Politik|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Politik
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
816507
January 7, 2005 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja invandringen är delvis en stor flopp. Hade man tagigt in mindre mängder så hade det varigt lättare för dom att smälta in i Svenska samhället och då hade dom flästa te.x. fått jobb också vidare.

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
816672
January 7, 2005 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Höger.
Med tanke på vad miljöpartiet idag gör med vår strömförsörjning och om de nu påstår att det skulle vara bättre för miljön kan de gärna få berätta på vilket sätt.

Samt "hatet" miljöpartiet hyser mot mitt största intresse gör de än mindre värdiga den makt de har.

Nu undrar jag, hör det här ihop med någonting av vad som skrivits? Orkar inte kolla :p hehe

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
817067
January 7, 2005 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är nog lite anarkistiskt lagt, har så väldigt svårt för fascism som är det nuvarande systemet i sverige. Fast och andra sidan så har jag röstat blankt de senaste 16 åren.

EDIT: Om det är någon som kan tänka sig att invända mot mitt påstående om att det är fascism just nu i sverige så ber jag dig att slå upp i en uppslagsbok el dyl vad fascism är innan du gör bort dig och postar för fort.

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
817091
January 7, 2005 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Jag är nog lite anarkistiskt lagt, har så väldigt svårt för fascism som är det nuvarande systemet i sverige. Fast och andra sidan så har jag röstat blankt de senaste 16 åren.

EDIT: Om det är någon som kan tänka sig att invända mot mitt påstående om att det är fascism just nu i sverige så ber jag dig att slå upp i en uppslagsbok el dyl vad fascism är innan du gör bort dig och postar för fort.

En tanke som min engelska lärare sa till mig om anarkism var att anarkister hatar egoister, alltså sådan med mycket makt o gör det mesta för att behålla den. MEN med anarkism som vad jag vet betyder att man vill ta bort alla lagar och göra precis som man själv vill är ju att tänka på sig själv.

Är inte det en större egoism? Jag menar nu att även fascismen är egoism. Bara en liten tanke.

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
817099
January 7, 2005 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja, jag är en väldigt stor egoist, det kan jag erkänna men fascismen är ju definitivt inte egoistiskt. Där skall man ju som medborgare hålla käften medan löntagarnas organisationer och företagens organisationer utformar ramverket för medborgarna.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
817105
January 7, 2005 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Nja, jag är en väldigt stor egoist, det kan jag erkänna men fascismen är ju definitivt inte egoistiskt. Där skall man ju som medborgare hålla käften medan löntagarnas organisationer och företagens organisationer utformar ramverket för medborgarna.

Dina brorsbarn fick ju inte direkt några egoistiska presenter. 🙂

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
817106
January 7, 2005 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Akatosh]Nja, jag är en väldigt stor egoist, det kan jag erkänna men fascismen är ju definitivt inte egoistiskt. Där skall man ju som medborgare hålla käften medan löntagarnas organisationer och företagens organisationer utformar ramverket för medborgarna.

Jo, helt egoistiska, dom skall ta hand om mig när jag blir pensionär då jag inte vill ha ungar 😉

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
817110
January 7, 2005 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: [quote=Callister][quote=Akatosh]Nja, jag är en väldigt stor egoist, det kan jag erkänna men fascismen är ju definitivt inte egoistiskt. Där skall man ju som medborgare hålla käften medan löntagarnas organisationer och företagens organisationer utformar ramverket för medborgarna.

Jo, helt egoistiska, dom skall ta hand om mig när jag blir pensionär då jag inte vill ha ungar 😉

Då skulle du nog dragit till med ett 6800GT istället. Skämt åsido, tror inte det är ditt riktiga syfte. :blink:

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
817139
January 8, 2005 - 12:45 am
sp_Permalink sp_Print

vad gör det för skillnad om vi ändå ska dö? jag ska måla solen svart med min sorg och slita ut hoppets ögon med min svintunga jävla gothpoesi.

fuck it off :bgrin:

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
817145
January 8, 2005 - 12:53 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: vad gör det för skillnad om vi ändå ska dö? jag ska måla solen svart med min sorg och slita ut hoppets ögon med min svintunga j**la gothpoesi.

fuck it off :bgrin:

Sa du gothpoesi ?

Halka in här då. 🙂

http://www.anathema.ws/

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
817419
January 8, 2005 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: Hmm, du hade väl hånglat upp en tjej som redan hade pojkvän för ett tag sedan, om jag inte missminner mig.
Går jättebra ihop med råkonservativ syn på leverne. 🙄

Det är i full enighet med min politik, då jag inte gjorde något fel.* Dessutom går det väldigt bra ihop med att följa marknadens lagar, inte sant? Därmed är det i full enighet med min politik.

