June 23, 2002
Falcon wrote: [quote=Dehman]De var inte speciellt intressant. Hand 1 spelade du inte så värst bra. Både färg och stegdrag ute och du bara check-synar. En check-raise hade varit på sin plats på flopp imo.
Tanken var att det skulle bli intressant och det blev intressant med ditt inlägg... Dessutom har jag aldrig skrivit att det skulle " vara intressant ".
Alltid kul med bad beats, kasst spel som man vinner på...
Men jag håller med dig, check-raise hade naturligtvis varit det korrekta. Ska dock tilläggas att jag har precis börjat med No-limt cash game, har hållt på mycket med FL och SnGs.
azN-: Är det där din vunna pott i ett cash game så är jag impressed 🙂
Rätt ointressant att posta andras potter och Playmoney är om möjligt ännu mer ointressant.
Står tom. först i inlägget att det är från en tunering och jag håller med dehman ang. första handen.
Sen den där bilden med play money är sjukt ointressant då det just är playmoney och alla spelar som idioter där.
June 5, 2004
Sardaukar wrote: [quote=azN-][quote=Dehman][quote=azN-][quote=dree]Har en polare som satt och bluffade med en dålig hand genom att raisa men en fortsatte att calla sen började polarn calla istället då den andra började raisa. Potten var uppe i 500spänn. Han tog hem potten med klöver9 som högsta kort. Den andra satt också och bluffade. 🙂
Fin svengelska det blev. :bgrin:
okej,den killen kan ju knappast spela då (ingen av dom för den delen), vem fan synar innan flopen med 9 högt?
Öhh? Spelar du ens poker?
jaaa, och kanske första veckan lärde jag mig att en hand med 9 högt är inge vidare att spela med.
Tänk om alla spelare tänkte så...
Du kan aldrig vinna några större summor om du aldrig bluffar.
Men om du sitter o bluffar o får höjning efter höjning tillbaka är ju bluffen inge vidare lyckad o det är bäst att kasta handen innan man förlorat för mycket pengar, så tänker iaf jag när jag spelar. ...Annars kommer du inte helle vinna några stora summor, dock förlora en helt del.
February 12, 2002
Dehman wrote: De var inte speciellt intressant. Hand 1 spelade du inte så värst bra. Både färg och stegdrag ute och du bara check-synar. En check-raise hade varit på sin plats på flopp imo.
Exakt vad jag tänkte.. Men men,, förstår inte poängen. Är det inte roligare visa badbeats än att stoltsera med att man har tur och vinner pga att de andra inte träffar nått när man slowaspelar och egentligen borde leda ut? 😛
Har inte hand historyn på den här men kan berätta hur den gick till på ett ungefär för minns inte siffrorna heller. Men jag förlora en del. Som tur var det limit, tror de var på 2/4
De här är en av de värsta som hänt mig.
Jag får QQ så slänger in en höjjning Alla utom en lägger sig han callar.
Floppen kommer 3 8 Q Rainbow så drömfloppen har landat, synd inte fler följde med tänkte jag. så jag checkar, han betar, ja raisar han raisar igen jag raisar och vi gör det så många gånger vi får (woho tänker jag som kanske bara borde callat och slowapelat ännu mer men killen har nått)
Turn kommer K Samma här, fast jag leder ut och bettar, han raisar jag raisar tills det inte går mer.
River kommer 4 Går inte få färg, går inte få stege. Bästa handen är en triss och jag har triss i damer.
Så samma procedur inleds med bet och raisande, förutom när jag skall raisa min sista tillåtna på 8$, då får jag en klump i magen och känner att ha har 2 kungar på hand. Så jag bara synar.. Gissa vad han hade?
Nog visar han upp K K. Chansen på att det skall hända kan ni räkna ut själva att de där skall hända. Men ja kan säga så mycket som att den är inte stor och det sved.
