April 10, 2001
rsastin wrote: Nämen oj vad synd. Sitter här och gråter för din polares skull. Buhuuuu.
Får jag också sympatier om jag säger att min grannes katt dog igår?Fjantigt inlägg tycker jag. Finns tillräckligt många av dem här.
rsastin, detta är inte vad vi menar med att hålla en trevlig ton i forumet.
Detta är under allmänt, där är det helt ok att berätta historier som dessa utan att behöva få inlägg som ditt efter sig.
Om du inte kan posta utan att vara otrevlig, posta då inte alls.
July 17, 2002
heimdal wrote: kanske en ny branch (om den inte redan finns), stöldskydd av alla de slag till pc.. lampor & tutor.. eller ett snäre som e bundet mellan datorn & stortån
Killen som van GTEKs chassimod-tävling på DH hade ju billarm på sin låda... Om den flyttades eller öppnades etc så gick ett högt tjutande larm. Riktigt tufft... Kan iofs behövas när man har satt ihop två fulltowers och stoppat in tio 200Gb-diskar i den. =)
October 7, 2002
JuLmUnD wrote: en rätt bra grej är att kejdja ihop typ 3 st dator. De kompisar man har.. då är de inte så stor chans att den blir snodd. Kan ju dra jkedjan runt bordet och grejer. då är de ganska lungt!
Edit: Off topic men Terdon vad är de där för klockning på grafikkortet? 🙂
Höjd minneshastighet / sänkt GPU.... 🙂
Har gjort tester, skillnaden mot att höja bägge eller låta GPU:n vara och bara höja minnet är minimal (<50 3DMark-poäng ungefär!), eftersom den största bromsklossen i hela mitt system när det gäller 3D är minnesbandbredden på grafikkortet... Eftersom jag dessutom har en varm processor, och min chassikylning är närmast obefintlig, endast en inblås (ska modda datorn så det blir utblås med senare i vår, någon gång när jag får tid typ...) och kylflänsen på kortet är rejält het när man tar på den, har jag tänkt att jag likagärna kan sänka värmeutvecklingen i lådan någon watt... 😉 Som du kanske förstår så är jag inte en av de här alldeles spelgalna människorna, då hade jag ju faktiskt inte ens haft det kortet från första början... 😛 EDIT: Har förresten idéer om att göra någon form av LAN-skydd jag med... Typ nyckelbrytare på framsidan som aktiverar CD/DVD, floppy... Och som måste vara i för att datorn ska starta... Skulle kanske vara sjysst med larm också - som går när datorn stängs av utan nyckeln, eller sidan öppnas utan att nyckeln är i... (naturligtvis får man se till att nyckeln är i säkert förvar!) 😉
July 3, 2001
Det var på NordicLAN Techworld i växjö (ca 200 pers)
vi var typ 7 pers som satt ihop.. och polaren vars dator blev stulen var den enda som sov den natten... alla andra satt uppe och ingen såg nåt...
han satt lite avsides med datorn, typ en plats bort från oss andra för att han ville ha gott om plats... och han låg ca 1 meter från datorn och sov
borde man inte kunna göra typ chassit strömförande så man måste typ slå in en kod för att kunna röra datorn ?
November 16, 2002
stackare, hoppas ni får tag på skurkens å ni kan spöa upp han :arg:
men det bästa mot lanstölder e nog att ha en vaktcrew som håller koll i dörren på lanet så att ingen kan gå ut och in utan att på nåt set bevisat att det e ens dator tex att man får en streckkods sticker som man sätter på datan så reggar dom i crewn det när man går in och får typ visa leg så lägger dom in det e en dator lr nåt sånt vad vet jag låt fanatsin flöda
October 28, 2002
ni vet såna personlarm som brudar har?? en dosa med en liten remm till?? om man drar ut remmen så låter det utav bara hlvete, tejpa in ett sånt längst ner i lådan, borra ett litet hål för remmen så den sticker ut, tejpa fast remmen i bordet, när nån lyfter på datan så åker remmen ut och det låter utav bara helvete..!!
fast, massa sånt ljud o skit kanske kan skada datan, men dosan går väl o gömma nån annan stans...dom e ju inte större än ett paket cigg....!!
June 20, 2002
dustin har ju massor av olika sorters vajer-lås och grejer från ca 150:-...
inte någe superlås så att det blir omöjligt att stjäla, men det går definitivt inte lika fort och det blir inte så diskret om det hänger en avklippt vajer från burken när man kommer knallande mot utgången... 🙂
för att inte nämna att nån bör märka när man klipper av den...
July 19, 2001
Vilket lan var det på? Jag var nämligen på ett halvstort lan för två dagar sedan..
Jag har också tänkt på att sätta fast ett överfallslarm i datorn men jag har inte gjort det..
Men hur stjäl man en datorn när någon ligger och sover vid tangentbordet?
Det är väl typ bara datorer som står vid hörn som dom snor? Dom är ju lätta att dra med sig.
August 24, 2002
mycket enklare än detta går la inte....
köp en sats låsbultar och ta med en slagbormaskin och dra i lite plugg i betonggolvet...sedan givetvis tar du och lägger hylsan att skruva bort bultarna med på ett säkert ställe....för er som inte fattar syftar jag på att man drar bultarna gennom golvet i lådan me...
aja det kanske inte blev så smidigt som min första tanke men ändå
Nä men på nåt sätt måste man ju nu i framtiden skydda sig, lämna en bärbar framme är la bara att be om det.....
😕 😛 8) 😕 :bok: :blink: :eye: 👿 :cy:
September 13, 2002
det som är mest skrämmande är att det finns klåfingriga idioter som inte kan låta andras grejer vara ifred.. 👿 👿 👿 :arg:
EDIT: men det jag såg ngn skriva om att göra chassi strömförande verkar smart..
sen kan man sätta en låsbar brytare på lådan (runda "vrid"kontakter som brukar sitta på industrimaskiner etc )
eller fjärrstyra strömsättningen av lådan med en liten radiosändare.. (såg på claesohlsson.com)
September 13, 2002
den kanske skulle användas som i https://www.nordichardware.se/.....hp?t=40599
🙄
July 17, 2002
heimdal wrote: den kanske skulle användas som i https://www.nordichardware.se/.....hp?t=40599
🙄
*lol* Jo, det var nog det...
July 3, 2001
HELIX wrote: Vilket lan var det på? Jag var nämligen på ett halvstort lan för två dagar sedan..
Jag har också tänkt på att sätta fast ett överfallslarm i datorn men jag har inte gjort det..
Men hur stjäl man en datorn när någon ligger och sover vid tangentbordet?
Det är väl typ bara datorer som står vid hörn som dom snor? Dom är ju lätta att dra med sig.
det var på Nordiclan Techworld i växjö! LANet var inte fullsatt så det var gott om plats och det satt inte folk överallt... det underlättar nog om man ska sno en dator.. :/
January 8, 2003
hmmm...
Kul att höra att vissa bryr sig...
Men det är ingen större fara med mig för jag har nästan fått alla delar till min nya dator nu. Den kommer att ha:
CPU= Xp 2400+ AMD
Modekort= Abit NF7
RAM= DDR 400Mhz (512 mb)
Grafikkort= 9500 Radeon @ 9700 Radeon
mm...
Men på denna datorn jag har rörelse larm det låter 94db så lycka till med att bära iväg min dator...
🙁 😀 🙂 8) 👿 :arg: 🙄 😛
2 Guest(s)