Polisen samt media uppmuntrar och belönar kriminella|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Polisen samt media uppmuntrar och belönar kriminella
Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 14, 2009 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det någon mer än jag som är lite förbannad på sånt här? folk som gömmer illegala invandrare som vid flera instanser har fått avslag på asylansökan men ändå stannar kvar - sen så går media inklusive polisen och belönar dessa brottslingar genom en "hjälte" gala.

Jag kan till viss del förstå varför vissa skulle välja att gömma illegala invandrare(det heter illegala, inte "papperslösa"), men det måste för fan bara vara i Sverige som detta beteende belönas.

Visst, dom kan väl få akutsjukvård men inget annat, sen så ska personen direkt rapporteras till polisen som sedan ska verkställa utvisningen.

Det här citatet tycker jag är ganska så klockrent i det här fallet

Om du inte får asyl direkt så är det bara att ligga lågt och vänta på en amnesti. T.o.m. en av de högsta polischeferna i Sverige stöder dem som vistas i landet utan tillstånd!

http://meritwager.wordpress.co.....gar-foljs/

Edit: tog bort en inte så relevant länk
Edit2: För att klargöra, kritiken är riktad emot media och deras icke existerande objektivitet samt polisen som ska stå för de lagar och förordningar som finns i det här landet, och inte uppmuntra till att bryta mot dom.

Kamikazepilot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 387
1239226
December 14, 2009 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Så här på tal om ingenting så valjer du ett DATORFORUM för dina skeva åsikter....
Inga vänner att diskutera med ? Alls ?
Men lilla gubben det finns SÅ många ställen på nätet där dina gelikar samlas vad sägs om ta diskussionen där istället och låta NH vara just vad det är, ett vattenhål för datorintresserade som kunde inte bry sig mindre om politik och den trasiga världen utanför.
Kanske dags för moderatorer att införa en INGEN POLITIK regel. Alla som vill diskutera framtida val och annat skit kan väl ta och dra till Dn.se eller nåt annat skitställe.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1239227
December 14, 2009 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Etheral wrote: *snip*

Har du överdoserat flashback på sistone?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1239230
December 14, 2009 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Att länka till SD-bloggar är nog inget bra sätt att få stöd för sin argumentation 😉

Sen, visst kan jag hålla med om att det är fel att man blir belönad för att man begår ett brott, men det stora felet är ändå i grunden en totalt misslyckad integration och behandlingen av asylsökande som är allt annat än human.

//Andreas

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1239236
December 14, 2009 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Angående verkställande av utvisning.

Vet om två personer som varit illegala invandrare sen 2002 typ. Tappade kontakten med dem runt 2006.

Redan något år efter att dom kom hit blev dom tagna på bar gärning på ett svart jobb. Polisen raidade.
Resultatet blev att dom skulle bli utvisade, men svenska myndigheter ville inte betala för resan hem. Dom tyckte att deras släktingar här i sverige skulle göra det. Tyvärr är släktingarna inte förmögna och dessutom ovänner.
Så dom här två illegala fick ca 2000+ kr i månaden för mat i stället, så att dom inte skulle jobba svart. 4 år senare fick dom fortfarande dom pengarna och hade blivit påkomna av polisen på andra svartjobb. Utan nya resultat.

Pinsamt dåligt tycker jag. Kan bara inte förstå.

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
1239242
December 14, 2009 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Att länka till SD-bloggar är nog inget bra sätt att få stöd för sin argumentation 😉

Sen, visst kan jag hålla med om att det är fel att man blir belönad för att man begår ett brott, men det stora felet är ändå i grunden en totalt misslyckad integration och behandlingen av asylsökande som är allt annat än human.

//Andreas

Nej, kanske inte. Men dom i sin tur länkar till den andra bloggen jag hade i min post och är ganska säker på att hon inte röstar på SD 😉 har inte planerat att rösta på SD förövrigt men vissa saker blir man extra irriterad på

Skiroy
, jag läser Flashback men det har inte kommit därifrån 🙂 är bara så trött på svensk media

Kamikazepilot, mina gelikar? vilka är det? Om du syftar på att jag möjligen skulle rösta på SD så vet jag inte var du har fått det ifrån(se ovan). Får man inte ifrågasätta saker utan att man ska stämplas med diverse etiketter? Vet inte om du missade rubriken på det här forumet (Allmänt), och jag är nästan hundra på att flera här bryr sig om lite politik.

Och nu handlade det dessutom om folk som gömmer brottslingar, samt att polis samt media är helt okej med det. Om det nu bara skulle handla om "vanliga" brottslingar, bankrånare och så vidare, skulle det vara okej att diskutera om det då?

