September 16, 2002
Tindy wrote: Är sugen som fan på att lära mig snacka japanska,
Hur och var kan man göra det?
Är det svårt?
Finns det nåt man ska tänka på??
Jag med.
Inte nödvändigtvis att snacka, men att förstå när andra snackar.
Och att läsa det.
[host]Anime och Jap-import av spel[/host]
Jag har nån bok och några häften. Plus ett spel som man ska lära sig av. :p
Men, ojojoj, lär jag mig nå mer av det?
Icke!
99% av den lilla Japanska jag kan kommer från allt animetittande!
Jag har kollat på japanska-utbildningar (Inte Japanska... Utbildningar) efter gymnasiet, men det är ingen idé att ta någon sån. Man lär inte direkt få jobb av det om man inte vill jobba som tolk eller nått.
May 17, 2002
Kizo wrote: [quote=Krqagyzzz]ett tips är väll att åka till japan och plugga. är bekant med en som åkte dit ett år för att lära sig lite.. hon tyckte det var trevligt och lärorikt.
Krävs bra med klirr i kassan för det.
sant. Annars så får du utbilda dig til sushikock och åka ner och jobba ihop dit språk :P.
September 16, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Kizo][quote=Krqagyzzz]ett tips är väll att åka till japan och plugga. är bekant med en som åkte dit ett år för att lära sig lite.. hon tyckte det var trevligt och lärorikt.
sant. Annars så får du utbilda dig til sushikock och åka ner och jobba ihop dit språk :P.
Att laga mat är inte min starkaste sida...
Jag får bli maskot till något stort bageri eller något...
September 11, 2002
jag känner också en som åkte till japan ett år o pluggade japanska.. finns utbytningsprojekt för sånt tror jag, det måste det finnas med tanke på hur många japaner som pluggar i lund, det vimlar av dem på tekniska högskolan.
annars har nog många universitet kurser för den som vill, lund har det iaf.
August 16, 2002
ehm nöööörd...
ne skojja, pluggade själv japanska ett tag för ett jävla tag sen... om du vill bli bra så krävs det en jävla massa plugg, tar en jävla massa timmar innan du kan läsa hiragana flytande... o det är typ 55 grundtecken o typ 100 om man tar alla bonustecken... innan man kan läsa så känns det lite drygt o plugga skiten liksom... jag satt typ på bussen o övade skriva så fort jag hade möjligheten
August 21, 2001
Kizo wrote: [quote=Krqagyzzz]ett tips är väll att åka till japan och plugga. är bekant med en som åkte dit ett år för att lära sig lite.. hon tyckte det var trevligt och lärorikt.
tror inte det krävs så oändligt mycket faktiskt. Är du bara haj på engelska kan du jobba extra som engelsklärare..
August 20, 2001
Garfzez wrote: [quote=Kizo][quote=Krqagyzzz]ett tips är väll att åka till japan och plugga. är bekant med en som åkte dit ett år för att lära sig lite.. hon tyckte det var trevligt och lärorikt.
tror inte det krävs så oändligt mycket faktiskt. Är du bara haj på engelska kan du jobba extra som engelsklärare..
Om du ska jobba som engelsklärare i Japan borde du ju kunna japanska...
August 21, 2001
DiDi wrote: [quote=Garfzez][quote=Kizo][quote=Krqagyzzz]ett tips är väll att åka till japan och plugga. är bekant med en som åkte dit ett år för att lära sig lite.. hon tyckte det var trevligt och lärorikt.
tja.. fast inte så farligt mycket.
en polare till mig läste nån liten kurs i japanska här.. sen åkte han över.. och det tog inte för lång tid innan han började som lärare..
Visst behöver man ett startkapital, men om man kämpar på lite med språket så är det inte särskilt svårt att försörja sig där borta.
Lärare har dessutom rätt sjysst betalt där borta.. om jag förstått det hela rätt.
May 17, 2002
Garfzez wrote: [quote=DiDi][quote=Garfzez][quote=Kizo][quote=Krqagyzzz]ett tips är väll att åka till japan och plugga. är bekant med en som åkte dit ett år för att lära sig lite.. hon tyckte det var trevligt och lärorikt.
en polare till mig läste nån liten kurs i japanska här.. sen åkte han över.. och det tog inte för lång tid innan han började som lärare..
Visst behöver man ett startkapital, men om man kämpar på lite med språket så är det inte särskilt svårt att försörja sig där borta.
Lärare har dessutom rätt sjysst betalt där borta.. om jag förstått det hela rätt.
jo men om du skall kunna lära ut i engelska så måste man vara rätt vass på det också, det duger inte att bara vara halvbra på engelska och ha noll hum om vad pedagogik innebär.
September 16, 2002
Garfzez wrote: [quote=DiDi][quote=Garfzez][quote=Kizo][quote=Krqagyzzz]ett tips är väll att åka till japan och plugga. är bekant med en som åkte dit ett år för att lära sig lite.. hon tyckte det var trevligt och lärorikt.
Plus att de kan data (däjta) sexiga elever!
(Jag, jag ser mycket på anime, so what?)
2 Guest(s)