November 27, 2003
The Dragon wrote: Angående låga odds här är en poker händelse som gick av stappeln för nån timme sen när jag och några polare sat och spellade hemma hos en av oss.
Vi spelar med en hundring i insats vardera sen fördelar vi 150000 värde av marker, 30000 vardera alltså. Iallafall så här går handen till.
Vi är 5 pers två har redan lagt sig innan floppen. Potten innan liger på ca 1500 Blinds 250, 500. Flopen är Hjärter 4, 5, 6 i den ordningen (bara det är låga odds) Kille nr 1 satsar 2000 vilket de andra Callar. Turnen lägs upp och är av alla kort Hjärter 7. Vi har nu Hjärter 4, 5, 6, 7, i följd på bordet. Varpå nr 1 satsar 5000 vilket nr två callar och nr 3 foldar. Rivern är klöver 9. De två som är kvar råkar vara chipleaders båda två med ca 50000 vardera. Iallafall så kör nr 1 All in varpå nr 2 följer efter. Nr ett lägger fram hjärter J och hjärter 3, Färgstege med hjärter 3-7. Och utropar "In your face och böjer sig fram för att ta potten varbå nr 2 utropar vänta lite och lägger fram klöver 10 sen håller han på det sista kortat ett litet tag. Varbå han sen lägger fram hjärter 8, Han vinner potten på över 100000 med färgstege med hjärter 4-8.Ni kan ju anna hur jäkla sur kille nr 1 blev efter förlorat alla sina marker när han hade en färgstege. Det sluade med att nr 2 van hala omgången efter det övertaget han fick där och kammade hem de 400 kr som låg som insats.
Inte så mycket pengar involverat med det var nog så jobbigt läge. Och tänk på att det ar ca 1 på 2000 att det blir en färgstege men att det blir två färgstegar på samma omgång är typ 1 på nån miljon typ.Sen att nr 2 senare hade rätt mycket tur i fortsättningen också var ju en anna sak spikade typ ett antal färger, stegar och kåkar på rivern.
Låter som taskigt blandad lek nästan 😉
Riktigt sjukt 😀
//Andreas
September 23, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Dehman]De var inte speciellt intressant. Hand 1 spelade du inte så värst bra. Både färg och stegdrag ute och du bara check-synar. En check-raise hade varit på sin plats på flopp imo.
Exakt vad jag tänkte.. Men men,, förstår inte poängen. Är det inte roligare visa badbeats än att stoltsera med att man har tur och vinner pga att de andra inte träffar nått när man slowaspelar och egentligen borde leda ut? 😛
Som jag skrev i mitt första inlägg och som svar till Dehman.
Jag håller med, hand 1 och även hand 2 borde spelats annorlunda.
Men återigen, som jag skrev, har precis börjat med NL cash game.
Och det intressanta och roliga var hur tätt potterna kommer my way(titta på tiderna på HHn), 3 givar i rad, vinner jag 3 hyggliga potter.
Inte ofta man får PP och träffar ett set på floppen och definitivt inte 2 på rad 🙂
Både mina 2or och 9or träffas.
Det var det intressanta och återigen, som jag skrev, tråden är inte för att skryta med, tro mig, då hade jag inte lagt upp dem där tre 😀 Jag har betydligt fetare turnerings vinster.
Syftet med tråden var att diskutera NL-cash game händer, eftersom jag har märkt att intresset för detta har ökat, även här på NH, det finns såklart andra bra forum för poker, om ni inte alls är intresserade av detta 🙂
-=*ThE_cRoW*=- Ja, klaga på andra är ju alltid lätt. Men vad kom du med själv ? Inte ens en riktig HH kan du få fram...
January 6, 2003
Delph1 wrote: [quote=The Dragon]Angående låga odds här är en poker händelse som gick av stappeln för nån timme sen när jag och några polare sat och spellade hemma hos en av oss.
Vi spelar med en hundring i insats vardera sen fördelar vi 150000 värde av marker, 30000 vardera alltså. Iallafall så här går handen till.
