October 28, 2004
Polismordet i nyköping hände ju igår, det var sjukt jävla äckligt, var med om allt, kom precis ifrån jobbet...
asså helt sjukt, först hör man tre skott i närheten, sen ser man massa poliser jaga mördaren...en liten stund efter så hör jag ytterligare skott och sen faller polisen ihop, blodet forsar, den andra polisen blir träffad och sätter sig på en bänk...
Helt jävla otroligt, snacka om nyköping gått och blivit galet, först mordet på tågstationen på alla hjärtans dag.. nu detta..
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
November 23, 2001
hymer wrote: "polis mordet" inte morden *rättning* 😛
och han ska ha dödsstraff
Han kommer inte ens att få fängelse, eftersom han är psykiskt sjuk.
Det blir rättspsyk.
Sjuk jävel också som hade skyddsväst-penetrerande kulor hemma (dock hörde jag att dessa är vanligaste illegala ammunitionen i Sverige).
EDIT: Från Aftonbladet "Han sköt i snabb följd fyra skott i bröstet på den 32-årige civilklädde polismannen, som avled.". På radion sa polisen i Södermanland att polisen hade skyddsväst. Kan dock ha haft under civilkläderna.
March 14, 2001
Json_81 wrote: [quote=dree][quote=hymer]"polis mordet" inte morden *rättning* 😛
Då kan jag vara lika petig som du!
Skrivihop!
Låter rubbat att ens tänka tanken att skjuta mot en polis.
Varför är det mer rubbat att skjuta en polis än någon annan?
Kan man undra, tycker det är lika illa oavsett.
Får man hårdare straff när man mördar en polis jämfört med en "vanlig" människa?
December 18, 2005
jag tycker det är helt sjukt..
Han är ju känd från polisen tidigare. Han var dömd för mord för ett antal år sedan. va sjutton, är ju så självklart tycker jag. Gör man brott så ska man åka in, läääänge.
Han kom ut., gick ett par år, sen sköt han en polis.
sjuton, om vi hade lite bättre straff och med bättre menar jag längre. Så skulle vi spara så mycket liv. varför är det så mycket snack om att man ska behandla brottslingar bra och tycka synd om att de halkat snett.
jag tycker det inte är rätt.
January 12, 2004
vdlight wrote: jag tycker det är helt sjukt..
Han är ju känd från polisen tidigare. Han var dömd för mord för ett antal år sedan. va sjutton, är ju så självklart tycker jag. Gör man brott så ska man åka in, läääänge.
Han kom ut., gick ett par år, sen sköt han en polis.
sjuton, om vi hade lite bättre straff och med bättre menar jag längre. Så skulle vi spara så mycket liv. varför är det så mycket snack om att man ska behandla brottslingar bra och tycka synd om att de halkat snett.
jag tycker det inte är rätt.
dom skulle ju ta in denna personen till psyk för att göra en utredning om han skulle tvångsvårdas.
January 12, 2004
Bjornstrom wrote: [quote=Snorch]Kan man undra, tycker det är lika illa oavsett.
Får man hårdare straff när man mördar en polis jämfört med en "vanlig" människa?
Finns inga hårda straff i Sverige så det sprack redan där 🙄 men inte tror jag en domstol ger ett längre straff åt någon som mördat en polis än random snubbe
våld mot tjänsteman döms hårdare än mot en privatperson.
February 12, 2003
dree wrote: [quote=hymer]"polis mordet" inte morden *rättning* 😛
Skrivihop!
Min tur då. "Skriv" och "ihop" är två ord som du inte kan sätta ihop, alltså borde du skrivit "skriv ihop".
Satt och funderade lite på det här med våld i dagens samhälle, det verkar utvecklas åt helt fel håll...
December 17, 2005
obelix wrote: [quote=Bjornstrom][quote=Snorch]Kan man undra, tycker det är lika illa oavsett.
Finns inga hårda straff i Sverige så det sprack redan där 🙄 men inte tror jag en domstol ger ett längre straff åt någon som mördat en polis än random snubbe
Jasså det är så? Källa?
February 12, 2003
Bjornstrom wrote: [quote=obelix][quote=Bjornstrom][quote=Snorch]Kan man undra, tycker det är lika illa oavsett.
Jasså det är så? Källa?
Så du menar på fullt allvar att du inte hört om någon som petat på en vakt och fått böter för det, medan han själv blivit slagen blodig av samma vakt, utan att vakten fått nåt straff?
January 12, 2004
Bjornstrom wrote: [quote=obelix][quote=Bjornstrom][quote=Snorch]Kan man undra, tycker det är lika illa oavsett.
Jasså det är så? Källa?
dels har jag jobbat som väktare, dels så kan du kolla det här.
October 28, 2004
Ja det är så, våld mot tjänsteman är hårdare straff än mot privatperson. Ta t.ex. polismorden i malexander för ett tag sedan, eller mot olof palme, två av sveriges mest uppmärksammaste fall.
Han är dömd för knivmord 94 på en krog i nyköping där med..
Och ja han hade en skyddsväst på sig, men det talas om att han hade en skyddsväst som skyddar emot knivar och inte kulor. finns två olika, men polisen är osäker och det får dom se efter undersökningen.
Det har även uppkommit att han har skrivit ner på en "dödslista" på diverse poliser, domare. åklagare etc för "skojs skull".
Helt sjukt att det står i lagen att man inte får dömas till fängelse om man är psyksjuk..
Först tycker jag att man ska få vård, men sen sitta i fängelset och sona sitt brott. Denna kille lär troligtvis inte få fängelse utan utan "vård" igen... Vi ser ju hur lyckat den vården ledde till... Två mord och få komma undan med X antal månader vård? helt jävla absurt!
Nej jag vill inte ha som i USA där man stoppar in dom i fängelse om de fått parkeringsböter (OBS! Ironi) men någon form av lag och rätt måste fan finnas
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
August 7, 2001
Json_81 wrote: [quote=dree][quote=hymer]"polis mordet" inte morden *rättning* 😛
Skrivihop!
Varför är det mer rubbat att skjuta en polis än någon annan?
Man ska ha mer respekt mot en polis.
Du kan själv tänka dig ett upplopp med 100 demonstranter och ingen av dom har respekt mot polisen.
Därför tycker jag det är bra att man får högre straff om man gör något mot en polis.
1 Guest(s)