August 11, 2005
I brist på något vettigt att göra fick jag syn på en present som jag fått av flickvännen min. Har haft mycket kul med denna men tyckte att det var dags att göra något åt den otroligt fula utseendet.
Så tog fram skruvmejseln, maskeringstejpen, tuschpenna och guldfärg och påbörjade arbetet.
Vette fan om ni tycker att det ser snyggt ut men _jag_ tycker iaf att den blev vackrare. 😀
Data:
Märke: Shen Qi Wei (skriker kvalité)
Årsmodell: 2005
Tillverkningsland: Kina
Längd: 6,00 (cm)
Höjd: 2,50 (cm)
Bredd: 3,20 (cm)
Fälgar: 0,44"
Däck: 0,50x1,4xR0,44
Motor: 1,5V elmotor
Toppfart: 250 km/h (Dock spärrad vid 7Km/H)
0-100: *se ovan
Miljöklass: 1 (skattebefriad i 5 år)
Eftersom den redan är bra prestandamässigt sett så är det bara rent kosmetiska ingrepp jag ska göra.
Bilen i ursprunglig skick
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Ritning för hur den ska se ut. Är viktigt att man har några olika alternativ att välja mellan.
[Image Can Not Be Found]
Resultatet. (färgerna återspeglas inte korrekt, är egentligen skimmrande guldmetallick!)
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Första olyckan kom rätt snart. Var ganska oundviklig med tanke på bilens enorma prestanda och att sladdjäveln låg där och fungerade som en liten ramp...
[Image Can Not Be Found]
Edit: Fixat till bilderna
November 26, 2002
csm101 wrote: ringer de kommer jag inte svara 😛 hehe
ännu värre är om grabbarna från pimp my ride uk ringer, hatar den gubben asså 😛 hehe
Hur kan man få bättre grepp i däcken? Nån som vet?
pimp my ride uk är kul om man låtsas att det är en parodi.
angående däcken, du behöver lågprofilfälgar. annars går det inte. ju mer bling, desto bättre grepp. är det dessutom såna där spinners eller vad de heter så är det optimalt.
July 14, 2003
Ja du lär ju köpa ett par nya fälgar som är bredare och sätta på fetare däck. Sen hjälper det mycket om det inte är så mycket mönster i däcken, helst ska det va slicks (helt släta). Och ju lägre profil du har desto bättre grepp får du också, sen kan du även fundera på en sänkningssats för bättre väghållning... Sen behöver du ju självklart en 7meter hög dragracing vinge för optimal downforce 😀
August 11, 2005
optimuz wrote: Ja du lär ju köpa ett par nya fälgar som är bredare och sätta på fetare däck. Sen hjälper det mycket om det inte är så mycket mönster i däcken, helst ska det va slicks (helt släta). Och ju lägre profil du har desto bättre grepp får du också, sen kan du även fundera på en sänkningssats för bättre väghållning... Sen behöver du ju självklart en 7meter hög dragracing vinge för optimal downforce 😀
Det är redan lågprofilslicks på den. 😀 men ska kolla in i sänkningssatsen och se om det finns nåt att göra 😀
Angående PMR UK, vad är det för en wigga-gubbe som tror han är hipp egentligen?
2 Guest(s)