February 1, 2002
Måste hänga upp en 42" tv i ett hörn och båda väggarna är gipsväggar.
Tv'n ska hänga i en arm så den kan fällas in.
Reglarna är stål, av någon märklig sort, går inte att fästa i.
Sätta en stor platta på väggen med 50 expandrar blir så fult.
Det går inte att sätta fästet i taket heller.
Hur fasen gör jag så den inte sliter sönder väggen? 🙂
March 14, 2001
Med mollyplugg fungerar det bra, det behövs inte 50st utan några stycken bara, sålänge gipsen är i gott skick.
Problemet är möjligen armen du hänger tvn på, armen blir ju en hävstång och ju längre ut från väggen ju värre. Men om du skruva fast armen på bägge väggarna, om det är ett hörn den ska sitta i, blir det bättre än om du skruvar fast i bara en vägg.
June 23, 2002
opA87;1261955 wrote: Har du försökt ta reda på vad de är för stål i reglarna då ? Måste ju finnas någon borr som kan komma in i dom =)
Vad det är för stål i reglarna?
Det är förmodligen helt vanliga plåtreglar, gäller att inte försöka dra åt skruvarna för mycket för då kommer dom bara börja snurra och du får inget bra fäste.
Men som sagt, får du fäste i reglarna så räcker det. Då har du stöd från golv till tak. Ett annat alternativ kan ju vara att fästa nånting tvärs över två reglar utanpå gipsen(Dock svårt att få snyggt) och sedan skruva fast tv-fästet i det.
February 1, 2002
Jag kommer bara åt en regel.
Funderar på om jag ska måttbeställa en plåt så den når minst två reglar och låta dem svetsa fast fästet i plåten. Sedan måla den i samma färg som väggen.
Då borde det sitta.
Reglarna är som ett L och ganska tunn, men jag tror de håller om man fäster på det viset.
December 6, 2006
macrus;1261961 wrote: Vad det är för stål i reglarna?
Det är förmodligen helt vanliga plåtreglar, gäller att inte försöka dra åt skruvarna för mycket för då kommer dom bara börja snurra och du får inget bra fäste.
Jo men han skriver ju själv att reglarna är "av något märklig stål" då de "inte" gick att borra i dom...
1 Guest(s)