August 10, 2001
Idag fick jag äntligen ett bevis på att piratkopieringsfrågan som diskuteras överallt är fruktansvärt överdriven.. Det är precis som om ingen köper nåt längre utan alla verkar piratkopiera enl Antipiratbyrån osv. Idag då jag skulle köpa mig ett spel, som lanserades 11 februari, fick jag veta att det är totalt utsålt i hela sverige och ev i hela världen just nu.. Jag pratar om World of Warcraft.. Snackade med en butiksägare här i stan och han sa att hans 50 paket såldes på 2 dagar..
Så nu sitter jag här och surar för att jag måste vänta tills mitten av april då nästa laddning är planerad att släppas i Sverige.. Men visst är det hela rätt motsägelsefullt!?
På ena fronten klagas det att piratkopieras och på den andra är det slutsålt.. Man blir fundersam ibland..
-Den som funnit har letat!
August 10, 2001
olika brancher kanske!!!!
Man skulle ju kunna tro det, men det är nog inte hela sanningen..
ZIre wrote: Eftersom det inte går(?) att pirata wow är det kanske inte så konstigt
Eftersom det är fullt möjligt och att det redan finns en hel del hackade servrar ute så är det väl konstigt..
-Den som funnit har letat!
March 7, 2004
Per$$oN wrote:
olika brancher kanske!!!!
Man skulle ju kunna tro det, men det är nog inte hela sanningen..
[quote=ZIre]Eftersom det inte går(?) att pirata wow är det kanske inte så konstigt
Eftersom det är fullt möjligt och att det redan finns en hel del hackade servrar ute så är det väl konstigt..
kk 8(
October 31, 2003
Sortima wrote: Vi snackade PirateBay idag på gymmet av någon anledning folk tittade på oss som om vi vore ekobrottslingar... altså vi snackade om hemsidan inte nerladdningen
Dom var bara lacka för att dom inte får tag på sitt 😀 http://www.aftonbladet.se/vss/.....87,00.html
December 5, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Halo 2 sålde 6 miljoner ex på mindre än en månad, Half-Life 2 har sålt över 3 miljoner, GTA 3 har sålt runt 9 miljoner...
Nog fan säljer bra spel alltid...
Det är dessutom bara i butik. Allt som sålts genom Steam är inte medräknat, så det är nog egentligen mer än det dubbla.
September 20, 2001
När jag var på studiebesök på Microsoft i Kista? (sthlm) så sa dom att Microsoft och nästan alla andra speltillverkare räknar att få in minst 90 % av vad det har kostat att ta fram spelet innom 3 månader, efter det säljer inte spelet nog stora kvantiteter.
För att förlänga dessa 3 månader, så släpper man INTE ut tillräckligt med spel så att spelet ska sälja längre, och förhoppningsvis mer!
Detta enligt MS i sverige i af!
January 22, 2003
Kan ju hålla med om att just WoW var ett ganska dåligt exempel...
Dom crackde servrar som finns (Vad jag vet) suger, tyvärr... Men snart finns det nog tillräckligt bra och då kommer nog spelet inte sälja lika bra heller
http://www.interflora.se/ mycket bra WoW sida, speciellt om man skulle vilja fuska 😛
[Edit av ViU: Och så låter vi bli att länka till fusk/hack till onlinespel]
Edit av NES_Boy: Förlåt
1 Guest(s)