January 15, 2004
Öppnade en 33cl burk coca cola och började hälla upp i ett glas. Vätskan ser bokstavligt talat ut som kolsyrat urin och luktar fruktansvärt illa.
Jag har dock inte provsmakat 😉
Är det någon sommarjobbare som jävlats med företaget eller vad tror ni?
Har burken och innehållet kvar.
Kan man kräva någon ersättning av Coca cola?
Hade jag tillgång till ett labb så hade en analys varit självklar.
Vad anser ni?
M.v.h.
Lindfors
December 10, 2002
1. Spara lite cola i nagon flaska eller nagot ..
2. Kontakta Coca Cola och da ber dom dig nog att skicka in burken/colan.
3. Be en kompis/kontakta nagon som kan gora en analys av innehalllet,
om det er nagot lustigt sa kontaktar du Coca Cola och seger att du vill ha
kompensation, for jag tror att dom helldre kompenserar dig med X tusen
kronor en att kanske bli fellda i en rattegang.
OBS: Detta er bara vad jag _tycker_ att du ska gora, jag har ingen som
helst juridisk bakgrund, detta er bara vad jag tror att Coca Cola kommer
att gora, for jag menar .. dom betalar nog helldre ut ett par tusen om du
hittar mysko emnen i colan en riskerar att kanske fa betala flera hundra-
tusen om dom blir fellda i retten.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
April 13, 2004
Krqagyzzz wrote: om du kontaktar CocaCola så kommer de nog visa dig ganska mycket goodwill skulle jag tro. CC vill nog inte att detta skall komma till pressen..
Exakt. Jag hade ringt till dem, och gnällt lite. Antagligen så ber de dig att skicka innehållet.Du kan då kräva en god summa pengar/årsförbrukning utav CocaCola. :blink:
May 17, 2002
Neam wrote: [quote=Krqagyzzz]om du kontaktar CocaCola så kommer de nog visa dig ganska mycket goodwill skulle jag tro. CC vill nog inte att detta skall komma till pressen..
Exakt. Jag hade ringt till dem, och gnällt lite. Antagligen så ber de dig att skicka innehållet.Du kan då kräva en god summa pengar/årsförbrukning utav CocaCola. :blink:
Börja inte ställa en massa stora krav på CC bara, om du gör det finns risken att de säger åt dig att dra dit pepparn växer (Borlänge). Även ifall detta skulle komma ut i tidningar så lär det inte vara något som berör CCs försäljningssiffror särskillt mycket.
December 10, 2002
Hehe, ja .. hade man bott i USA så hade du kunnat
stämma skiten ur dom 😀
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
1 Guest(s)