October 31, 2003
macrus wrote: [quote=skiroy][quote=Starscream]Flyers av alla lag 🙁
Varför då ?
Jag finner det hela som en alldeles underbar ironi, philly gjorde ju tidernas sämsta deal som bytte bort Forsberg och en hel del av phillys tidigare scouting och draft mot Lindros. Och foppa har betytt oehört mycket mer för Colorado än vad jättebabyn Lindros gjort för philly.
Det bästa är att foppa nu hamnar i ett lag där flera kan ge igen om någon går över gränsen. Foppa är en überjävlig spelare och knappast slut som hockeyspelare. Inte en chans...kan nr 66 och 99 har spelat så länge så kan foppa det också och det med att tacklas. Herr 99 tålde ju knappt en tackling. Grymt överskattad snubbe ( en sopa i mina ögon faktiskt )...om inte hockeyns mest överskattade. Jag sätter 66 och 21 klart före.
Åhå, ängtligen en som tycker som mig om nr. 99, eller ja en stor j**la sopa kanske jag inte tycker. Men just det du skrev håller jag med om. Tycker han var/är grymt överskattad. Nr. 66 is teh shit. 😉
Varit min favoritspelare i NHL sen jag visste att NHL existerade.
Japp, Dom har en jäkla otur med skador/cancer bara och ligan blev ju lite tuffare. Men 66 och 99 spelade ju samtidigt och då kunde man ju se att det var Super Mario som rulade.
Undrar om MM skulle gå på resturang och käka med spräckt mjälte, som "fru Forsberg"?
Börje Salming...
Man bara måste nämna det namnet när det snackas hockey..
Hur man sen ska klämma in honom i diskussionen är en annan femma..
😎
http://susning.nu/B%f6rje_Salming för den oinvigde..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2004
Foppa är ju "the man" ... han är ju lätt den tuffaste spelaren på isen idag, han kan ju jämföras med forntidens Vikingar, så stor o stark och orädd tycker jag han är.
Sen att han blir skadas är ju inte konstigt när han har som nån sa "torpeder" efter sig, vars enda uppgift är att sätta han ur spel så dom slipper ora sig för att han ska trolla förbi dom och sätta en till i buren.
March 10, 2002
Nomic wrote: Foppa är ju "the man" ... han är ju lätt den tuffaste spelaren på isen idag, han kan ju jämföras med forntidens Vikingar, så stor o stark och orädd tycker jag han är.
Sen att han blir skadas är ju inte konstigt när han har som nån sa "torpeder" efter sig, vars enda uppgift är att sätta han ur spel så dom slipper ora sig för att han ska trolla förbi dom och sätta en till i buren.
Om han nu är så hård varför har han spelare vars enda uppgift är att skydda honom?
December 5, 2001
Nomic wrote: Foppa är ju "the man" ... han är ju lätt den tuffaste spelaren på isen idag, han kan ju jämföras med forntidens Vikingar, så stor o stark och orädd tycker jag han är.
Tuff är helt fel ord...
September 12, 2001
Sardaukar wrote: [quote=skiroy]Jag sätter 66 och 21 klart före.
Forsberg kanske varit bättre om man ser till vissa säsonger men 99 var ju bra under en väldigt lång period. Men om man ska gå efter ditt sätt att ranka spelare så vill jag nog ha med 68 också.
Jag rankar spelare på ett sätt.
Nämligen att dom är tvåvägsspelare. Forsberg och Mario är mycket duktiga tvåvägsspelare. Jagr är en extrem envägsspelare, enbart offensiven sätts på prio och #99 var också en envägsspelare, dock så behärskar han defensiven men då hade han aldrig i livet kunnat få så pass många poäng.
Förövrigt så är #99 en grymt överskattad spelare i mina ögon trots det.
Killen fick ju för fasen poäng för pass fast han till och med satt i båset ! Sjukt många pöäng som han fick gratis. Sedan fick #99 stora problem med spelet när han inte längre var lika skyddad på isen.
September 12, 2001
Sardaukar wrote: [quote=Nomic]Foppa är ju "the man" ... han är ju lätt den tuffaste spelaren på isen idag, han kan ju jämföras med forntidens Vikingar, så stor o stark och orädd tycker jag han är.
Tuff är helt fel ord...
Mod och tuffhet går hand i hand ute på isen.
