October 27, 2001
Mousie, om du inte har sett vad som sker så har de haft freds samtal ofta där nere, nu på slutet har ju Israel agerat dåligt med att förbjuda Arafat från att komma till dessa möten, men tidigare satt de ju vid förhandlings bordet. Undertiden som de sitter o förhandlar kommer de sjuka hamas och spränger sig själva... bra försvar? försvar mot fred då eller?
Deras sjuka "försvar" stöds inte änns av palestinas ledare, han fördömer dåden. Men om du vill kalla de försvar så lev du i din lilla värld o kalla de det då...
January 28, 2002
Mousie:
"Sen gick Israel in och TOG LANDET med hjälp av Usa! Då occupera man väl ett land."
USA hade inget med skapandet av Israel att göra. Ni USA-hatande kommunister får väl ge er någon gång... Det är väl USA's fel att det finns akrylamid i maten nu också va?
Från sida.se:
Konflikten om Palestina går tillbaka till slutet av förra seklet då en judisk nationalistisk rörelse växte fram i Europa. Visionen var att skapa en modern judisk stat där judar inte längre skulle utsättas för förföljelser. Palestina-området var då en del av det turk-osmanska riket, men hamnade i samband med första världskriget under brittiskt styre. Sionisterna fick löfte om bildandet av ett hem för det judiska folket. Det blev dock inte verklighet förrän efter andra världskriget, då FN beslutade att dela Palestina i en judisk och en arabisk del.
När staten Israel utropades 1948 anfölls landet genast av de omgivande arabstaterna. Israel gick segrande ur striden och annekterade delar av det land som tilldelats palestinierna.
November 22, 2001
On 2002-04-25 20:03, vlad wrote:
--------------------------------------------
Jag har inte någonstanns nervärderat någon annan "ras" i mina inlägg. Jag inte heller höjt upp svenskarna över alla andra.
--------------------------------------------Ni är ju inte så lite puckade. Det finns ju bara en ras.. Kan ni inte förstå det.. DOOOH!
Klart att det finns flera raser, fast vi e samma art.
September 3, 2001
där satt den Json_81 .... ungefär som att säga att det finns en enda hundras... (falskt)
...angående israel o palestina...
Dom blev hjälpta från början eftersom man tyckte synd om dem efter utrotningen i andra världskriget. Så många kände att de förtjänade sitt eget land.
Alla kulturer har sina egna heliga platser osv. Judar har sina små monument i jerusalem och jag tycker att dom borde få det. Dom har varit diskriminerade, jagade och mördade i några tusen år nu.
Fattar inte varför det ska vara så svårt för dem att komma överens.
USA borde i alla fall strypa lite på hjälpen nu... Israelerna har fått för mycket självförtroende och gör mer skada än nytta.
August 14, 2001
Nej det finns inte flera olika mänskliga raser. Vårat DNA är alldeles för lika för att vi ska kallas för olika raser. