December 28, 2004
Jag hoppas ni redan vet denna nyheten men jag tycker det är lite kul för om man kollar på Flyers så är dom himla stolta över att ha Peter i sitt lag vilket dom borde vara 😀
Feting banner å allt 😉
Sedan borde vi vara stolta över att världens mest eftertraktade ishockeyspelare är svensk 😎
Alltid bra reklam för sverige.
Han går ju knappast efter penga-avtal längre, jag tror (om han inte har sagt något själv om det) han gick till Flyers pga han var draftad till dom en gång i tiden men blev iväg skickad till Quebec Nordics innan han nuddade isen.
Synd bara att han inte får spela med Eric Lindros :/
Well, för dom som förstår sig på ishockey och tycker om det kan ju skriva av sig lite här vettja 🙂
December 28, 2004
FonzzziE wrote: OOOH har de där kortet på Peter Forsberg 2a från vänster.. ska kolla vart jag har det 😉
Det är ju nu det lönar sig efter all möda man la ner när man var liten och köpte alla ishockeybilder, själv har jag runt 21 olika bilder i "special"-bilder på Peter 😉
February 12, 2003
optimuz wrote: Jag tycker Forsberg fortfarande är grym, tror han kommer ta Flyers långt, dom kanske inte vinner men jag tror han kan göra dom till ett topplag iaf. Roenick han är inte i närheten av Forsberg, förstår inte hur man kan tycka det!
Roenick - Hockeyälskare som brinner för sporten och kommenterar tacklingar mot honom själv (av Lindros) med meningar som "Vilken härlig tackling!".
Forsberg - Fegis som numera åker runt och är rädd för att skada sig.
January 20, 2002
Mean Machine wrote: [quote=optimuz]Jag tycker Forsberg fortfarande är grym, tror han kommer ta Flyers långt, dom kanske inte vinner men jag tror han kan göra dom till ett topplag iaf. Roenick han är inte i närheten av Forsberg, förstår inte hur man kan tycka det!
Roenick - Hockeyälskare som brinner för sporten och kommenterar tacklingar mot honom själv (av Lindros) med meningar som "Vilken härlig tackling!".
Forsberg är ju den modigaste 😀
Forwards i hockey har inte har till uppgift att tackla ned motspelarna utan det har backarna eventuellt centrarna.
Foppa är/var en grym forward som körde mycket slitjobb längs sargerna och fick ofast med sig puck och var även duktig på att passa och dribbla och göra mål (riktig målspottare).
P.g.a hans stora framgång som slitspelare så har det skapats en hel del "torpeder" i de flesta NHL lag, världskamper osv så Foppa har fått motstå en hel del stryk...
February 12, 2003
Cezar wrote: Forsberg är ju den modigaste 😀
Forwards i hockey har inte har till uppgift att tackla ned motspelarna utan det har backarna eventuellt centrarna.
Foppa är/var en grym forward som körde mycket slitjobb längs sargerna och fick ofast med sig puck och var även duktig på att passa och dribbla och göra mål (riktig målspottare).
P.g.a hans stora framgång som slitspelare så har det skapats en hel del "torpeder" i de flesta NHL lag, världskamper osv så Foppa har fått motstå en hel del stryk...
Om du vill komma med modiga spelare så ska nog absolut inte Forsberg stå högst upp. Eller slitjobb heller, för den delen.
Vill du ha grovjobbande spelare kan jag rada upp 10 stycken som är mer grovjobbande än fru Forsberg, men jag kan börja med John Madden.
Dessutom har jag inte sett någon spela med sån hängivenhet som Jeremy Roenick.
January 20, 2002
Mean Machine wrote: [quote=Cezar]Forsberg är ju den modigaste 😀
Om du vill komma med modiga spelare så ska nog absolut inte Forsberg stå högst upp. Eller slitjobb heller, för den delen.
Vill du ha grovjobbande spelare kan jag rada upp 10 stycken som är mer grovjobbande än fru Forsberg, men jag kan börja med John Madden.
Dessutom har jag inte sett någon spela med sån hängivenhet som Jeremy Roenick.
Ulf Samuelsson bland annat sen finns det fler...
Jag tycker han är en väldigt stark slitspelare med tanke på så många torpeder han har efter sig i NHL...