Vi är 5 pers två har redan lagt sig innan floppen. Potten innan liger på ca 1500 Blinds 250, 500. Flopen är Hjärter 4, 5, 6 i den ordningen (bara det är låga odds) Kille nr 1 satsar 2000 vilket de andra Callar. Turnen lägs upp och är av alla kort Hjärter 7. Vi har nu Hjärter 4, 5, 6, 7, i följd på bordet. Varpå nr 1 satsar 5000 vilket nr två callar och nr 3 foldar. Rivern är klöver 9. De två som är kvar råkar vara chipleaders båda två med ca 50000 vardera. Iallafall så kör nr 1 All in varpå nr 2 följer efter. Nr ett lägger fram hjärter J och hjärter 3, Färgstege med hjärter 3-7. Och utropar "In your face och böjer sig fram för att ta potten varbå nr 2 utropar vänta lite och lägger fram klöver 10 sen håller han på det sista kortat ett litet tag. Varbå han sen lägger fram hjärter 8, Han vinner potten på över 100000 med färgstege med hjärter 4-8.Ni kan ju anna hur jäkla sur kille nr 1 blev efter förlorat alla sina marker när han hade en färgstege. Det sluade med att nr 2 van hala omgången efter det övertaget han fick där och kammade hem de 400 kr som låg som insats.
Inte så mycket pengar involverat med det var nog så jobbigt läge. Och tänk på att det ar ca 1 på 2000 att det blir en färgstege men att det blir två färgstegar på samma omgång är typ 1 på nån miljon typ.Sen att nr 2 senare hade rätt mycket tur i fortsättningen också var ju en anna sak spikade typ ett antal färger, stegar och kåkar på rivern.
Låter som taskigt blandad lek nästan 😉
Riktigt sjukt 😀
//Andreas
Nopp den var ordentligt blandad typ blandad i 1-2 minuter eller nått sånt. (Har dock lite dålig tidsuppfatnning på sånna saker så jag kan ha helt fel. Men den var inte dåligt blandad.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
May 7, 2004
Såhär gick till till när PaCk sluta med pokern.
Får K 5 på given
billigt att gå med så jag synar bara.
Floppar K K 5
Höjer rätt så starkt och 2 går med.
Turn = 8
En snubbe viker sig för den andres all in och jag callar.
River = 8
Han satt på pocket 8:or
Potsize 5500dolleros (vagt minne men var omkring det)
September 23, 2002
PaCk wrote: Såhär gick till till när PaCk sluta med pokern.
Får K 5 på given
billigt att gå med så jag synar bara.
Floppar K K 5
Höjer rätt så starkt och 2 går med.
Turn = 8
En snubbe viker sig för den andres all in och jag callar.
River = 8
Han satt på pocket 8:or
Potsize 5500dolleros (vagt minne men var omkring det)
Du ser, man ska aldrig syna med en så kass hand! Det blir problem. :cy:
Här kommer tre bidrag till av mig...
1.
Hand #188353220 at table: Table TH 1450
Started: Fri Jan 27 17:24:17 2006
10david is at seat 1 with 0.00
ilab777 is at seat 2 with 55.55
pensky is at seat 3 with 84.00
VaporXX is at seat 4 with 64.66
Falcy is at seat 5 with 139.25
Falcy posts the large blind 1.00
VaporXX posts the small blind 0.50
Falcy: Jd, Ks
Pre-flop:
ilab777: Call 1.00
pensky: Fold
VaporXX: Call 1.00
Falcy: Check
Borde t.om höja med den handen, men gjorde inte det denna gången.
Flop (Board: 10s, 9c, Qh):
VaporXX: Check
ilab777: Bet 3.00
VaporXX: Fold
Falcy: Call 3.00
Med floppad absolut bästa hand, synar jag bara för att "mjölka" killen.
