October 24, 2002
skiroy wrote: [quote=Deuterium][quote=Laglorden]Det är ju sant... poliser är jävligt slöa. Det är ju en sjuka som är lätt hamna i i alla sammanhang där det inte förekommer konkurrens, typ alla statliga/kommunala jobb men polisen är i särställning slöast.
vad det beror på just de är slöast vet jag inte (kan vara som sagt ovan att det är jobbigt slåss mot konstiga bestämmelser) men att det är så finns ju undersökningar på.
Det handlar nog om att de kan få skit för lite vad som helst och att de ständigt kan utsättas för skit, de kan heller inte ingrippa så som de själva kanske önskat.
Vad gnäller du över ?
Det är ju sant!
Jag är fanken ingen anhängare av Ringholm men detta är tamesjutton det bästa han har sagt även om det blev en "groda" genom en pinsam miss.
Polisen är slö...det saknas inte resuser utan det saknas motivation samt att polisen i dag har "målsättningar" som ska uppvisa deras så kallade effektivitet och där är det klart lättare att lura bakom buskar för att ta fast fortkörare och folk som cyklar utan lyse !
Phade skrev ett bra exempel över på ett annat forum:
"Jag anser att polisen ska/måste handla som situationen kräver och inte av rädsla för efterverkningar. Se bara på hur polisen hanterade Reclaim the streets-festivalerna här i Stockholm för ett par år sedan.
Första festivalen gick de in och grep/omhändertog samtliga besökare.
Vandalisering stoppades (dock för sent enligt min åsikt, stället såg ju ut som skit efter). Pressen gottade sig i detaljer där lilla Elsa 13 berättade om att polisen hade batonger och hundar och hur polisen skrek åt dem.
Mammor rasade, pappor rasade, politiker rasade. Såhär får det inte gå till i Sverige. Barn ska inte vara rädda för polisen!
Så nästa gång var det dags ingen.
Men denna gång ett par kvarter bort.
1000-tals ungdomar samlades mitt i en gatukorsning. Festade, knarkade, målade grafitti på Göta Lejon. Plundrade butiker, rånade, misshandlade. You name it.
Vad gjorde polisen?
Jo såg på. Helt passiva. Handlingsförlamade efter deras agerande förra gången. Ett par symboliska omhändertaganden gjordes bara för att stilla samvetet. Men jag knappt tänka mig frustrationen hos konstaplarna som bevakade den festivalen den dagen."
January 13, 2004
Tja han är finansminister och inte för att jag direkt håller med om hur de spenderar våra pengar men Bosse tycks ha en förmåga att slänga ur sig lite sådär halvt klockrena kommentarer som "Den där jävla texasgubben" eller nu "Dom är så jävla slöa". Tycker det är helskönt och det visar ju iaf att han inte är nöjd, vilket väl är bra? 🙂
May 1, 2005
Boomhauer wrote: Tja han är finansminister och inte för att jag direkt håller med om hur de spenderar våra pengar men Bosse tycks ha en förmåga att slänga ur sig lite sådär halvt klockrena kommentarer som "Den där j**la texasgubben" eller nu "Dom är så j**la slöa". Tycker det är helskönt och det visar ju iaf att han inte är nöjd, vilket väl är bra? 🙂
Ingen har väl missat den här artikeln idag? 😀
http://www.aftonbladet.se/vss/.....57,00.html
6:an är så förbannat klockren. Bra sätt att göra sig vän med grannarna under en viktig företagsfusion som berör riket. :)R
March 11, 2003
Boomhauer wrote: Tja han är finansminister och inte för att jag direkt håller med om hur de spenderar våra pengar men Bosse tycks ha en förmåga att slänga ur sig lite sådär halvt klockrena kommentarer som "Den där j**la texasgubben" eller nu "Dom är så j**la slöa". Tycker det är helskönt och det visar ju iaf att han inte är nöjd, vilket väl är bra? 🙂
Nuder är finansminister, Bosse är vice statsminister.
Dock så kan man fråga vad fasen han håller på med. Med uttalandet igår lyckades han antagligen få alla poliser emot sig, men folket med sig. Idag kovände han, och nu litar inte en enda svensson på vad han säger, och polisen hatar honom antagligen likförbannat. Bra jobbat, Bosse......;)
March 11, 2003
dreamweaver wrote:
6:an är så förbannat klockren. Bra sätt att göra sig vän med grannarna under en viktig företagsfusion som berör riket. :)R
Dock så var den ju helt sann också.
När jag kollar igenom dessa "grodorna", så inser jag att merparten är mer eller mindre berättigade. Det säger en hel del om hur skruvad den politiska miljön är.
May 15, 2005
Finns annars en svensk version som T-shirt:
http://polyshop.se/nikke.se/de.....uctId=1915
May 1, 2005
denstore wrote: [quote=dreamweaver] 6:an är så förbannat klockren. Bra sätt att göra sig vän med grannarna under en viktig företagsfusion som berör riket. :)R
Dock så var den ju helt sann också.
När jag kollar igenom dessa "grodorna", så inser jag att merparten är mer eller mindre berättigade. Det säger en hel del om hur skruvad den politiska miljön är.
Alla politiska grodor över huvud taget är ju i stort sett per definition sanna och berättigade. Grodor i politisk mening är ju när den mänskliga faktorn kommer in och de för en gångs skull råkar säga sanningen och vad de egentligen tycker.
Hur kan man se om en politiker ljuger?
Han rör på läpparna! 😛
Den politiska miljön är mer eller mindre en filosofisk och mass-socialpsykologisk fråga. Skulle landet gå att styra om alla politiker var sanningsenliga? Tror faktiskt inte det, men det hade behövts någon som stod för sanningen och skippade bullshit för att balansera den miljön som är nu.
January 13, 2004
denstore wrote: Nuder är finansminister, Bosse är vice statsminister.
My bad. Det gör dock saken bara roligare imho :bgrin:
dreamweaver wrote: Ingen har väl missat den här artikeln idag? 😀
http://www.aftonbladet.se/vss/.....57,00.html6:an är så förbannat klockren. Bra sätt att göra sig vän med grannarna under en viktig företagsfusion som berör riket. :)R
#2,4,10 :)R
Såg dock att jag hade fel om #5 också. Vad är det som händer? Senil vid 21? 😮 :cy:
March 11, 2003
dreamweaver wrote:
Den politiska miljön är mer eller mindre en filosofisk och mass-socialpsykologisk fråga. Skulle landet gå att styra om alla politiker var sanningsenliga? Tror faktiskt inte det, men det hade behövts någon som stod för sanningen och skippade bullshit för att balansera den miljön som är nu.
Jag skulle tro att det hade varit en fördel om de i alla fall själva trodde på vad de propagerar för. Som det är nu, så vet de allihopa vad som är de stora problemen i dagens samhälle. Dock så är det nog svårt att erkänna att den politik man har fört i 25 år var totalt felaktig.....
March 11, 2003
Vitamin-C wrote: alla har vi väll sagt något någon gång bakom någons rygg.
Jo, fast det är inte alla som är vice statsministrar. Man kunde ju tycka att när man skall vara den näst viktigaste representanten för folket i landet (sanning med modifikation), så borde man inte föra en politik som man inte själv stödjer.
May 1, 2005
denstore wrote: [quote=dreamweaver] Den politiska miljön är mer eller mindre en filosofisk och mass-socialpsykologisk fråga. Skulle landet gå att styra om alla politiker var sanningsenliga? Tror faktiskt inte det, men det hade behövts någon som stod för sanningen och skippade bullshit för att balansera den miljön som är nu.
Jag skulle tro att det hade varit en fördel om de i alla fall själva trodde på vad de propagerar för. Som det är nu, så vet de allihopa vad som är de stora problemen i dagens samhälle.
När du säger "propagera för något" så tolkar jag det som att du menar när de propagerar för att ett visst handlande är korrekt/rättfärdigat. Jag skulle bara vilja förtydliga där att man får skilja på vad man propagerar för och hur man rättfärdigar det man propagerar för. Jag tror att de faktiskt i regel tror på det de propagerar för, annars vore det konstigt. Men det är en annan femma hur de rättfärdigar det, och det är det där rättfärdigandet som ofta får genomlida kosmetika för att åtnjuta politisk korrekthet.
Oavsett fallet så får man faktiskt intrycket som vanlig medborgare att politikerna inte jobbar för oss, utan att de håller på med sitt egna lilla politiska spel hit och dit. Så jag skulle också vilja se att det finns någon som tydligt tror på det han/hon säger och verkligen vill Sverige väl. Enda partiet som uppfyller den biten är ju FI egentligen, men tyvärr så delar inte de mina åsikter direkt. 😛
denstore wrote: Dock så är det nog svårt att erkänna att den politik man har fört i 25 år var totalt felaktig.....
Det där gäller nog mest sossarna iofs, så det hindrar ju inte att politiker vid ett regeringsskifte skulle agera annorlunda.
March 11, 2003
Cezar wrote: Kan det inte det slöa fetarslet göra något själv där han sitter? :D.
Tycker allt går åt pipan med sånna som han i regeringen...I år kommer jag rösta på Moderaterna.
Sossarna gör ju bara tabbar hela tiden och lovar massa saker som dem inte kan hålla.
Det är nog bra om du väntar tills nästa år, då vi andra hade tänkt att rösta....;)
January 20, 2002
denstore wrote: [quote=Cezar]Kan det inte det slöa fetarslet göra något själv där han sitter? :D.
Tycker allt går åt pipan med sånna som han i regeringen...I år kommer jag rösta på Moderaterna.
Sossarna gör ju bara tabbar hela tiden och lovar massa saker som dem inte kan hålla.
Det är nog bra om du väntar tills nästa år, då vi andra hade tänkt att rösta....;)
Noo, ska ju sattsa allt jag har på kyrkovalet 🙄 😛 .
March 11, 2003
Cezar wrote: [quote=denstore][quote=Cezar]Kan det inte det slöa fetarslet göra något själv där han sitter? :D.
Noo, ska ju sattsa allt jag har på kyrkovalet 🙄 😛 .
Sorry, det var förra helgen...:)
1 Guest(s)