June 1, 2003
ni som säger att foppa är slut. då såg ni inte VM 2003. (Å inte bara för målet mot finland) Han kämpar å sliter hela tiden. Å när han väl tappar pucken i anfallszon så lufsar han inte hemåt skit sakta som dom flesta andra. Då jobbar han tillbaka å vinner ofta tillbaka pucken själv. Han är kung på att passa. Å han vann NHLs poängliga för 2 år sedan. Å att han är en feg skit kan jag inte heller hålla med om. Han är en jävligt skicklig spelare, finns andra som är skickliga med klubban men då är dom livrädda för tacklingar. Foppa ger å tar. Å givetvis är han rädd för å bli skadad när dom flesta är ute efter å just skada honom så inte han är ett problem för motståndarlaget. Återkommer igen till VM 2003. Tjecken tacklar honom halvt medvetslös. Han kliver upp ruskar på huvvet å spelar nästa byte igen.
Å angående flytten till flyers. Han blev inte kvar i Colorado eftersom att alla lag har ett lönetak. å han rymdes inte under det när colorado valde å behålla dom andra stjärnorna. Å då valde han flyers för att han inte vill vara kvar i western conference så han behöver möta colorado flera ggr. Nu behöver han möta dom 1 gång denna säsong
September 12, 2001
Starscream wrote: Flyers av alla lag 🙁
Varför då ?
Jag finner det hela som en alldeles underbar ironi, philly gjorde ju tidernas sämsta deal som bytte bort Forsberg och en hel del av phillys tidigare scouting och draft mot Lindros. Och foppa har betytt oehört mycket mer för Colorado än vad jättebabyn Lindros gjort för philly.
Det bästa är att foppa nu hamnar i ett lag där flera kan ge igen om någon går över gränsen. Foppa är en überjävlig spelare och knappast slut som hockeyspelare. Inte en chans...kan nr 66 och 99 har spelat så länge så kan foppa det också och det med att tacklas. Herr 99 tålde ju knappt en tackling. Grymt överskattad snubbe ( en sopa i mina ögon faktiskt )...om inte hockeyns mest överskattade. Jag sätter 66 och 21 klart före.
September 12, 2001
Mean Machine wrote: [quote=optimuz]Jag tycker Forsberg fortfarande är grym, tror han kommer ta Flyers långt, dom kanske inte vinner men jag tror han kan göra dom till ett topplag iaf. Roenick han är inte i närheten av Forsberg, förstår inte hur man kan tycka det!
Ohhhh...vilken rolig referens.
Jättebabyn Lindros var pigg på att dela ut smällar men tålde inga själv.
Roenick är en duktig spelare men knappast med foppas register.
April 18, 2003
Det syns på kommentarerna hos vissa att dom aldrig sett Peter live, han är ju magisk med pucken, trollar på ingen yta alls. Bara för att han hade ett lite sämre år i fjol i elitserien så betyder inte det att han är slut, långt ifrån. Skulle tro att han kliver ut på isen starkare än nånsin. Sen får han i flyers nått han behövt sen Chris Simon lämnade Colorado, en slagskämpe. Förhoppningsvis är det slut på tjyvjakten på honom nu.
June 23, 2002
skiroy wrote: [quote=Starscream]Flyers av alla lag 🙁
Varför då ?
Jag finner det hela som en alldeles underbar ironi, philly gjorde ju tidernas sämsta deal som bytte bort Forsberg och en hel del av phillys tidigare scouting och draft mot Lindros. Och foppa har betytt oehört mycket mer för Colorado än vad jättebabyn Lindros gjort för philly.
Det bästa är att foppa nu hamnar i ett lag där flera kan ge igen om någon går över gränsen. Foppa är en überjävlig spelare och knappast slut som hockeyspelare. Inte en chans...kan nr 66 och 99 har spelat så länge så kan foppa det också och det med att tacklas. Herr 99 tålde ju knappt en tackling. Grymt överskattad snubbe ( en sopa i mina ögon faktiskt )...om inte hockeyns mest överskattade. Jag sätter 66 och 21 klart före.
Åhå, ängtligen en som tycker som mig om nr. 99, eller ja en stor jävla sopa kanske jag inte tycker. Men just det du skrev håller jag med om. Tycker han var/är grymt överskattad. Nr. 66 is teh shit. 😉
Varit min favoritspelare i NHL sen jag visste att NHL existerade.
2 Guest(s)