Turn (Board: 10s, 9c, Qh, 6s):
Falcy: Bet 6.00
ilab777: Raise 12.00
Falcy: Raise 67.00
ilab777: All in
Här vill jag inte ge några gratiskort, så jag slänger in en liten bet, och får mothugg! Här funderar jag på vad han kan ha, sätter han på ev stege/eller steg/färgdrag och funderar på om han kommer syna mig om jag ställer han all-in...
River (Board: 10s, 9c, Qh, 6s, As):
När det där spader ässet kom trodde jag kanske att jag var slagen...
Showdown:
Falcy shows: Jd, Ks (ace high straight)
ilab777 shows: 9s, 10h (two pair, Tens and Nines)
Mainpot:
Falcy wins the pot of 109.11 with ace high straight
(3.00 rake were taken for this hand)
Frågan är hur kan han syna min kraftiga re-raise på turn med enbart två paret ? Han måste sukta efter en kåk...:D
Jaja, bara tacka och ta emot.
2.Vad ska man säga, synd att killen inte har mer pengar på bordet...tyvärr går många in med minsta möjliga inköp, lite trist ibland och "tur" ibland 😀
Hand #188390473 at table: Table TH 1450
Started: Fri Jan 27 18:08:00 2006
Pappyyy is at seat 1 with 116.35
mhnas75 is at seat 2 with 16.76
TEMPLA1 is at seat 3 with 25.55
mummi is at seat 4 with 31.82
Falcy is at seat 5 with 202.78
Pappyyy posts the large blind 1.00
Falcy posts the small blind 0.50
Falcy: 10s, Js
Pre-flop:
mhnas75: Fold
TEMPLA1: Call 1.00
mummi: Call 1.00
Falcy: Raise 2.00
Pappyyy: Fold
TEMPLA1: Raise 5.00
mummi: Fold
Falcy: Call 5.00
Flop (Board: Qs, Ks, As):
Ja, ni ser ju själva, floppar alltså en Royal Straight 😀
TEMPLA1: Bet 5.00
Falcy: Call 5.00
Turn (Board: Qs, Ks, As, Ac):
TEMPLA1: Bet 10.00
Falcy: Raise 20.00
TEMPLA1: All in
River (Board: Qs, Ks, As, Ac, 2s):
Showdown:
Falcy shows: 10s, Js (a royal flush)
TEMPLA1 shows: 10h, Qc (two pair, Aces and Queens)
Mainpot:
Falcy wins the pot of 50.45 with a royal flush
(2.65 rake were taken for this hand)
3.Den här får tala för sig självt... och återigen surt att dem inte har mer pengar på bordet 🙂
Hand #188380914 at table: Table TH 1450
Started: Fri Jan 27 17:57:01 2006
Pappyyy is at seat 1 with 115.25
mhnas75 is at seat 2 with 14.03
josea is at seat 3 with 21.17
mummi is at seat 4 with 57.70
Falcy is at seat 5 with 162.61
mummi posts the large blind 1.00
josea posts the small blind 0.50
Falcy: As, 9c
Pre-flop:
Falcy: Call 1.00
Pappyyy: Fold
mhnas75: Call 1.00
josea: Call 1.00
mummi: Check
Flop (Board: 8s, Ac, Ad):
josea: Bet 2.00
mummi: Fold
Falcy: Call 2.00
mhnas75: Call 2.00
Turn (Board: 8s, Ac, Ad, Ah):
josea: Bet 3.50
Falcy: Call 3.50
mhnas75: Call 3.50
River (Board: 8s, Ac, Ad, Ah, 4s):
josea: All in
Falcy: Raise 30.34
mhnas75: Fold
Showdown:
Falcy shows: As, 9c (four of a kind, Aces)
josea shows: Kc, 2h (three of a kind, Aces) LOL
Mainpot:
Falcy wins the pot of 48.34 with four of a kind, Aces
(2.50 rake were taken for this hand)
February 12, 2002
Falcon wrote: -=*ThE_cRoW*=- Ja, klaga på andra är ju alltid lätt. Men vad kom du med själv ? Inte ens en riktig HH kan du få fram...