December 28, 2004
Skiroy, det är ju lite det som spelet går ut på också att ha lite torpeder med i spelet medans andra är nyckelspelare som ska göra resultat.
Amerikansk fotboll är ju bara om att vara torpeder, är två spelare egentligen som ska göra poängen där.
Du fattar sammanhanget.. men man ska även tänka på att en person gör inte ett lag, man ska ju kämpa tillsammans.
November 27, 2003
Han gick pga. pengarna. Att tro något annat är naivt. Colorado kunde inte erbjuda något annat än en skräplön efter de valt att kotraktera restan laget före Forsberg och Foote. De kunde behålla en av dom och för Forsberg hade det inneburit en mer än halvering i lön. Klart som fan han gick till en annan klubb, han är väl inte dum 😉
Bra hockey kommer han kunna spela i samtliga klubbar så gott som så ett byte är helt naturligt i min mening.
//Andreas
February 12, 2003
skiroy wrote: [quote=Mean Machine][quote=optimuz]Jag tycker Forsberg fortfarande är grym, tror han kommer ta Flyers långt, dom kanske inte vinner men jag tror han kan göra dom till ett topplag iaf. Roenick han är inte i närheten av Forsberg, förstår inte hur man kan tycka det!
Roenick - Hockeyälskare som brinner för sporten och kommenterar tacklingar mot honom själv (av Lindros) med meningar som "Vilken härlig tackling!".
Forsberg - Fegis som numera åker runt och är rädd för att skada sig.
Ohhhh...vilken rolig referens.
Jättebabyn Lindros var pigg på att dela ut smällar men tålde inga själv.
Roenick är en duktig spelare men knappast med foppas register.
Jag menade att Lindros hade smällt in Roenick á la rejält i planket, och efteråt kom Roenick med kommentaren. 😉
January 28, 2004
Foppa är världens genom tiderna bäste ishokeyspelare, han behärskar allt. Och chansen att överleva efter spräckt mjälte är inte stor, går den är det brått så in i helvete. Dom flesta hade nog lagt av efter det dvs (ingen mes).
Gretzky petade bara in mål och fick en massa poäng för det.
Mario Lemieux var skicklig men en mes. Ett tag fick man inte tackla han hårt, har glömt anledningen.
October 31, 2003
Det som verkligen är intressant är väl hur de nya reglerna påverkar, de nya skydden kanske gör att målvakterna släpper in 15% istället. Då kanske spelare kan göra 150mål? Sen är det väl bra att Foppa får lite slagsmålshjälp igen, problemet förr var ju att alla som lirade med honom gjorde en helvetes massa poäng=>garanterad löneökning=>för dyr=>såld
December 28, 2004
MoparPower wrote: Det som verkligen är intressant är väl hur de nya reglerna påverkar, de nya skydden kanske gör att målvakterna släpper in 15% istället. Då kanske spelare kan göra 150mål? Sen är det väl bra att Foppa får lite slagsmålshjälp igen, problemet förr var ju att alla som lirade med honom gjorde en helvetes massa poäng=>garanterad löneökning=>för dyr=>såld
Jo, nu när inte pengarna styr ishockeyn längre* så kommer det bli merishockey vilket jag tycker kommer bli mer kul.
* = Pengarna styr på ett sätt vilket är att dom har lönetak men inte på det sätte att ett lag kan maxxa med dom bästa spelarna så det blir ett dreamteam.
April 18, 2003
Dehman wrote:
Om han nu är så hård varför har han spelare vars enda uppgift är att skydda honom?
Grejen är ju den att han inte haft det under allt för många år, det är ju då strulet med axlar och hjärnskakningar har varit. En spelare som Brashear tex har ju till uppgift att skydda sitt lags poängmaskiner mot andra lags spelare som försöker ta bort dessa.
Peter är grymt stark en mot en, vet inte hur många ggr han åkt in i zon med klubban i ena handen medans han med andra handen trycker undan backen. Att göra det samtidigt som man håller pucken under kontroll eller slår en assist är styrka. Gretzky med samma uppvaktning som alla andra skulle inte gjort tillnärmelsevis lika många poäng. Sen kunde ju han slå en passning i 1:a perioden och få en assist på den i tredje perioden...
Men det snyggaste målet jag sett är ändå när Mario gör mål på tekning. Tror inte ens pucken nuddar isen.
1 Guest(s)