March 21, 2003
Callister wrote: [quote=Farbror]Ööö har vi inte typ strikta regler om att man inte får snacka politik i forumet ? 🙄
Det verkar vara släppta tyglar på den punkten nu faktiskt.
Jo det verkar det vara men inbland så låser de trådar hela tiden och ibland verkar "Vissa" skita i det....
July 27, 2002
Farbror wrote: [quote=Callister][quote=Farbror]Ööö har vi inte typ strikta regler om att man inte får snacka politik i forumet ? 🙄
Jo det verkar det vara men inbland så låser de trådar hela tiden och ibland verkar "Vissa" skita i det....
Hoppas verkligen inte det beror på inaktivitet från moderatorerna iaf. 🙄
October 7, 2002
Akatosh wrote: *suck* ett inkrökt bondeparti med ca 4% av rösterna, tycker personligen att man kunde sätta gränsen högre, typ en 7-8 % så slipper vi en massa trams och kohandel,
Det borde betyda att jag känner mig hyfsat utanför? Som är storstadsbo och civilingenjörsstuderande...
Konstigt nog är det ganska många av mina vänner i centerrörelsen som inte är bönder heller - visst de finns, men knappast många fler än i exempelvis moderaterna. Och om det nu skulle vara det - so what? Finns flera bönder registrerade på NH, exempelvis [Gamepredator] Sulan. Och gör det NH inkrökt?
centern är på min hatlista då olle johansson, värl[dens störte hycklare, accepterar öresundsbron om han kan få bort den ena av de två barsebäcksreaktorerna (logiken SKA finnas där enligt vissa initierade centerpartister men ingen kan riktigt förklara)
Politik i praktiken handlar ganska mycket om kompromisser - såvida du inte har egen majoritet så får du inte igenom allt du vill. Att Centerpartiet "satte sig på tvären" gjorde faktiskt att utformningen Öresundsbron blev "miljömässigt snällare" - man såg till att bygga den så den inte minskade vattenflödet till/från Östersjön (som är ett känsligt hav).
Sen kanske jag kan tillägga att det är inte direkt en jättelyckad kompromiss, det tycker jag inte heller. Fast jag är väl inte initierad? Då är det ganska få som är, i alla fall i CUF...
Farbror wrote: Ööö har vi inte typ strikta regler om att man inte får snacka politik i forumet ?
Så länge jag inte fått någon varning så bryter jag den regeln då och då... (Regler är till för att brytas då så är lämpligt!)
March 21, 2003
Callister wrote: [quote=Farbror][quote=Callister][quote=Farbror]Ööö har vi inte typ strikta regler om att man inte får snacka politik i forumet ? 🙄
Ne jag ser moderatorer i allmänt mest hela tiden.....
July 27, 2004
bjorne wrote: [quote=Olle P]Varför "retractable"? 🙄
/Olle
Sk. teleskopbatonger heter retractable batons på engelska. De går att fälla in och ut.
Jag är mycket väl medveten om det, men varför uppmana dem att använda infällbara batonger i stället för fullstora dito?
/Olle
May 17, 2002
Farbror wrote: [quote=Callister][quote=Farbror][quote=Callister][quote=Farbror]Ööö har vi inte typ strikta regler om att man inte får snacka politik i forumet ? 🙄
Ne jag ser moderatorer i allmänt mest hela tiden.....
Aktar er bara så att inte Skiroy är på "Idag känner jag för att sympativarna"-humöret
December 25, 2000
Lägg ner offtopic (politik) snacket nu! Jag är väldigt nära att helt kallt ta bort alla offtopic inlägg här, men har inte tid, måste sova.
Och angående brevet som den här tråden handlar om, jag tycker det verkar vara skrivet av en 12 åring som inte vet vad han snackar om. Och att säga så åt folk är (mig veteligen) kränkande och inte lagligt varken i Sverige eller USA, så jag hoppas innerligt att DreamWorks driver det vidare till domstol och sätter dit vem som än skrev brevet ordentligt.
December 15, 2003
Okej, snabböversättning: Det första är från dreamworks advokater där dom gnäller över att "piratsidan" länkar till en torrent med filmen Shrek och hotar med rättligt efterspel då det är olagligt enligt amerikansk lag.
Och svaret är att Sverige inte är en stat i amerikas förenta stater (USA) och att om dom inte har förstått det nu så gäller alltså inte lagar från USA i sverige och att enligt svensk lag så är det tillåtet.
Och då hotar piratebay med att stämma den amerkianska advokatbyrån för antastning och skicka en formellt klagomål till deras branchorganisation för (svårt att översätta men typ att dom stämmer i onödan på felaktig grund) om dom någonsin hör av sig igen.
Vidare så anser de som håller piratsidan och deras egna avdokater att den amerikanska avdokatbyrån kan utöva homosexuell sex med teleskopbatonger på sig själva.
Och så talar dom om att hela brevet + email kommer att publiceras (vilket det har gjorts 😉 )
Avslutningsvis så säger den alltid artige anakata att (förmodligen en uppmaning till brevskrivaren av hotbrevet) "Ha samlag med dig själv".
Räcker det? 😉
July 27, 2002
Akatosh wrote: Okej, snabböversättning: Det första är från dreamworks advokater där dom gnäller över att "piratsidan" länkar till en torrent med filmen Shrek och hotar med rättligt efterspel då det är olagligt enligt amerikansk lag.
