May 10, 2005
Poker är ju bra TV! Jag tycker särskilt att Kanal 5 variant är rätt rolig eftersom Robinson-Ken klankar på spelarna hela tiden. Och det är klart att han vet hur man ska spela när han får se allas kort!
Stör mig dock på det nyuppfunna ordet "beta". Vad är det för fel på satsa? Beta är en rotfrukt!
May 10, 2002
Jag såg celebrity poker showdown(?) på ztv ikväll, tror jag sett poker en gång förrut...... det var inte så roligare men kändisar med. Svenskt lär ju inte vara så mycket roligare. Tror det inte är Sverige som vill härma USA utan mer tv-bolagen som ser att det får höga tittarsiffror så börjar det sändas egna versioner där. Det finns ju serier som går under samma namn, handling etc förrutom att det är filmat i Storbrittanien och sen kopian i USA. Man köper ideér till program hur som helst.
January 17, 2002
Kollade lite inatt, och fy fan vad kasst, inte nog med att spelarna inte kunde nått, kommentatorerna var ju värdelösa!
Som detta tex:
Felix satt på A 10, Per på Pocket 7.
Floppen blir 7 A (och en 3a eller nått har jag för mig, orelevant iaf)
Så Per har triss i sjuor och felix par i ess.
På turn kommer en 9a, och då sitter aphjärnorna och säger "Nu kan endast ett ess rädda Felix!
Hade det kommit ut ett till ess hade Per haft kåk och Felix Triss i ess, vilken räddning... Han var 100% körd på turnen då det kom varken en 10a eller ett ess.
Grattis 4an, ni anställde två uttjänta hockeykommentatorer!
March 10, 2002
Airhead wrote: Poker är ju bra TV! Jag tycker särskilt att Kanal 5 variant är rätt rolig eftersom Robinson-Ken klankar på spelarna hela tiden. Och det är klart att han vet hur man ska spela när han får se allas kort!
Stör mig dock på det nyuppfunna ordet "beta". Vad är det för fel på satsa? Beta är en rotfrukt!
Alltså, Ken Lennaard är en riktigt duktig pokerspelare.
Personligen tycker jag verkligen inte om de svenska pokerserierna. Inget slår WPT och WSoP. Men av vad jag läste på aftonbladet idag så ska Greg Raymer spela i Pokermiljonen idag? Då kommer det helt klart bli intressant, världens bästa pokerspelare i ett svenskt program. :eye:
Personligen tycker jag inte han är bäst, men han vann ju WSoP 2004 så. =)
March 15, 2004
herregud vad jag störde mig på "beta" kunde han inte bara ha sagt "bett" som de utalas. dom är så kassa översättare. t.ex. dom vill inte översätta celebrites (stavning) till kändisar utan istället kör dom världens fulaste ord celibriteter. men ordet "bet" så säger han nån konstig svensk variant jag aldrig hört. bet (rotfrukt) om han nu var tvungen o försvenska de lite kunde han ju sagt satsa!
May 11, 2005
Vamp wrote: [quote=crazyankan]Bara roligt att se när proffsen spelar. Inte speciellt spännande att se b-kändis lira kort halvhyfsat.
Precis. Brukar se World Poker Tour och sånt på Eurosport ibland.
Såg för några månader sen när nån svensk vann World Poker Tour 2005 eller nåt sånt 😀
Såg det programet med...
Martin "the Knife" de Knijff är så jävla bra (eller så har han extrem tur). 🙂
1 Guest(s)