Pinsammaste skadan.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Pinsammaste skadan.
mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
sp_UserOfflineSmall Offline
731021
September 26, 2004 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehehe, fina "missöden" här...
Here goes:

Jag var ca tre-och-ett-halvt och lekte med min farsas "brandyxa", vanlig yxa fast en pik mittemot yxbladet. Skulle dra upp en rot som gick av. Fick yxbladet rakt över munnen, sy några stygn i överläppen den blev kluven... Har litet ärr kvar fortfarande.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
731025
September 26, 2004 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Tappat känseln i jokern... Fan det absolut vidrigaste som finns...

Om jokern är samma sak som trumpeten, snorren osv så har jag råkat ut för det åtskilliga gånger, kan lätt bli så efter extra långa cykelturer, måste hålla med om att det inte är trevligt.

Hur bar du dej åt då? Drog du för hårt i den eller var det nått kreatur från gården inblandad? 😉

Ja just det ja, den mest pinsamma skadan innefattar en cykel, fagra damer och ett fåfängt försök att imponera på nyss nämnda...

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
731031
September 26, 2004 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Hrmm, det finns en sak jag inte allt för gärna talar om och det har av någon outgrundlig anledning fallit i glömska för min arma moder. Annars brukar hon vara bra på att berätta sånt, men det kommer väl på studenten eller 20-årskalaset 😛

Anyway; Var typ 3 år sedan, en varm sommardag och jag hade varit hos pappa för att hämta något. Cyklar hemåt mamma, och får för mig att svara på ett sms samtidigt. Går väl bra, sådär 50 meter. Sedan *BANG*, cyklade rakt in i en parkerad lastbil. Blev typ fully frontal med överkroppen och huvet, ena tanden gjorde ett jack rakt genom läppen. Satan vad det pissade blod. Som tur var så finns det inga vittnen till händelsen. Kan även tilläggas att vi skulle iväg direkt när jag kom hem, men det blev fördröjt 1½ timme pga läkarbesök.

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 780
731074
September 26, 2004 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Gick rakt in i ett träd en gång.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
731075
September 26, 2004 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

uhh.. typ tre minuter sen hände nåt jobbigt... jag hade sn... köpt en burk salsa dip på shell, o så öppnade jag burken och skulle slicka locket... men det var typ en konservburk så jag skar mig i tungen, blodade ner på mitt täcke, skulle springa o hämta toapapper o snubblade o slog huvet i dörrkanten... fuck

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
731082
September 26, 2004 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: uhh.. typ tre minuter sen hände nåt jobbigt... jag hade sn... köpt en burk salsa dip på shell, o så öppnade jag burken och skulle slicka locket... men det var typ en konservburk så jag skar mig i tungen, blodade ner på mitt täcke, skulle springa o hämta toapapper o snubblade o slog huvet i dörrkanten... fuck

Aaj!!! Fan.. Hoppas du skojar

makhra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
731088
September 26, 2004 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Gillade att tälja barkbåtar när jag var liten och hade gjort det under många somrar när det en gång gick snett...

Hade en ganska slö morakniv och eftersom barken var motspänstig så slant jag och flådde yttersta knogen + lite till på tummen. Jag var inte så klar i synen direkt efter men det såg ut som om en bit skinn&kött låg på marken där jag suttit. 🙁
Absolut värsta smärtan var det i alla fall, inberäknat när jag klämde fingret i en svängdörr och fick limma direkt i såret. Men det är inte slut där.

När väl blodet hade slutat rinna så satte vi på ett plåster och typ kompress. Det var bara det att plåstret läkte in i såret eftersom det var nån millimeter djupt. Så när jag ville göra mig av med plåstret så satt det långt in i tummen så det var bara att klippa bort det man kunde och ha resten kvar. Det tog knappt två månader innan den sista plåsterbiten lossnade... Skrämmande upplevelse var det och ärret kommer nog inte försvinna...

Edit: Blodade ned en polares dator en gång när jag skulle byta fläkt i nätagget. Fläktsladden satt limmad som de gör ibland så när jag drog och den till slut lossnade skar jag upp hand och finger på den billiga vassa metallen...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
731089
September 26, 2004 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=keffing]uhh.. typ tre minuter sen hände nåt jobbigt... jag hade sn... köpt en burk salsa dip på shell, o så öppnade jag burken och skulle slicka locket... men det var typ en konservburk så jag skar mig i tungen, blodade ner på mitt täcke, skulle springa o hämta toapapper o snubblade o slog huvet i dörrkanten... fuck

Aaj!!! Fan.. Hoppas du skojar

nä, skojjar inte... o inte fan smakar salsa och chips gott tillsamman heller... jävla helvete

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
731091
September 26, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara för att kunna bidra med något.

Var i skolan, satt och pratade med ett par kompisar. Precis brevid sitter några andra och pratar med rektorn, så säger rektorn något till oss så vänder jag mig om och verkligen belastar ryggstödet med massor av kraft från ryggen, naturligtvis bröts ryggstödet av.

Det var en ganska pinsam olycka, rektorn sa dock att det var kvalitén på stolarna som det var fel på 🙂

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
731092
September 26, 2004 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: uhh.. typ tre minuter sen hände nåt jobbigt... jag hade sn... köpt en burk salsa dip på shell, o så öppnade jag burken och skulle slicka locket... men det var typ en konservburk så jag skar mig i tungen, blodade ner på mitt täcke, skulle springa o hämta toapapper o snubblade o slog huvet i dörrkanten... fuck

haha, måste säga att jag asgarvade när jag läste ditt inlägg laugh

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
731097
September 26, 2004 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: [quote=keffing]uhh.. typ tre minuter sen hände nåt jobbigt... jag hade sn... köpt en burk salsa dip på shell, o så öppnade jag burken och skulle slicka locket... men det var typ en konservburk så jag skar mig i tungen, blodade ner på mitt täcke, skulle springa o hämta toapapper o snubblade o slog huvet i dörrkanten... fuck

haha, måste säga att jag asgarvade när jag läste ditt inlägg laugh

keffing in ett nötskal laugh

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
731104
September 26, 2004 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill minnas att jag vann förra den här grejjen.

