November 29, 2002
Funderar på att utbilda mig till pilot... Måste läsa upp lite ämnen då som Matte B,C... Fysik A,B...Engelska B.
Så jag undrar om det är några andra som också funderar på att bli pilot eller går en pilotutbildning, och isåfall vilken "flygskola" man ska välja och hur mycket det kan kosta på ett ungefär...
July 8, 2003
HELIX wrote: Vad du än gör så säg att du bara vill lära dig att flyga i luften.. Inte starta eller landa.. Det ska få ner priset har jag hört..
Är det inte starta och landa som är den knepiga biten, jag menar i luften är det ju bara att flyga ganska rakt på, eller? =)
July 8, 2003
HELIX wrote: Talibanerna som sabbade Al Quaida berättade att de bara ville lära sig att flyga i luften och inte lära sig landa eller starta.......... duh....
Och hur ska jag veta det? =) Jag vet väl inget om Al Quaida eller att flyga i övrigt. =) Jag vill bara lära mig göra loopar sen är jag nöjd. =)
November 29, 2002
Hehe... jag vill nog kunna starta och landa om jag ska flyga folk till deras resmål 😀
kollade lite på http://www.tfhs.lu.se , tror jag ska söka dit om några år när jag e klar med alla ämnen.
June 20, 2002
Det kan nog gå på ett antal hundra tusen om du tar det för egna slantar, och det är trafikflygare vi pratar om här...
För att få flyga privat går det på runt 100 000:-
finns en högskolelinje också och då blir det ju gratis i trevlig svensk anda, men det är troligen inte världens lättaste att komma in på...
1 Guest(s)