November 27, 2002
insändare från dagens metro här i sthlm, älskar personer som denna 👿
"Varför görs det inte mer åt huliganismen i tunnelbanan?
Att planka förbi spärrarna är inget annat än en inkörsport till tyngre brottslighet. Ungdomarnas gränser tänjs, det börjar med tjuvåkning och slutar med kriminalitet som knark och klotter.
Nej, låt dessa ungdomar smaka på ett ordentligt straff, som en natt i fängelse. Då lär de sig kanske att göra rätt för sig och betala skatt. Och vår vackra huvudstad blir ren från klotter och graffiti" - MR
lol, gör mig arg...
jag gör inget annat än klottrar och knarkar..
Nån som ska med å baxxa en bil?
June 17, 2001
Nice wrote: Håller med insändaren tillfullo.....ge slödret rejäla straff......skiter i om de inte hjälper 👿 drägget ska pinas !
Hmm, du missade nog att läsa mellan raderna på.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 28, 2002
Jag betalar 320 kr i månaden för att ta mig till skolan, jag har mitt studiebidrag att klara mig på. Här kan man inte planka, för det är bussar, hade gjort det om man kunnat.
Hade jag bott två kvarter längre bort hade jag fått busskort.
jag bor 9KM från skolan.. (Bor i ett ghetthattha i östersund)
November 16, 2002
Hehe bullshit av nån inskränkt gammaltanta som fortfarande lever på 30-talet
skitbra man betalar en medlemsavgift så om man torskar för plankning är det bara att skicka in böterna till dem så slipper du pröjsa 😀
funkar väl typ som motormännen
July 13, 2002
Hehe... I have no remorse. Har plankat i ca 5 år nu... om jag skulle köpt terminskort varje år under den tiden så skulle jag behövt lägga ut en ca 5000, och då skulle ja ändå bara kunna åkta fram tills 19.00. Så jag plankar hellre, kan åka fast en typ 7-8ggr innan jag går back.
Nu får jag iof gratis(!) terminskort va staten för jag går gymnasium, vilket är bara jävligt löjligt och onödigt.
ps: OCh nej jag är inte det man skulle kalla kriminell, sist ja gjorde nått olagligt var väl när jag snattade lösgodis i 7:an 😀
March 15, 2002
Dehman wrote: [quote=Dadde]Synd att dom inte har det på samma sätt i skåne så man kan planka, förr var det ont om kontrollander nu är dom överallt. :arg:
Har vi tunnelbana här? I.s.f. har jag missat något. :S Eller du menade planka på tåg? För på bussar är det omöjligt...nästan.
Tror nog han menade tåg 😉 . Ja innan så var det ju ganska dåligt med kontroller men nu är det ju på nästan alla tåg
December 31, 2001
Varför ska det va så svårt att sköta sig och betala ?
Straffen för de flesta brott är för snälla i sverige.
Klottrar de så ska de få ett par dagar fängelse plus att de ska tvätta bort skiten de gjort. Ska de måla varför inte köpa ett plank och itne måla på andras saker.
Texten som personen skrev va kanske lite överdriven men vist fan ska det va hårdare straff på allt.. specielt de grövre brotten som tex mord.
1 Guest(s)