October 2, 2002
Läs detta:
http://www.aftonbladet.se/vss/.....42,00.html (Aftonbladet mongolänk, klipp och klistra)
Det handlar om en ny lag som kommer att införas i Sverige, som ska försvåra piratkopiering.
Nu vet jag inte om jag postar detta inlägg om jag bryter mot några regler, men om jag gör det är det bara att radera denna tråd och så ber jag om ursäkt.
Om denna tråd då är laglig, vad har ni själva för synpunkter på detta?!
Ha det gott! 8)
July 17, 2002
Jag hatar de nya skydden och lagarna.
Jag hade förut bara datorn kopplad till stereon och körde alla mina musikskivor där i, men blev tvungen att lägga ut dyra pengar på att köpa en cd-spelare, bara så att jag skulle kunna lyssna på In Flames senaste album.
Jag älskar musik, och vissa datorspel. Det som är bra köper jag.
Varför borde jag inte då kunna få spela det jag köpt på vilken spelare jag vill?
Nej, ner med kopieringsskydden. Gör man tillräckligt bra produkter så köper folk dem.
December 25, 2000
The Whistler wrote:
Nej, ner med kopieringsskydden. Gör man tillräckligt bra produkter så köper folk dem.
Problemet är att det inte stämmer. Det kan hända att kanske hälften av dom som piratkopierar köper det dom tycker om även om dom laddat ner det tidigare. Men minst hälften köper inte ett spel om dom inte måste (t.ex. att dom måste ha en cdkey för att spela det online).
July 17, 2002
ViU wrote: [quote=The Whistler] Nej, ner med kopieringsskydden. Gör man tillräckligt bra produkter så köper folk dem.
Problemet är att det inte stämmer. Det kan hända att kanske hälften av dom som piratkopierar köper det dom tycker om även om dom laddat ner det tidigare. Men minst hälften köper inte ett spel om dom inte måste (t.ex. att dom måste ha en cdkey för att spela det online).
Varför då inte göra så helt enkelt? För att över huvud taget kunna spela spelet så måste man registrera det på tillverkarens hemsida.
Visst, kanske är taskigt mot de som inte har internetuppkoppling, men det är en minoritet som tyvärr inte överväger mot möjligheterna som finns.
Jag ska inte säga att jag är en ängel vad det gäller spelande, jag har själv många kopierade spel hemma, dock så har jag som princip att det är mycket roligare att spela ett köpt spel.
April 10, 2001
OK killar.
Nu är vi inne på områden som inte gillas.
VÄNLIGEN läs https://www.nordichardware.se/.....hp?t=33778
*** Tråd Låst ***
PM, icq eller mail vid klagomål om detta.
1 Guest(s)