December 3, 2003
Såg ut såhär tidigare http://web.telia.com/~u5840359.....hackad.PNG
undrar vad som hänt.
January 13, 2003
http://www.piratbyran.org/inde.....8;id=41291
"Tyvärr är det så att ett intrång gjorts av IP som leder till den organisation som undertecknat inlägget. Vi har försökt ändra i inlägget temporärt. Dock har vi problem med att återställa databasen med artiklarna, då denna utsattes för raderingsförsök i intrånget. "
"Det har nu uppdagats att intrånget gjorts för att kopiera användardatabasen och på så sätt få tillgång till IP-adresser till folk som är här på PB. Vi anses troligen alla vara garanterade fildelare och på så sätt ska den ansvariga organisationen kunna anmäla och spåra personer med större sannolikhet till "kriminalitet". "
Ruskigt lågt av APB om så är fallet.
February 7, 2006
November 22, 2001
hypno toad wrote: Tvivlar på att APB har gjort det. Då det är riktigt dumt gjort, både lagligt och det ger inte speciellt mycket bättre publicitet.
Men jag hoppas APB får skiten 😀
Är du säker på det? 😉
Jag tycker det låter väldigt konstigt att APB skulle göra något sådant.
December 29, 2004
Json_81 wrote: [quote=hypno toad]Tvivlar på att APB har gjort det. Då det är riktigt dumt gjort, både lagligt och det ger inte speciellt mycket bättre publicitet.
Men jag hoppas APB får skiten 😀
Är du säker på det? 😉
Jag tycker det låter väldigt konstigt att APB skulle göra något sådant.
jag tänkte ungefär "lagligt sett", men skrev inte riktigt rätt.
January 13, 2004
herr_nilzzon wrote: För dem som missade Tobias kommentar tidigare, så var mina kommentarer om intrångets allvar menada att vara humoristiska. Det finns användare som tycks ha slutat att läsa efter de inläggen jag tidigare skrev, innan de själva kommenterade.
Alltså, än en gång för den som missat. Det är INTE APB eller liknande som gjort något intrång. M'kay? Ni kan alltså sluta raderingen av hårddisken och fortsätta ladda ned istället.
November 10, 2002
Kan alltid hoppas det är folket bakom AntiP2P som ligger bakom det. Så man kan få sig en hel del intressant läsning under natten iform av diverse .nfo och .jpg 🙂
För att tillägga så är jag inte någon filur bakom AntiP2P, men jag håller med om deras åsikter och det som de "kämpar för"
July 18, 2001
DarkStormZ wrote: Kan alltid hoppas det är folket bakom AntiP2P som ligger bakom det. Så man kan få sig en hel del intressant läsning under natten iform av diverse .nfo och .jpg 🙂
För att tillägga så är jag inte någon filur bakom AntiP2P, men jag håller med om deras åsikter och det som de "kämpar för"
Det dom kämpar för? Jag antar att de är såna dära nissar som är med i "scenen" och tycker att dom äger, och har ensamrätten till hela piratverksamheten som pågår på internet. Varför släppa nått på internet om de inte vill att folk ska ladda hem och sprida det ? Må pontèn knacka på deras dörrar!
October 24, 2002
whoracle wrote: Jag antar att de är såna dära nissar som är med i "scenen" och tycker att dom äger, och har ensamrätten till hela piratverksamheten som pågår på internet. Varför släppa nått på internet om de inte vill att folk ska ladda hem och sprida det ? Må pontèn knacka på deras dörrar!
De gör ripar som de delar med sig av inom scenen, inte för att sprida till folk utanför.
Ifall allt skulle hållas inom scenen istället för att spridas till de stora p2p-näten, så skulle antipirat-org. inte jaga folket från scenen lika mycket...
October 24, 2002
DarkStormZ wrote: Kan alltid hoppas det är folket bakom AntiP2P som ligger bakom det. Så man kan få sig en hel del intressant läsning under natten iform av diverse .nfo och .jpg 🙂
Folk som laddar upp på PB är knappast de som sitter på scenen...
November 10, 2002
Deuterium wrote: [quote=DarkStormZ]Kan alltid hoppas det är folket bakom AntiP2P som ligger bakom det. Så man kan få sig en hel del intressant läsning under natten iform av diverse .nfo och .jpg 🙂
Var precis det jag menade. Avskyr allt som har med p2p att göra. Låt det stanna inom en sluten krets i "scenen" istället. Men tyvärr så är det folk som måste sprida saker och ting vidare utanför "gränserna".
October 24, 2002
DarkStormZ wrote: [quote=Deuterium][quote=DarkStormZ]Kan alltid hoppas det är folket bakom AntiP2P som ligger bakom det. Så man kan få sig en hel del intressant läsning under natten iform av diverse .nfo och .jpg 🙂
Var precis det jag menade. Avskyr allt som har med p2p att göra. Låt det stanna inom en sluten krets i "scenen" istället. Men tyvärr så är det folk som måste sprida saker och ting vidare utanför "gränserna".
Scenen stjäler från Hollywood, p2p stjäler från scenen.
Sedan förstår jag inte hur det kan vara det du syftade på, med tanke på vad du skrev.
3 Guest(s)