November 22, 2001
http://www.aftonbladet.se/vss/.....02,00.html
Tycker det är fruktansvärt löjligt att skriva så.
Ok, de kanske gjorde en dålig match, men vem kan inte ha en dålig dag?
March 11, 2003
Json_81 wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....02,00.html
Nja, det vore väl märkligt om hela laget hade en dålig dag.
Personligen tycker jag att det är märkligt att folk inte tål att sport kritiseras. Trots att det skrivs spaltmeter av hyllningar till dem stup i kvarten, så är det precis som att det är en hädelse att kritisera sport. Fram för mer liknande artiklar.
February 10, 2005
själv tycker jag att sverige överskattar sina lyckor, asså det känns som att dem fortfarande jublar över VM bronset dem fick....och att dem ligger i samma liga med världens 5 bästa lag eller nåt.....bara att acceptera att svenskfotboll har dragit ner sig som fan o så ere tyvärr....inget att bli helt chockerad över...ja menar ingen annan i världen ser svergie som en kraft att räkna med i fotboll tror ja.......
aja mina 2 ören bara
Som jag skrev tidigare i en annan tråd, Sverige ÄR dåliga i fotboll..
Tacka vet jag Tre kronor och hockey, där finns det hyllmeter med medaljer..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 31, 2003
Bobby Bullhorn wrote: själv tycker jag att sverige överskattar sina lyckor, asså det känns som att dem fortfarande jublar över VM bronset dem fick....och att dem ligger i samma liga med världens 5 bästa lag eller nåt.....bara att acceptera att svenskfotboll har dragit ner sig som fan o så ere tyvärr....inget att bli helt chockerad över...ja menar ingen annan i världen ser svergie som en kraft att räkna med i fotboll tror ja.......
aja mina 2 ören bara
Det är nog rätt många landslag som inte vill möta Sverige och hellre tar Schweitz iaf.
November 27, 2003
Svenska landslaget är riktigt bra när i ställer upp med rätt manskap, men allsvenskan är inte av Europeisk toppklass. Snarare B-divisionen i Euroda om ens det.
Det MFF gjorde igår var total genomklappning och jag vet inte om man skämdes, men stolt var man fasen inte. Riktigt jävla dåligt helt enkelt.
Aftonbladets artiklar är aldrig värt mödan att kommentera så det jag tänker inte göra det nu heller.
//Andreas
December 15, 2002
sen är det så att Aftonbladet inte är rädda för att ta till hårda "kvällstidningsord" heller...
Vet inte hur många gånger jag sett dom skriva saker som: "Sex-chock", "Naken-chock", "Folket rasar" etc, etc...
Alltså, dra inte för stora slutsatser av vad aftonbladet skriver...
June 23, 2002
Spelar ingen roll hur dålig Allsvenskan är.
Denna matchen var pinsam mot FC Thun, så dåååååååligt! Sen när dom mötte FC Thun hemma så gjorde dom inte heller en speciellt bra match.
Jo jag tycker det är pinsamt, tänk dig om man skulle snacka med nån fotbollsintresserad från utlandet om CL. 😛
Elanga är duktig på att spela fram. :bgrin:
Extatic wrote: sen är det så att Aftonbladet inte är rädda för att ta till hårda "kvällstidningsord" heller...
Vet inte hur många gånger jag sett dom skriva saker som: "Sex-chock", "Naken-chock", "Folket rasar" etc, etc...
Hittade ordet "90-minuterschocken" i artikeln..
Bra jobbat AB..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 31, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Extatic]sen är det så att Aftonbladet inte är rädda för att ta till hårda "kvällstidningsord" heller...
Hittade ordet "90-minuterschocken" i artikeln..
Bra jobbat AB..
Då väntar vi med spänning på 90-minuterssexchocken 🙄
November 22, 2001
denstore wrote: [quote=Json_81]http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,689102,00.html
Nja, det vore väl märkligt om hela laget hade en dålig dag.
Personligen tycker jag att det är märkligt att folk inte tål att sport kritiseras. Trots att det skrivs spaltmeter av hyllningar till dem stup i kvarten, så är det precis som att det är en hädelse att kritisera sport. Fram för mer liknande artiklar.
Att kritisera är en sak, att säga att de skämmer ut Sverige är en annan.
November 22, 2001
denstore wrote: [quote=Json_81] Att kritisera är en sak, att säga att de skämmer ut Sverige är en annan.
Kritik kan ges på många olika sätt. Detta var ett. Om de hade vunnit, så hade troligtvis ingen klagat över hur journalisten sade att man kan vara stolt över att vara svensk.
Nej, men det är rätt stor skillnad.
All positiv kritik är bra kritk, medans man bör var fundersam över negativ kritik.
1 Guest(s)