September 16, 2002
Ok, nu är jag lite konfunderad. 😕
Hur dum är egentligen vissa som arbetar med reklam?
Jag såg just samma reklam två gånger under samma reklampaus på 5an. Det är dock inte att de var två som störde mig, men snarare vad dom skröt om.
Filmen det var reklam för var Polarexpressen, en CG julfilm. Dom visar, som alltid, små klipp ur filmen där man hör att alla pratar svenska. En sak som nog kan vara bra då många små barn förmodligen vill se den. Men sedan i slutet av reklamen så skryter dom om "Med Tom Hanks"... Jag skulle tro att Tom Hanks inte är med i Svenska versionen. Dessutom står det stort i allra sista delen av reklamen, "Alla talar Svenska"!.
Om dom talar svenska så hjälper det väl inte att Tom Hanks är med!?
January 23, 2002
Kizo wrote: [quote=desdecado]Det är faktiskt Tom Hanks som spelade huvudrollen (och runt 4-5 roller till om jag inte minns fel). Det är alltså hans rörelser på gubbarna. =)
motioncapture?
Jupp, samt att någon rollfigur tydligen också ska vara smått skulpterad efter honom också.
Jag kan i alla fall tänka mig att se den med engelskt tal, den verkar ganska ok ändå.
Tydligen ska den inte vara gjord som en tradionell barnfilm utan den ska även vända sig till den vuxna publiken.
De var tvungna att göra den så eftersom budgeten är så stor att det inte hade betalat sig att göra den enbart till barnen då det ofta är så då att föräldrarna lämnar barnen på bion och sedan gör något annat tills den är slut, i alla fall i USA, alltså måste de göra den så de vuxna känner att de vill se den också. 🙂
September 16, 2002
Tindy wrote: Ehm, är den inte bara dubbad då?
Jo, självklart.
Men varför skryta om en person som inte är med i vår version?
Det är som att skryta över att det är vampyrer i en film, fast dom har cencuerat bort alla vampyrer.
(Nu visade det sig ju dock, att Tom Hanks på sätt och vis var med.)
1 Guest(s)