Andreas Galistel
Member
Medlem
1239244
December 14, 2009 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Etheral wrote: är bara så trött på svensk media

Du har du all rätt att vara. Det finns mycket att önska där när det gäller objektivitet.

//Andreas

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1239245
December 14, 2009 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Du har du all rätt att vara. Det finns mycket att önska där när det gäller objektivitet.

//Andreas

Problem med objektivitet inom media är inget som är exklusivt för Sverige heller wink

Kamikazepilot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 387
1239247
December 14, 2009 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Etheral wrote: S N I P

Kamikazepilot, mina gelikar? vilka är det? Om du syftar på att jag möjligen skulle rösta på SD så vet jag inte var du har fått det ifrån(se ovan). Får man inte ifrågasätta saker utan att man ska stämplas med diverse etiketter? Vet inte om du missade rubriken på det här forumet (Allmänt), och jag är nästan hundra på att flera här bryr sig om lite politik.

Och nu handlade det dessutom om folk som gömmer brottslingar, samt att polis samt media är helt okej med det. Om det nu bara skulle handla om "vanliga" brottslingar, bankrånare och så vidare, skulle det vara okej att diskutera om det då?

Ber om ursäkt om du missförstod mig det var INTE meningen att kalla dig rasist eller säga att du röstar på SD (vi lever i än så länge fritt land så vem du röstar på är bara ditt ensak men om vi får SD vid makten kan du glömma det här med "fritt land").
Men jag har svårt att se varför ska vi endast diskutera invandrare/invandring i det här fallet. Tex Svenska Kyrkan gömmer ju riktiga kriminella dvs folk som misshandlar, våldtar/sexuellt utnyttjar osv osv men det ska tydligen sopas under mattan. Varför inte ta med det också i diskussionen ? Och jag tycker INTE om politik och står fast vid min åsikt att det bör hållas låååångt borta från NH då politiska diskussioner brukar lätt bli infekterade och kan uppfattas stötande av en hel del, men det är min åsikt och alla har rätt till egen.

http://www.aftonbladet.se/nyhe.....6286205.ab
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....6286206.ab

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
1239251
December 14, 2009 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Kamikazepilot wrote: Ber om ursäkt om du missförstod mig det var INTE meningen att kalla dig rasist eller säga att du röstar på SD (vi lever i än så länge fritt land så vem du röstar på är bara ditt ensak men om vi får SD vid makten kan du glömma det här med "fritt land").
Men jag har svårt att se varför ska vi endast diskutera invandrare/invandring i det här fallet. Tex Svenska Kyrkan gömmer ju riktiga kriminella dvs folk som misshandlar, våldtar/sexuellt utnyttjar osv osv men det ska tydligen sopas under mattan. Varför inte ta med det också i diskussionen ? Och jag tycker INTE om politik och står fast vid min åsikt att det bör hållas låååångt borta från NH då politiska diskussioner brukar lätt bli infekterade och kan uppfattas stötande av en hel del, men det är min åsikt och alla har rätt till egen.

http://www.aftonbladet.se/nyhe.....6286205.ab
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....6286206.ab

Jag håller med dig helt angående kyrkan, eller rättare sagt vem som helst som hjälper brottslingar.

Angående att jag inte tog upp dom länkarna du visade där är att jag inte läser aftonbladet, det är iaf väldigt sällan och jag har inte ens gått in på deras webb på minst 2 veckor eller så.

Jag har förövrigt förtydligat i mitt första inlägg att det handlar om kritik emot media samt polisen som uppmuntrar sånt här beteende.

Edit: Jag bad för övrigt Delph1 att låsa tråden då den säkert kommer att spåra ur på ett eller annat sätt, eller att som Kamikazepilot skrev - vissa tar anstöt då mitt startinlägg lätt kunde missuppfattas.

Kanske är bäst så

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1239292
December 15, 2009 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle inte säga att "problemet" ligger hos varken polis eller media, detta för att;

1. Polisen gör sitt jobb, ett jobb som styrs av rådande svensk lag. De gör det de förväntas göra, även om det skulle innebära att gripa folk med gröna hattar på onsdagar när det är mulet.

2. Media lyfter fram den bild de själva vill, har du något emot det befintliga media hindrar inget/ingen dig från att starta en egen tidning t.ex.

Men det är så jag ser det...:roll:

Andreas Galistel
Member
Medlem
1239310
December 15, 2009 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Låst på begäran.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 322
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL