June 3, 2001
Är inte så hemma på området (ännu) , så vitt jag vet så anses mycket av mobilnäten vara "säkra".
Men man får in en hel del kul med en RIKTIG scanner som söker av bandbrädden mycket mer effektivt. En sån apparat kostar betydligt mer än en vanlig polisradio gör.
Här och här finns lite info.
Ni hittar säkert mer med en sökmotor.
Dom länkar jag hittade är inte dom grymmaste, det finns utrustning för 10 000:tals kronor. Det är bara plånboken som sätter stopp för er nyfikenhet. 😛
March 24, 2001
On 2001-09-17 21:04, totto wrote:
ni bör tänka på att mer och mer går över till det mobila nätet nu för tiden.
Oftas hör man bara QP från polisen, taxi och ambulanser som hämtar folk med bröstsmärtor.
Med andra ord kan ni höra när grannen fått hjärtinfarkt, nån beställt taxi och när nån kompis kört utan kort.
Om man bor i uppsala så hör man en jädrans massa skoj iaf.
March 20, 2001
On 2001-09-17 23:28, RoTe wrote:
On 2001-09-17 21:04, totto wrote:
ni bör tänka på att mer och mer går över till det mobila nätet nu för tiden.
Oftas hör man bara QP från polisen, taxi och ambulanser som hämtar folk med bröstsmärtor.
Med andra ord kan ni höra när grannen fått hjärtinfarkt, nån beställt taxi och när nån kompis kört utan kort.Om man bor i uppsala så hör man en jädrans massa skoj iaf.
Håller med dig. fast jag vet ju inte hur inbiten scanner han e 😀 själv så kan man få radion att gå till 100% om man vill lyssna på allt. 🙁
June 17, 2001
Jag lånade en polares bil för ett tag sen och det var en hyffsad scanner i den och den hade jag igång när jag var i Helsingborg, det var betydligt mer än Hjärtinfarkter på gång där (Fredag kväll) Det vällde ingenom rapporter om stulna bilar, inbrott och ett helt gäng med misshandelsfall runt om i stan. 😀
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
1 Guest(s)