December 15, 2002
Krqagyzzz wrote: Jag skulle inte bli förvånad om hon inte har en aning om var Sverige ligger och vad det ens är för något.
En bekant var i USA för något år sedan, han gick ett år i gymnasiet där. När han berättade för sina amerikanska klasskompisar att vi i Sverige hade ett eget språk blev de rätt shockade.. wierd .. :cy:
Jag fick den frågan slängd till mig på K-mart i Orlando när jag visade mitt körkort i samband med kortbetalning.
Do you like have your own language and so?
I övrigt tycker jag inte att svaret var särskilt bra. Jag blir inte impad utav språkbruket direkt om man säger så.
Självklart kommer upphovsrättsinnehavare alltid att försöka motarbeta piratkopiering. De är deras förbannade rättighet.
March 14, 2001
ManicBlue wrote: [quote=Krqagyzzz]Jag skulle inte bli förvånad om hon inte har en aning om var Sverige ligger och vad det ens är för något.
En bekant var i USA för något år sedan, han gick ett år i gymnasiet där. När han berättade för sina amerikanska klasskompisar att vi i Sverige hade ett eget språk blev de rätt shockade.. wierd .. :cy:
Jag fick den frågan slängd till mig på K-mart i Orlando när jag visade mitt körkort i samband med kortbetalning.
Jag har några släktingar som bott i USA och folk i deras skola fråga saker som:
Har ni bilar?
Finns det riktigt asfaltvägar?
m.m.
Frågor i den stilen fick dom.. 🙂
Sen så var de ju bara så roligt skrivet.. 😀
July 27, 2002
Snorch wrote: [quote=ManicBlue][quote=Krqagyzzz]Jag skulle inte bli förvånad om hon inte har en aning om var Sverige ligger och vad det ens är för något.
Har ni bilar?
m.m.
Folk borde ta reda på lite om Sverige, vi kom ju trots allt 2:a i Fn¨s ranking om bästa landet att bo i. Och 1:a på en annan Amerikansk studie.
😀
March 14, 2001
Callister wrote: [quote=Snorch][quote=ManicBlue][quote=Krqagyzzz]Jag skulle inte bli förvånad om hon inte har en aning om var Sverige ligger och vad det ens är för något.
Har ni bilar?
m.m.
Folk borde ta reda på lite om Sverige, vi kom ju trots allt 2:a i Fn¨s ranking om bästa landet att bo i. Och 1:a på en annan Amerikansk studie.
😀
Mm verkligen.. Jaså ligger Sverige så pass högt på sånna listor.. 🙂
January 5, 2002
Vitamin-C wrote: jag syftade på:
As you may or may not be aware, Sweden is not a state in the United States
of America. Sweden is a country in northern Europe.
Unless you figured it out by now, US law does not apply here.om det inte riktigt gick fram bra nog i mitt inlägg så ber jag om ursäckt för det. och vad jag menade med dumma var de hotade på ett sätt som lät som att de skulle anfalla dem med amerikanska lagar. de kommer såklart att ta och knipa dem och de är "utvikarnas" eget fel att de gjorde så här. om jag var dreamworks så skulle jag kämpa för att vinna fallet.
Hmm, då får jag be om ursäkt. Brukar själv gnälla på folk som inte läser ordentligt, så jag får ta på mig det 🙂
Hur som helst hoppas jag att de slänger honom i gruvorna!
June 27, 2002
bjorne wrote: [quote=Callister]Folk borde ta reda på lite om Sverige, vi kom ju trots allt 2:a i Fn¨s ranking om bästa landet att bo i. Och 1:a på en annan Amerikansk studie.
😀
Möjligtvis teoretiskt sett, men praktikt sett så suger de listorna.
Ja vi kan ju slopa invandringen så skulle det kanske bli det bästa landet att bo i och skippa EU samt ta bort Moderaterna helt och Sossarna med.
June 28, 2001
Redfaction wrote: [quote=bjorne][quote=Callister]Folk borde ta reda på lite om Sverige, vi kom ju trots allt 2:a i Fn¨s ranking om bästa landet att bo i. Och 1:a på en annan Amerikansk studie.
😀
Ja vi kan ju slopa invandringen så skulle det kanske bli det bästa landet att bo i och skippa EU samt ta bort Moderaterna helt och Sossarna med.
det lämnar ju bara kvar kommunisterna och miljöpartiet, vill du ta hästen till jobbet och endå betala vägskatt och vägtull ?
June 27, 2002
Mind wrote: [quote=Redfaction][quote=bjorne][quote=Callister]Folk borde ta reda på lite om Sverige, vi kom ju trots allt 2:a i Fn¨s ranking om bästa landet att bo i. Och 1:a på en annan Amerikansk studie.
😀
det lämnar ju bara kvar kommunisterna och miljöpartiet, vill du ta hästen till jobbet och endå betala vägskatt och vägtull ?
Centern såklart pucko.
October 24, 2002
Redfaction wrote: [quote=bjorne][quote=Callister]Folk borde ta reda på lite om Sverige, vi kom ju trots allt 2:a i Fn¨s ranking om bästa landet att bo i. Och 1:a på en annan Amerikansk studie.
😀
Öka invandringen och skippa alla stora parti i Sverige. Annars håller jag med dig.
2 Guest(s)