Det är inte på alla siter man kan dra ner hand history för händer man spelat för länge sedan.
Vad jag komme med själv? Jag lade till en av de värsta bad beats man kan få jäkla smördeg.. Om du räknar så hade jag över 99 % att vinna den handen, de kallar jag bad beat och en intressant spelad sådan.
March 10, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Falcon]-=*ThE_cRoW*=- Ja, klaga på andra är ju alltid lätt. Men vad kom du med själv ? Inte ens en riktig HH kan du få fram...
Det är inte på alla siter man kan dra ner hand history för händer man spelat för länge sedan.
Vad jag komme med själv? Jag lade till en av de värsta bad beats man kan få jäkla smördeg.. Om du räknar så hade jag över 99 % att vinna den handen, de kallar jag bad beat och en intressant spelad sådan.
Erhm, det är runt 9% chans att du förlorar handen, inte 1%.
February 12, 2002
Dehman wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Falcon]-=*ThE_cRoW*=- Ja, klaga på andra är ju alltid lätt. Men vad kom du med själv ? Inte ens en riktig HH kan du få fram...
Erhm, räkna igen och visa mig sedan hur du räknade.
(Hjälp på vägen) Till att börja med så är det 3% att nån annan ens har triss.
February 12, 2002
Eftersom ni gav upp så skall jag vara omtänksam och pasta lite mer matrial i den. 🙂
De här var helt sinnessjukt... 👿
Game # 244099926 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Solna"
Game ended 2006-02-09 10:49:11 GMT+01:00
Players:
ghOlsen (EUR 27,01 in seat 1)
IZ3ql (EUR 96,33 in seat 2)
LCM (EUR 29,35 in seat 3)
EuroTrash (EUR 20,57 in seat 4)
Fischer007 (EUR 33,10 in seat 5)
Icedor (EUR 26,70 in seat 6)
Dealer: EuroTrash
Small Blind: Fischer007 (0,25)
Big Blind: Icedor (0,50)
Icedor was dealt: 8d - Th
ghOlsen Call (0,50)
IZ3ql Fold
LCM Call (0,50)
EuroTrash Fold
Fischer007 Call (0,25)
Icedor Check
Flop 8s - Tc - 2c
Fischer007 Bet (0,50)
Icedor Raise (2,50)
ghOlsen Fold
LCM Call (2,50)
Fischer007 Fold
Turn 8s - Tc - 2c - 9h
Icedor Bet (5,00)
LCM Call (5,00)
River 8s - Tc - 2c - 9h - 7s
Icedor Bet (5,25)
LCM Call (5,25)
Icedor shows: 8d - Th (two pairs, tens and eights)
LCM shows: 6h - 8h (a straight, ten high)
LCM wins: EUR 26,60 (with a straight, ten high)
Rake: EUR 1,40
September 23, 2002
Tack Crow, äntligen en "vettig" Hand history.
På river tycker jag det är nästan solklar check-fold, stegen ligger ju i princip där och du har bara 2-par.
Om du inte har bra read på killen och är "säker" på att han syna ner för en sista klöver... men men shit happens, det blev ju inte så dyrt iaf 🙂
January 20, 2002
När jag körde med polarna (satsade riktiga $$) så körde alla ALL IN och då hade jag 2 par och dem andra ganska så bra kort.
Det hela slutade med att jag fick fyrtal och drog hem allting :).
Första gången jag fick fyrtal, skön känsla.
Nätpoker är ju helt annorlunda.
På turneringarna så chansar alla ALL in direkt vid start, jättekul :D.
February 12, 2002
Cezar wrote: När jag körde med polarna (satsade riktiga $$) så körde alla ALL IN och då hade jag 2 par och dem andra ganska så bra kort.