Plojjde över "kompisen" med en slipmaskin, jag lovar att blodet sprutade. Det var då en jädra maskin att sitta med 711 skruvar iaf, trodde jag skulle tuppa av.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
731110
September 26, 2004 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta hände för ungefär 2-3 år sedan.

Jag och några polare var snackade om att sticka ner till rampen(de lokala "skate"-stället). Jag sa "Ok" så vi stack ditt. Det var redan några stycken där men vi började åka(jag åkte inlines). Jag kom på att jag inte hade något snus med mig så jag frågade min polare om han hade. Han sa nej. Jag sa åt han att sticka hem och hämta. Sa även att jag troligtvis glömde mitt hemma oss han. Han sticker iväg och hämtar snuset och jag åker på så länge. Efter ungefär 5-10 minuter ser jag han komma en bit bort. Jag bestämmer mig för att skynda mot han eftersom jag var väldigt sugen på en snus. Precis innan jag gräset kommer så ramlar jag bakåt. SOm en reflex tar jag i med händerna och försöker dämpa falet. Jag täntke det va väll inget och reser mig och fortsätter mott min polare. När jag sträcker ut min hand och ska ta snuset från min polare så märker jag att min ena hand "hänger". Jag hade brutigt handleden. Aj som f*n tänkte jag. Jag tittar på dom andra som är där och "skatar"och ser att dom tittar lite konstigt. Jag ringer syrran och säger åt hon att komma och hämta mig. Och sen åker vi till sjukhuset där jag får spendera natten. Ni som har brutigt handleden vet säkert att det inte gör så ont. Men det ser väldigt äckligt ut eftersom handen har plötsligt blivit mycket längre. :cy:. Det måste va pinsammaste skadan än.

Jag hade en till i huvudet men den glömde jag. Får återkomma med det.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
731121
September 26, 2004 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag var 4 klämde jag långfingret i en dörr.
Fett bandage i 6 veckor...
Fingret... jo jag fick peka finger i 4 veckor...

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
731122
September 26, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm. Har ingen direkt jättepinsam, men det enda jag kom på nu är..

Tror jag gick i 6an, vi hade gymnastik. Vi skulle hoppa över "plintar" och landa på en tjockmatta.
Har hoppat några ggr, gått jättebra. Så nu tar jag lite mer fart i hopp om att flyga längre, och det gjorde jag. Hoppar över plinten, landar på mattan men kan inte stanna direkt utan småspringer. När jag ska hoppa ner från mattan så fastnar jag med foten i ena "handtaget" (som man drarmattan i) foten fastnar där, men jag fortsätter fram rätt in i väggen. Konstigt nog tog armbågen i först.
En spricka i armbågen bidde det.
Men det var hyffsat pinsamt.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
731127
September 26, 2004 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe ang. sån där gymnastik så gjorde min kompis en pinsam sak i Nian.
Han sprang mot en sån där plint och skulle hoppa, typ 10-15 meter innan den så höll han på att ramla, men han ramlade aldrig, han var bara nära hela tiden, sen precis innan så ramlar han och slår huvudet i träpelaren, haha fyfan vad jag sprang iväg och garvade, för han låtsades som ingenting efteråt. :bgrin:

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
731130
September 26, 2004 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Hehe ang. sån där gymnastik så gjorde min kompis en pinsam sak i Nian.
Han sprang mot en sån där plint och skulle hoppa, typ 10-15 meter innan den så höll han på att ramla, men han ramlade aldrig, han var bara nära hela tiden, sen precis innan så ramlar han och slår huvudet i träpelaren, haha fyfan vad jag sprang iväg och garvade, för han låtsades som ingenting efteråt. :bgrin:

Precis som jag då. :bgrin:

Gick i från och satte mig på en bänk, och "knöt om skosnörena ett bra tag". :blink:
Sedan var tiden slut som tur va. :bgrin:

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
731131
September 26, 2004 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

padda skicka denna förut, ser oskönt ut.. http://www.tacky.se/skateboard.....p?id=14879

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
731134
September 26, 2004 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: padda skicka denna förut, ser oskönt ut.. http://www.tacky.se/skateboard.....p?id=14879

AAAAAJJJ! :)R

I nian så gjorde jag en riktig vurpa (halka) på gumpan.
Jäflar va jag slog i arslet. laugh

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
731137
September 26, 2004 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte direkt pinsamt men iaf för ca 1månad sen så hade jag och min far skjutit lerduvor och skulle elda upp tomhylsor och lite pappkartonger i en tunna som hade en öppning i övrekanten av den på ca 3dm, och farsan slängde in skapligt mycke bensin i tunnan men fick bensin på händerna så han gav mig tändstickorna, det hade nog hunnit gå iaf 2-3minuter, så jag ställde mig vid tunnan framför hålet ca 1meter och slängde in tändstickan och då blev det en jävla smäll och det spruta eld och kartonger över allt och jag stog mitt i alltihopa, tur som de var så brännde jag inte mer än att luggen, ögonfransar och ögonbrynen var väl i stort sett borta och näsan var alldeles bränd..
Gjorde ont i några dagar.. men blev väldigt rädd just då för det var inte lite varmt i ansiktet och på överkroppen..

Sen har ja en massa annat roligt å berätta sen jag var yngre men de orkar ja inte med.. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 342
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL