egentligen är bönder. Idag är vi snäppet extremare än alla andra... :bgrin:

OK. Jag trodde att du skulle hänga på Dehman och Vamp, och säga att ditt förhållande med Rosa förändrade ditt liv....;)

:)R

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 436
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL