September 19, 2002
hawkie wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Men du vet väl hur du vill ha det?..
Kanske inte finns ett parit som representerar hans åsikter till 100%, inte ens 80% kanske. Att rösta blankt visar att man är missnöjd.
Precis. 😉 Skulle säga att de inte ens representerar 30% av mina "åsikter". Sen att mina åsikter mestadels består av sunt bondförnuft är en annan femma, norrlänning som man trots allt är. 😉
davidhellmyrs: Du, bara för att jag kanske är några år äldre än dig & får rösta så betyder det inte att jag vet bättre, tro mig. 😉 Eller iofs, det kanske det gör. 8) Äh, bara skojar. Jag har som sagt inte tid att engagera mig, även om jag nu mot förmodan skulle vilja någon gång. Måste ju jobba så att man får in pengar till hyran & till sitt blivande hus. 😀
February 4, 2003
skiroy wrote: [quote=davidhellmyrs] Vi har levt under samma styre i snart 100 år
Samma styre i snart hundra år?
kom igen nu ditt "blindstyre" och läs på vilken politik som har förts genom dessa hundra år. 🙂
Blindstyre. Jag? 😛
Vem är så blind att han missade ordspråket och ironin 😛
Hehe
Det jag menade var att vi levt likadant väldigt länge. Har inte varit några längre period med nått "nytt". Och visst det har funnits avbrott mitt i, med borglig regering. Men det är ofta som de sitter 4år. Och på 4år hinner man inte förändra så pass mycket, och speciellt inte märka av resultat.
Måste ge dem lite tid
September 12, 2001
davidhellmyrs wrote: [quote=skiroy][quote=davidhellmyrs] Vi har levt under samma styre i snart 100 år
Samma styre i snart hundra år?
kom igen nu ditt "blindstyre" och läs på vilken politik som har förts genom dessa hundra år. 🙂
Blindstyre. Jag? 😛
Vem är så blind att han missade ordspråket och ironin 😛
Hehe
Det jag menade var att vi levt likadant väldigt länge. Har inte varit några längre period med nått "nytt". Och visst det har funnits avbrott mitt i, med borglig regering. Men det är ofta som de sitter 4år. Och på 4år hinner man inte förändra så pass mycket, och speciellt inte märka av resultat.
Måste ge dem lite tid
Ja du är ett blindstyre. 😉
Du hajade nämligen inte min ironi märker jag. 😀
October 7, 2002
skinner wrote: Är lite skeptisk till Centerpartiet. Dom följer Vänstern i så många frågor. Te.x. Kärnkraften. Det är dåligt då dom borgliga blir splittrade.
Hmm. Som jag tror att någon redan påpekat (eller var det i något helt annat forum???) så har vi i Sverige inget tvåpartisystem (även fast såväl moderater som sossar verkar tro det ibland). Kärnkraften är ett utomordentligt bra val på en sakfråga som är intressant ur den aspekten. Centerpartiet tycker inte att kärnkraften ska avvecklas bara för att "jävlas" eller för att få chansen att tycka likadant som sossarna (ärligt talat skulle jag nog påstå att Centerpartiet vill avveckla kärnkraften mer än vad sossarna vill. Hur som helst, anledningen till att Centerpartiet vill avveckla kärnkraften är att väldigt många av Centerpartisterna tycker att kärnkraften är dålig (jag sparar sakargumenten till en annan gång). Jag håller med om att det är viktigt att byta regering, men det innebär också att man måste komma överens om kompromisser i viktiga sakfrågor. Faktum är att två av de fyra borgerliga regeringarna de senaste 25 åren spruckit pga att (m) och (fp) inte velat följa uppgörelser man gjort innan regeringssamarbetet börjat om just kärnkraften...
March 14, 2004
Ja det är då min åsikt men centern är bättre en vänsterpartierna i alla fall. Samt att det är bra att dom borgliga sammarbetar. Men jag tycker personligen att det är synd att centern har gjort upp med regeringen om kärnkraften samt om försvaret men dom har mycket vettigt också.
October 7, 2002
skinner wrote: Ja det är då min åsikt men centern är bättre en vänsterpartierna i alla fall. Samt att det är bra att dom borgliga sammarbetar. Men jag tycker personligen att det är synd att centern har gjort upp med regeringen om kärnkraften samt om försvaret men dom har mycket vettigt också.
Vad gäller kärnkraften, så är det inte mycket annat att göra. De andra borgerliga partierna är ju inte direkt överförtjusta i den (i mitt tycke i alla fall) alldeles för långsamma avveckling vi har idag.
Vad gällde försvarsuppgörelsen för ett par år sedan så var det mycket även en besparingsåtgärd / omflyttning av pengar (man skulle satsa på hälsovård istf militärer). Tyvärr har fortfarande inte en del av vad man kommit överens om genomförts (bland annat förslag särskilt inriktade mot ungdomar som exempelvis anorexia-kliniker). Det har gjort CUF minst sagt lite arga. Det är nog inte jättetroligt med en ny försvarsuppgörelse med s inom överskådlig tid, inte utan interna debatter i c i varje fall...
March 14, 2004
Ja jag håller med. Att te.x. miljöpartiet som höll på att åka ur riksdagen kan påvärka sossarna så mycket. Det är sjukt. Samt att dom ska ge miljöpartiet ministerposter.
Ersättningsjobb och nya pengar till annat är en story som sossarna har dragigt när det gäller försvarsnedläggningar. Men dom håller inte löftena. Kolla bara på te.x. Solefteå, dom har då inte fått så mycket ersättningsjobb. Och även om dom får te.x. en myndighet så flyttas ju den från en annan ort och då blir folk arbetslösa där. Jag litar då inte på något som sossarna säjer (förutom när dom säjer att det ska läggas ner eller sparas).
3 Guest(s)