November 13, 2004
hawkie wrote: G4Y
...är vad det är. Folk som försörjer sig på att spela datorspel. Just snyggt.
Nej, alla försörjer sig på sitt eget sätt. jag tycker att de inte är mer än rätt att man ska kunna tjäna pengar på sånt man e bra på. Precis som dom som tjänar pengar på fotboll osv. Dom skulle knappast få pengarna om dom inte var bra.
May 10, 2002
Pulchi wrote: [quote=hawkie]G4Y
Nej, alla försörjer sig på sitt eget sätt. jag tycker att de inte är mer än rätt att man ska kunna tjäna pengar på sånt man e bra på. Precis som dom som tjänar pengar på fotboll osv. Dom skulle knappast få pengarna om dom inte var bra.
Om man inte är brud dvs
December 15, 2002
Nomic wrote: mm... men det fattiga är väl att det är så extremt satans vinklat 😛
Det handlar ju faktiskt iallafall för mig väldigt lite om "gaming" och väldigt mycket om sammanhållning och gemenskapen man upplever 🙂
håller med. Fan vilken go känsla det är på DH, där behöver man inte spela för att ha skoj.
November 13, 2004
abishai wrote: [quote=Pulchi][quote=hawkie]G4Y
Om man inte är brud dvs
Nej de e sant. Och synd.
December 15, 2002
Pulchi wrote: [quote=abishai][quote=Pulchi][quote=hawkie]G4Y
Om man inte är brud dvs
Nej de e sant. Och synd.
Synd?
Hade tjejer varit lika bra som killar på fotboll så hade dom skapat större intresse för det och därmed lockat publik... Men nu är det inte så, och då kan inte tjejerna tjäna några pengar på sin fotboll.
September 5, 2001
Pulchi wrote: [quote=hawkie]G4Y
Att spela dator är en hobby, ett sätt att slösa tid på.
Det är ingen talang att vara bra på datorspel utan en inövningsfråga, spelar du 12h/dygn så är det klart att du blir bra!
Fotboll är en teknik/talang fråga. Du måste ju ha talang för att sedan öva upp den och bli bättre(som med allt annat). Sen svettas fotbollsspelare för att tjäna pengar, alltså ansträngs dom fysiskt. Det gör iof pro gamers också, gäller att resa sig från stolen och hämta cola...
Strippor använder ju kroppen för att tjäna pengar, också okej. Det är ju inte deras fel att dom är snygga och inte kan göra något annat ...
December 25, 2000
hawkie wrote:
Att spela dator är en hobby, ett sätt att slösa tid på.
Det är ingen talang att vara bra på datorspel utan en inövningsfråga, spelar du 12h/dygn så är det klart att du blir bra!
Jag håller verkligen inte med, man behöver minst lika mycket talang för att bli duktig på datorspel, sen varierar ju den talang man behöver från spel till spel. På samma sätt som du behöver talang för att bli riktigt duktig på t.ex. shack så måste du ha talang för att bli bäst i t.ex. Quake3 eller StarCraft.
Jag tror att dina aggressioner mot pro-gaming beror mera på att de tjänar pengar på att göra något du gör på fritiden för att ha lite kul.
2 Guest(s)