Och svaret är att Sverige inte är en stat i amerikas förenta stater (USA) och att om dom inte har förstått det nu så gäller alltså inte lagar från USA i sverige och att enligt svensk lag så är det tillåtet.
Och då hotar piratebay med att stämma den amerkianska advokatbyrån för antastning och skicka en formellt klagomål till deras branchorganisation för (svårt att översätta men typ att dom stämmer i onödan på felaktig grund) om dom någonsin hör av sig igen.
Vidare så anser de som håller piratsidan och deras egna avdokater att den amerikanska avdokatbyrån kan utöva homosexuell sex med teleskopbatonger på sig själva.
Och så talar dom om att hela brevet + email kommer att publiceras (vilket det har gjorts 😉 )
Avslutningsvis så säger den alltid artige anakata att (förmodligen en uppmaning till brevskrivaren av hotbrevet) "Ha samlag med dig själv".
Räcker det? 😉
That pretty much do it. 😀
OT:
Varför har du bytt till det där namnet för. 🙂
Nu förknippar jag dig med någon fjortis som spelar något fantasy spel, om vi jämför med Herrn alltså.
September 17, 2001
Dreamworks/USA ägdes av författaren i början. Satt å småfnissade för mig själv faktiskt. När "anakata" rätt som det är nämner "fucking morons" tystnar jag. Vid detta tillfälle log jag inte ens längre, men läste vidare.
När han sedan hotar att skicka advokater på dem om dem försätter "trakasera" honom tycker jag det hela blir patetiskt; författaren talar emot sig själv. Avskyr dubbelmoral!
Han avslutar inte e-postmeddelandet så fint som han inledde det, tråkigt nog. Hade varit roligt om dem verkligen blev ägda utan att bli "kränkta" genom skällsord, men visst, jag hade kanske själv reagerat och besvaret ett sådant här e-postmeddelande med stark avsky och ilska... dunno!
September 7, 2003
NH|SiBBoR wrote: Dreamworks/USA ägdes av författaren i början. Satt å småfnissade för mig själv faktiskt. När "anakata" rätt som det är nämner "fucking morons" tystnar jag. Vid detta tillfälle log jag inte ens längre, men läste vidare.
När han sedan hotar att skicka advokater på dem om dem försätter "trakasera" honom tycker jag det hela blir patetiskt; författaren talar emot sig själv. Avskyr dubbelmoral!Han avslutar inte e-postmeddelandet så fint som han inledde det, tråkigt nog. Hade varit roligt om dem verkligen blev ägda utan att bli "kränkta" genom skällsord, men visst, jag hade kanske själv reagerat och besvaret ett sådant här e-postmeddelande med stark avsky och ilska... dunno!
Jo jag håller med, det skulle vara roligare om de bara snällt gav dom upplysningen att Sverige inte var en del av usa 😉
February 4, 2003
Tycker det är ganska löjligt.
Visst är vi många som använder dessa sidor för att tanka ner upphovsrättskyddat material. Mig veterligen är det dock inte särskillt smart att hota en amerikansk advokat-församling med såna där argument.
Istället borde man ha gjort det självklara att ta bort "Shrek 2" torrent's från trackerservern.
Jag menar. Inte kan det vara lagligt, ens i Sverige att sprida och göra upphovsrättsskyddat material tillgängligt för allmänheten hur som helst (även om han inte är fysiskt skyldig, men han ser till att informationen finns tillgänglig)
Jag hade i alla fall inte vågat ge mig på dem som han gjorde. Hade försökt mig på ett schystare svar.
Men men. Var väl skrivet i krigets hetta, och avslutet var så mycket sämre än inledningen. Patetiskt att hota och försöka kränka honom på det sätt som man gör i svaret, det är ju för f-n hans rättighet och jobb att skydda sitt material så gott det går, enligt mig.
Tror även Sverige skrivit på copyright avtal och liknande.
Men men. Upplysning. USA går inte att likställa med Sverige, och tro att detta är typ 0-1 till Sverige. Fråga en Svensk vart en liten stat i USA ligger (som är att likställa med Sverige i EU / Europa). Eller om de har egen producerade bilar och så vidare. Inte många vet. Bara för vi vet vart "USA" ligger så är vi inte bättre än dem. Vet vi så mycket mer? Vet inte Amerikanare vart "Europa"/EU ligger? Rätt befängt. Hoppas ni förstår min synpunkt. Överhuvudtaget tråkigt att det blir ett "Sverige VS. dumma USA" i alla trådar.
Ungefär lika patetiskt som när Göran Persson står vid Wall Street och säger i Svensk tv att de inte har något att erbjuda som inte "Sverige" kan. Sure- varför ser det ut som det gör då?
Och statestik som ni drar upp. Bedrivs ungefär hur många studier som helst. Klart man vinner någon. Och självklart så är det dessa som vi kommer bra i som tas upp i media. Och ännu mer självklart är det att denna statestik är just statestik, inte fakta.
Jag menar. Öppna ögonen.
Men vi är ett bra land, och har mycket att erbjuda. Tror också att det kan gå riktigt bra bara vi får bukt på alla "små" problem.
Mvh
1 Guest(s)