Första gången jag fick fyrtal, skön känsla.Nätpoker är ju helt annorlunda.
Vad har du spelat för turneringar? Gratisturneringarna? 😛 Kan de ju vara värt att få ett försprång.. Men har jag betalat "100"€ för att vara med i en turnering går ja inte all in första handen. 😉
January 20, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Cezar]När jag körde med polarna (satsade riktiga $$) så körde alla ALL IN och då hade jag 2 par och dem andra ganska så bra kort.
Vad har du spelat för turneringar? Gratisturneringarna? 😛 Kan de ju vara värt att få ett försprång.. Men har jag betalat "100"€ för att vara med i en turnering går ja inte all in första handen. 😉
Japp, gratis turneringar...
Att betala så mycket för en turnering är ju inte värt tycker jag.
En mindre summa skulle jag kunna tänka mig.
September 23, 2002
Cezar wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Cezar]När jag körde med polarna (satsade riktiga $$) så körde alla ALL IN och då hade jag 2 par och dem andra ganska så bra kort.
Japp, gratis turneringar...
Att betala så mycket för en turnering är ju inte värt tycker jag.
En mindre summa skulle jag kunna tänka mig.
Skillnad på MTT och SNG, själv skulle jag aldrig betala så mycket för en MTT, däremot en SNG.
MTT= Multi table tournament, det kan alltså vara i princip obegränsat med folk.
SNG= Sit and Go, oftast 5 eller 10 man.
100€ buy-in i en sådan 10manna kan alltså ge 500€, rätt bra avkastning, men för att lira dem borden bör man ha stor rulle, för man kan inte räkna med att vinna, 🙂 snarare ska man räkna med att man kommer "utanför pengarna" många gånger.
March 10, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Dehman][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Falcon]-=*ThE_cRoW*=- Ja, klaga på andra är ju alltid lätt. Men vad kom du med själv ? Inte ens en riktig HH kan du få fram...
Erhm, räkna igen och visa mig sedan hur du räknade.
(Hjälp på vägen) Till att börja med så är det 3% att nån annan ens har triss.
Alltså?
cards win %win lose %lose tie %tie EV
Qs Qh 1831258 91.56 168742 8.44 0 0.00 0.916
Ks Kh 168742 8.44 1831258 91.56 0 0.00 0.084
Detta efter floppen.
February 12, 2002
Dehman wrote: Alltså?
cards win %win lose %lose tie %tie EV
Qs Qh 1831258 91.56 168742 8.44 0 0.00 0.916
Ks Kh 168742 8.44 1831258 91.56 0 0.00 0.084Detta efter floppen.
Om jag förstod det rätt så verkar ju du ha gjort någon jämförelse på de där två händerna och den floppen (3 8 Q) Vilket ju inte har så mycket med de jag sa att göra. Men ja, jag håller med, han har ca 8% att vinna. Men nu var ju inte hans hand KK känd för mig utan ja har ingen aning vad han har så då på floppen kan jag bara anta att han har ca 4% chans att vinna, vilket är odds jag är villig att satsa ganska så mycket på.
Skulle vara kul att veta med vad eller hur du gjort den där exakta uträkningen. Har letat efter ett program som kan gjämföra händer så där. 🙂
Över till vad jag menade då. Ja vet inte att han har KK så.
Visar lättast oddsen med texcalum. Bild nedan. (Förövrigt rent allmänt, sånna här program kan vara ett bra hjälpmedel i början. Men, man skall inte stirra sig blind på statistik utan känna av och analysera spelaren 🙂 Annars kan det gå som för mig, men å andra sidan ja callade bara sista så kände det på mig att nu har eländet haft fruktansvärt mycket tur så. 😉 Numera kör jag utan oddsräknare, de ja behöver veta kan jag "utantill" och har som sagt insett att det är viktigare att spela spelaren. Var bara tvungen säga det ;))
[Image Can Not Be Found]
2 Guest(s)