July 11, 2002
vad jag har förstått så finns det flera som bor i lund och kanske till och med pluggar vid Universitet där?
Kanske blir att man söker ner sig till de sydliga fina trakter, har själv varit i Lund och tyckte de var ett soft ställe.
Vart ska man fixa boende, hur är det att bo i Korridor på t.ex. Delphi? är det ordning o reda?
Hur är folket där, är de öppna, trevliga?
Vart ska man bo om ska läsa på LTH ?
Är det svårt att fixa parkering t.ex. vid Delphi?
Någon som man kan posta liter bilder?
//tack på förhand
December 11, 2002
Bor och dör i lund =)
Dock pluggar jag inte men om du är sugen så har jag eventuellt en 1a på 34m2 med hyra på 2638kr i månaden. Finns parkering med som du kan använda.
Vad det gäller Delphi osv så går dessa åt ruskigt fort och är ofta löjligt dyra för vad du får, men det är ju klart man får ju ta vad man får.
February 1, 2003
Tjena, du är så välkommen till Lund så!
Det jag upplevt i Lund är att om man själv är öppen och inte främmande att lära känna nya människor så fungerar det bra att bo på vilken korridor som helst. Delphi funkar 🙂
checka in på http://www.afb.se och registrera dig så du ställer dig i kö.
Jag läser själv vid LTH och bor nere i stan. Det bästa är att avstånden är så korta oavsett vart man är(i princip) så tar man sig upp till ljuva LTH på 5 minuter med cykel. Det är nästa sak, cykel är det bud på, man måste ha en bara.
Bilder ... ptjaa ... stundvis kommer det upp några på http://www.danielpersson.se
just det, jag pluggar teknisk matematik, vad ska du läsa?
January 8, 2003
Jag har en polare som studerade på LTH tekninsk fysik innan. Han bodde på Delphi och det var trevligt å komma å hälsa på. Lite väl mycket fester ibland bara men man lärde känna många.
Dom bygger om lite nu så jag hoppas dom får bort 70 tals känslan från centrumet där. Var lite väl mycket betong innan.
July 11, 2002
Ska eventuellt läsa till Brandingnejör om jag kommer in...
Vart ska man bo om man vill ha en skön mix av folk och inte bara "Teknologer" ?
De som pluggar vid lund, är det enbart sydlänningar?
Från skåne, småland, halland trakten?
Eller finns det stockholmare, uppsala bor?
March 10, 2002
Smirnoff wrote: Ska eventuellt läsa till Brandingnejör om jag kommer in...
Vart ska man bo om man vill ha en skön mix av folk och inte bara "Teknologer" ?De som pluggar vid lund, är det enbart sydlänningar?
Från skåne, småland, halland trakten?Eller finns det stockholmare, uppsala bor?
Skulle fan tro att det är fler stockholmare än skåningar. I.a.f. vid ekonomihögskolan.
December 11, 2002
Contiz wrote: Min granne pluggar där, pluggar själv på "IT-Gymnasiet" ute på St:Lars området. Vad jag har hört så ska det vara riktigt bra utbildningar med grymma lärare. Lycka till 😛
Du måste skoja? Sämsta gymnasiet i Lund ju! Oh trust me, jag har gått där 1år räckte gott och väl.
September 27, 2002
Smirnoff wrote: Ska eventuellt läsa till Brandingnejör om jag kommer in...
Vart ska man bo om man vill ha en skön mix av folk och inte bara "Teknologer" ?
Bo på en nation! Bra mix mellan folk. Vill du bo nära LTH så är ju helsingkorna att rekomendera, 100meter från mattehuset (där du kommer läsa all matte,,,WEEE)
2 Guest(s)