* Jag visste inte om det förrän hon sa något i stil med att jag var bättre på att kyssas än hennes pojkvän, varpå hon log och gick iväg.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
817625
January 8, 2005 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Heja de blå!

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
817631
January 8, 2005 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker det är dumt att säga att man inte bryr sig, då tycker jag inte man har rätt sen att sitta och klaga på alla politiker som sköter landet "så jävla illa". men jag vet ingenting om politik, kan inte påverka den, tycker inte att det är intressant, så av de anledningarna orkar jag helt enkelt inte ta reda på nått heller.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
817634
January 8, 2005 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

oki, är ju bara din framtid å världens, orka inte du latmask.. De är lungt..

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
817832
January 8, 2005 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: oki, är ju bara din framtid å världens, orka inte du latmask.. De är lungt..

Så för att man inte vill syssla med politik så är man en latmask? Så lilla jag som inte kan något om politik ska bara tvunget måsta lära mig allt som ingen kan lära sig allt om, och kasta mig in i skitsnacket tillsammans med göran och kompani?

Jag accepterar de val våra politiker gör, även om jag kanske inte alltid samtycker. Jag tycker att jag lever ett bra liv som det är nu, och de negativa sidorna kan jag faktiskt inte skylla på dem som styr vårt land, så varför skulle jag engagera mig i politik? Jag kan inte göra ett bättre jobb än de som sysslar med det just nu, så enkelt är det bara.

Jag har fullt upp med att leva mitt liv som det är. Tycker du att jag är en lat skitstövel för det så varsågod, det rör mig inte i ryggen det minsta, för det handlar inte om lathet. Lathet är när man inte orkar gå & rösta(Jag röstar faktiskt, men oftast blankt), eller när man inte orkar sträcka sig efter fjärrkontrollen, eller när man inte orkar torka sig i dajmkanalen bara för att man måste öppna en ny förpackning dasspapper först. 😉

Stör mig på folk som tycker att politiska åsikter är en självklarhet, och att man är en lat skit om man inte engagerar sig till det yttersta i politikens värld. Nu säger jag inte att det är vad du tycker, är inte ute efter att provocera någon här utan jag vill bara ge mitt perspektiv på varför jag väljer att inte ägna mig åt politik.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
817928
January 8, 2005 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Men du vet väl hur du vill ha det?..

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
817950
January 8, 2005 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men du vet väl hur du vill ha det?..

Till stor del ja, dock så finns det inget inom politiken att hämta för mig, jag kan inte lita på något parti över något annat nog mkt för att kunna ge dem min röst. Därför röstar jag blankt. Sen får de leka bäst de vill, jag är för obetydlig i sammanhanget ändå, så det finns ingenting jag kan göra.

Dessutom som sagt, så har jag fullt upp med mitt liv i övrigt. Jag har varken tid, ork eller anledning att lägga mig i en debatt som jag är alltför okunnig för att kunna tillföra någonting till. Jag har familj, jobb, hobby & vännar, finns inte plats för politik.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
817954
January 8, 2005 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Men de finns fortfarande plats för mig va? :heart:

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
817974
January 8, 2005 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men de finns fortfarande plats för mig va? :heart:

You know it. wink

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
817996
January 8, 2005 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print
[ToMaHaWk]: Givetviss kan ingen tvinga dig att bry dig. Det hoppas jag inte att någon gör.

Men det är den ända chansen du har att påverka Sveriges framtid. Även om din inverkan på den är minimal, så blir många bäckar små, något stort. (eftersom många andra gör som dej).

Du kanske vill att det ska gå bra för dina ev. barn i framtiden, och att de ska få samma möjligheter som du fick. Då kan det vara värt att engagera sig lite.

Du kanske vill att arbetsmarknaden ska vara bra för småpågar som mig i framtiden. Och därmed se till att även du som lite äldre skrynklig pensionär har det bra, när det är vi "yngre" som matar dej?

Om du tycker att rodret styr bra och framtidsutsikterna ser bra ut så behöver du ju inte bry dig. Men om du tycker att utsikterna, eller i värsta fall redan dagens situation är "dålig" så kan det ju vara värt att testa något "nytt".

Men som du säger. Ingen kan tvinga dig. Men som det ser ut idag, är det en av de få möjligheter du har. Även om just din inverkan är ganska "LITEN".

Vi har levt under samma styre i snart 100 år känns det som. Ingen förändring överhuvudtaget i detta land. Variation behövs.

Jag vet inte hur jag kommer känna om 20 år. Kanske också är trött på att gå till vallokalen om det inte ger någon "betydelse". Vi får se då. Du är trots allt äldre och vet mer 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 253
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL