Polisen är så jävla slöa -Bosse Ringholm|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Polisen är så jävla slöa -Bosse Ringholm
Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
sp_UserOfflineSmall Offline
952683
September 20, 2005 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

GW brukar ofta ha någonting kritiskt att säga om polisen. 🙂

phroze_project
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 525
952685
September 20, 2005 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan ni har väl sett kopps eller??? :bgrin:

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
952692
September 20, 2005 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Parrasiten bosse ringholm

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
952709
September 20, 2005 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Deuterium][quote=Laglorden]Det är ju sant... poliser är jävligt slöa. Det är ju en sjuka som är lätt hamna i i alla sammanhang där det inte förekommer konkurrens, typ alla statliga/kommunala jobb men polisen är i särställning slöast.

vad det beror på just de är slöast vet jag inte (kan vara som sagt ovan att det är jobbigt slåss mot konstiga bestämmelser) men att det är så finns ju undersökningar på.

Det handlar nog om att de kan få skit för lite vad som helst och att de ständigt kan utsättas för skit, de kan heller inte ingrippa så som de själva kanske önskat.

Vad gnäller du över ?

Det är ju sant!
Jag är fanken ingen anhängare av Ringholm men detta är tamesjutton det bästa han har sagt även om det blev en "groda" genom en pinsam miss.

Polisen är slö...det saknas inte resuser utan det saknas motivation samt att polisen i dag har "målsättningar" som ska uppvisa deras så kallade effektivitet och där är det klart lättare att lura bakom buskar för att ta fast fortkörare och folk som cyklar utan lyse !

Phade skrev ett bra exempel över på ett annat forum:
"Jag anser att polisen ska/måste handla som situationen kräver och inte av rädsla för efterverkningar. Se bara på hur polisen hanterade Reclaim the streets-festivalerna här i Stockholm för ett par år sedan.
Första festivalen gick de in och grep/omhändertog samtliga besökare.
Vandalisering stoppades (dock för sent enligt min åsikt, stället såg ju ut som skit efter). Pressen gottade sig i detaljer där lilla Elsa 13 berättade om att polisen hade batonger och hundar och hur polisen skrek åt dem.
Mammor rasade, pappor rasade, politiker rasade. Såhär får det inte gå till i Sverige. Barn ska inte vara rädda för polisen!

Så nästa gång var det dags ingen.
Men denna gång ett par kvarter bort.
1000-tals ungdomar samlades mitt i en gatukorsning. Festade, knarkade, målade grafitti på Göta Lejon. Plundrade butiker, rånade, misshandlade. You name it.

Vad gjorde polisen?

Jo såg på. Helt passiva. Handlingsförlamade efter deras agerande förra gången. Ett par symboliska omhändertaganden gjordes bara för att stilla samvetet. Men jag knappt tänka mig frustrationen hos konstaplarna som bevakade den festivalen den dagen."

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
952788
September 20, 2005 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja han är finansminister och inte för att jag direkt håller med om hur de spenderar våra pengar men Bosse tycks ha en förmåga att slänga ur sig lite sådär halvt klockrena kommentarer som "Den där jävla texasgubben" eller nu "Dom är så jävla slöa". Tycker det är helskönt och det visar ju iaf att han inte är nöjd, vilket väl är bra? 🙂

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
952794
September 20, 2005 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: Tja han är finansminister och inte för att jag direkt håller med om hur de spenderar våra pengar men Bosse tycks ha en förmåga att slänga ur sig lite sådär halvt klockrena kommentarer som "Den där j**la texasgubben" eller nu "Dom är så j**la slöa". Tycker det är helskönt och det visar ju iaf att han inte är nöjd, vilket väl är bra? 🙂

Ingen har väl missat den här artikeln idag? 😀
http://www.aftonbladet.se/vss/.....57,00.html

6:an är så förbannat klockren. Bra sätt att göra sig vän med grannarna under en viktig företagsfusion som berör riket. :)R

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
952795
September 20, 2005 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: Tja han är finansminister och inte för att jag direkt håller med om hur de spenderar våra pengar men Bosse tycks ha en förmåga att slänga ur sig lite sådär halvt klockrena kommentarer som "Den där j**la texasgubben" eller nu "Dom är så j**la slöa". Tycker det är helskönt och det visar ju iaf att han inte är nöjd, vilket väl är bra? 🙂

Nuder är finansminister, Bosse är vice statsminister.
Dock så kan man fråga vad fasen han håller på med. Med uttalandet igår lyckades han antagligen få alla poliser emot sig, men folket med sig. Idag kovände han, och nu litar inte en enda svensson på vad han säger, och polisen hatar honom antagligen likförbannat. Bra jobbat, Bosse......;)

denstore
Member
Medlem
952800
September 20, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote:
6:an är så förbannat klockren. Bra sätt att göra sig vän med grannarna under en viktig företagsfusion som berör riket. :)R

Dock så var den ju helt sann också.

När jag kollar igenom dessa "grodorna", så inser jag att merparten är mer eller mindre berättigade. Det säger en hel del om hur skruvad den politiska miljön är.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
952802
September 20, 2005 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns annars en svensk version som T-shirt:
http://polyshop.se/nikke.se/de.....uctId=1915

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
952806
September 20, 2005 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=dreamweaver] 6:an är så förbannat klockren. Bra sätt att göra sig vän med grannarna under en viktig företagsfusion som berör riket. :)R

Dock så var den ju helt sann också.

När jag kollar igenom dessa "grodorna", så inser jag att merparten är mer eller mindre berättigade. Det säger en hel del om hur skruvad den politiska miljön är.

Alla politiska grodor över huvud taget är ju i stort sett per definition sanna och berättigade. Grodor i politisk mening är ju när den mänskliga faktorn kommer in och de för en gångs skull råkar säga sanningen och vad de egentligen tycker.

Hur kan man se om en politiker ljuger?
Han rör på läpparna! 😛

Den politiska miljön är mer eller mindre en filosofisk och mass-socialpsykologisk fråga. Skulle landet gå att styra om alla politiker var sanningsenliga? Tror faktiskt inte det, men det hade behövts någon som stod för sanningen och skippade bullshit för att balansera den miljön som är nu.

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
952808
September 20, 2005 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Nuder är finansminister, Bosse är vice statsminister.

My bad. Det gör dock saken bara roligare imho :bgrin:

dreamweaver wrote: Ingen har väl missat den här artikeln idag? 😀
http://www.aftonbladet.se/vss/.....57,00.html

#2,4,10 :)R
Såg dock att jag hade fel om #5 också. Vad är det som händer? Senil vid 21? 😮 :cy:

denstore
Member
Medlem
952820
September 20, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote:
Den politiska miljön är mer eller mindre en filosofisk och mass-socialpsykologisk fråga. Skulle landet gå att styra om alla politiker var sanningsenliga? Tror faktiskt inte det, men det hade behövts någon som stod för sanningen och skippade bullshit för att balansera den miljön som är nu.

Jag skulle tro att det hade varit en fördel om de i alla fall själva trodde på vad de propagerar för. Som det är nu, så vet de allihopa vad som är de stora problemen i dagens samhälle. Dock så är det nog svårt att erkänna att den politik man har fört i 25 år var totalt felaktig.....

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
952837
September 20, 2005 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

alla har vi väll sagt något någon gång bakom någons rygg.

denstore
Member
Medlem
952838
September 20, 2005 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: alla har vi väll sagt något någon gång bakom någons rygg.

Jo, fast det är inte alla som är vice statsministrar. Man kunde ju tycka att när man skall vara den näst viktigaste representanten för folket i landet (sanning med modifikation), så borde man inte föra en politik som man inte själv stödjer.

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
952840
September 20, 2005 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Han har väl inte sagt att han inte stödjer sin politik? Dessutom var det ju inget offentligt uttalande. Nu låter det nästan som om jag försvarar honom men det är inte vad jag försöker göra :p

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
952870
September 20, 2005 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=dreamweaver] Den politiska miljön är mer eller mindre en filosofisk och mass-socialpsykologisk fråga. Skulle landet gå att styra om alla politiker var sanningsenliga? Tror faktiskt inte det, men det hade behövts någon som stod för sanningen och skippade bullshit för att balansera den miljön som är nu.

Jag skulle tro att det hade varit en fördel om de i alla fall själva trodde på vad de propagerar för. Som det är nu, så vet de allihopa vad som är de stora problemen i dagens samhälle.

När du säger "propagera för något" så tolkar jag det som att du menar när de propagerar för att ett visst handlande är korrekt/rättfärdigat. Jag skulle bara vilja förtydliga där att man får skilja på vad man propagerar för och hur man rättfärdigar det man propagerar för. Jag tror att de faktiskt i regel tror på det de propagerar för, annars vore det konstigt. Men det är en annan femma hur de rättfärdigar det, och det är det där rättfärdigandet som ofta får genomlida kosmetika för att åtnjuta politisk korrekthet.

Oavsett fallet så får man faktiskt intrycket som vanlig medborgare att politikerna inte jobbar för oss, utan att de håller på med sitt egna lilla politiska spel hit och dit. Så jag skulle också vilja se att det finns någon som tydligt tror på det han/hon säger och verkligen vill Sverige väl. Enda partiet som uppfyller den biten är ju FI egentligen, men tyvärr så delar inte de mina åsikter direkt. 😛

denstore wrote: Dock så är det nog svårt att erkänna att den politik man har fört i 25 år var totalt felaktig.....

Det där gäller nog mest sossarna iofs, så det hindrar ju inte att politiker vid ett regeringsskifte skulle agera annorlunda.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
953536
September 22, 2005 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

Kan det inte det slöa fetarslet göra något själv där han sitter? :D.
Tycker allt går åt pipan med sånna som han i regeringen...

I år kommer jag rösta på Moderaterna.
Sossarna gör ju bara tabbar hela tiden och lovar massa saker som dem inte kan hålla.

denstore
Member
Medlem
953540
September 22, 2005 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Kan det inte det slöa fetarslet göra något själv där han sitter? :D.

Sossarna gör ju bara tabbar hela tiden och lovar massa saker som dem inte kan hålla.

Det är nog bra om du väntar tills nästa år, då vi andra hade tänkt att rösta....;)

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
953593
September 22, 2005 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Cezar]Kan det inte det slöa fetarslet göra något själv där han sitter? :D.

Det är nog bra om du väntar tills nästa år, då vi andra hade tänkt att rösta....;)

Noo, ska ju sattsa allt jag har på kyrkovalet 🙄 😛 .

denstore
Member
Medlem
953607
September 22, 2005 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=denstore][quote=Cezar]Kan det inte det slöa fetarslet göra något själv där han sitter? :D.

Noo, ska ju sattsa allt jag har på kyrkovalet 🙄 😛 .

Sorry, det var förra helgen...:)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 224
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL