January 28, 2003
snyde wrote: Borgerligt.
Mina åsikter finns dock över hela det blå spektrat - allt från en råkonservativ syn på försvar, monarki och leverne till en nyliberal syn på stat och ekonomi. Ungefär.
Hmm, du hade väl hånglat upp en tjej som redan hade pojkvän för ett tag sedan, om jag inte missminner mig.
Går jättebra ihop med råkonservativ syn på leverne. 🙄
Jag vettefasen var jag står, egentligen. Jag röstar på denstore, han skall bara få tummen loss och bli politiskt aktiv först! 😀
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Callister]Vad är det självklara alternativet 42?
Jaha du Callister...du har mycket att lära om 42.
För övrigt är jag åt höger. Ganska långt faktiskt.
Varför är jag så totalt oförvånad? :cy: glid inte iväg för långt bara ;).
Själv så är jag i mitten av den blåa skalan om man ser till de svenska partierna.
February 4, 2003
Borgerlig tog jag. Stämmer bäst in på mig.
Synd bara att det aldrig kommer bli nått blått, då folket verkar gilla det röda. Vilket väl i sig är okej. Men de blåa får aldrig någon riktig chans känns det som. Antingen är de för "snälla" eller för "skatteintresserade" i sina debatter. De verkar inte hitta det optimala där de når ut till folk.
Folk hör ju bara "dans på rosor" snacket annars. Även om det inte funkar i verkligheten så låter det fint. Typ.
Och lite som Denstore tycker, säger jag också. Finns alldeles för många partier för ett land som Sverige. Speciellt eftersom skillnaderna mellan de är så små att de är oväsentliga. Man påstår att det blir mer demokratiskt såhär när partier får flöda fritt. Men shit, Miljöpartiet har i princip mer makt än vad Riksdagens andra största parti har istället.
Synd också att folk håller stenhårt vad de "gillar" och inte är flexibla inom det blocket man gillar. Exempelviss hade jag kunnat rösta på FP likagärna som M. Dock inte KD eller C. Tycker en fussion (som Lejonbord ville ha) vore att önska 😛 Men det är jag det.
March 14, 2004
Jag är nog själv borglig. Moderat eller liberal. Båda har vad jag anser bra ideér. Men om jag skulle rösta så skulle det bli på moderaterna då dom är dom ända som skulle kunna utmana sossarna.
Men det som är problemet i Sverige är att folk röstar tradisionsenligt. Te.x.
Många gamla tänker hur det var på te.x. 60-talet då sossarna var vid makten och Sveriges ekonomi flödade. Så nu trots att Sveriges ekonomi är körd i botten så röstar dom fortfarnade på sossarna för dom mins när det var en dans på rosor med dom i regeringen. Det är synd att folk tänker så för jag tror då på ett maktskifte.
Men jag tror att det blir maktskifte om ett tag då dom unga väljarna som kommer är allt mer "höger vänliga". Så när dom gamla har "dött ut" så tror jag att det blir maktskifte.
January 7, 2005
MrWeizel wrote: [quote=snyde]Borgerligt.
Mina åsikter finns dock över hela det blå spektrat - allt från en råkonservativ syn på försvar, monarki och leverne till en nyliberal syn på stat och ekonomi. Ungefär.
Hmm, du hade väl hånglat upp en tjej som redan hade pojkvän för ett tag sedan, om jag inte missminner mig.
Går jättebra ihop med råkonservativ syn på leverne. 🙄
Ouch! Där satt den vessla.
Idiot...
Förövrigt är jag varken vänster eller höger i dagens förvridna samhälle.
Den borgerliga sidan utgör inte någon riktig opposition och tycker ändå ungefär som regeringen i de frågor som är viktigast för nationen som enhet.
Alla hycklande regeringspartier vet mycket väl om att deras massmediala indoktrering har varit så effektiv att den som hyser det minsta agg mot det mångkulturella helvetet får sin karriär slagen i spillror på 2 sekunder.
Tyvärr så utgörs den riktiga oppositionen alltför av nersupna idiotjävlar som inte kan ta på sig jackan själv.
Vad ska man förvänta sig av en stinkande demokrati iofs...
Njae, jag hyser ärligt talat inte mycket hopp för världen, tyvärr.
June 18, 2001
Ja, vad har jag för politiska åsikter... 🙄
Vi har inte för många partier. Problemet är att de samarbetar för att få behålla makten, inte för att uttrycka sina åsikter.
Fanns det ett grönt parti, med hög utbildning, filosofi och upplysning som sina högsta mål skulle jag lägga min röst där, i väntan på stadsstatens och den direkta demokratins renässans.
October 6, 2003
Precis som Jerry säger. Det hade varit det perfekta partiet. Jag är medveten om att vi måste värna om våran miljö, man har räknat på att dagens Olje-reserver räcker i ca 40-50 år till med dagens konsumtion. Sen när vi inte har hittat något nytt bränsle så står vi där om 40 år.
Man bör satsa mer på de gamla och unga. Det vill säga en god äldre vårdsomsorg och ett bra fungerande nät av universiteter, högskolor och andra utbildningsfaciliteter.
Dagens regering satsar faktiskt för mycket på annat som jag inte känner särskilt prioriteringsbart, tänk invandring och socialt skyddsnät. Jag säger inte detta för att jag har fördomar, jag är helt enkelt självisk 8)
Ett parti mer inriktat på att bevara det gamla och att ge det nya en möjlighet samt en tro om en förbättring av miljön, det tror jag vore någonting.
1 Guest(s)