July 16, 2004
Nu är det så att jag och min polare Dimension Zero hade lan hos mig inatt.
Vi satt på NH forumet och MSN. Sen så klart så hade man ju fönstret öppet pga all vämre.
Sen vid halv 5 tiden typ så hörde vi en hög smäll och så tittade vi ut. (Bor i ett höghus på 3dje våningen) Där stog det en Röd opel på parkeringen och i satt en tjej som kanske var 20-25. Bakom stog en polisbil med skumt nog 3 poliser i och när dom hade stannat så sprang alal 3 poliser ut och drog vapnen emot tjejen.
Vi tänkte lixom hon sitter ju på passagerar sidan så det måte ju ha varit en förare med, Sen helt plötsligt så sprang en polis iväg bakom huset och upp i skogen, Antagligen så sprang föraren iväg och försökte smita. Vi satt i mitt fönster och tittade hela tiden vad som hände. Var ju ganska uppspelta efters om dom drog vapnen emot dom. Första gången för mig iaf att se poliser dra vapnen sådära.
Sen efter en stund så kommer det en till polisbil med hund. Så dom drog upp i skogen och letade men sen kom dom tillbaka efter ca 10 min.
Sen stog dom och gick igenom bilen. Hundpatrullen drog ganska snabbt så det var bara en polisbil kvar. Sen vid ca. halv 6 tiden så såg vi polisen åka iväg. Sen längre bort så vände dom och åkte tillbaka till bilen. En polis gick in och tog antagligen nyckeln till bilen och stängde alla fönster som var öppna. Sen åkte dom iväg igen men så hände samma sak igen, dom kom tbx och åkte bara in på gården och vände vin vändplanen. Sen efter det så åkte dom iväg och så såg vi dom inte mera.
Sen tänkte vi att bilen kan ju inte bara stå mitt på vägen och blockerade så ingen bil kunde komma in på parkeringen. Sen så vaknade min far och han drog till jobbet. Vi sa vad som hade hänt och så. Sen så gick han ner på parkeringen och så att bilen hade kört in i sidan på en Taxi bil så det var därför vi hörde smällen. Sen satt vi i fönstret och bara tog det lungt och skulle kolla om det skulle komma nån bärgningsbil men det kom ingen. Sen kom regnet och åskan så vi stängde av datorerna och satte oss och skulle glo på tv lite. Sen var väll klockan Typ 06:15 och då skulle vi gå och sova så jag skulle bara kolla om bilen men då kom antagligen han som körde bilen tillbaka och satte sig i bilen och drog iväg :bgrin: :bgrin:
Det roliga var att han hade typ as dyra kläder på sig eftersom han hade en Canada tröja och J.Lindberg keps.
Ganska tufft och komma tillbaka och åka iväg med bilen igen om det nu var samma person. Han drog iväg grymt snabbt. Tycker själv nästan att det måste vara det eftersom att polisen låste alla dörrar och stängde alla fönster. Jaja. Skumt men kul är det iaf 😀 Händer mycke hära i Vårby gård i Stockholm 😀
Skriver mera sen om det händer mera saker
March 21, 2003
Ja det är kul att få lite action i vardags livet ibland.... 8)
Borde inte polisen ha bestagtagit bilen eller nått ?
fast dom är väll lama som vanligt...
Igår när vi va ut och gick så såg vi att det vartit ett inbrotts försök i affären 300meter ifrån huset.. vi stannade och titta lite och då kommer Polisen och Falk... de ställer bilarna på parkeringen och går mot oss(Där de krashat 2st glasdörrar)..Jag tänker att de ska fråga om vi sett nått osv ... men icke sa nicke inte ett knyst!!! bara går förbi och kollar lite på dörrarna sen åker dom iväg...
Borde dom typ inte ha nått intresse av att veta vad som hänt om det skulle finnas ögonvittnen ?? :bgrin:
1 Guest(s)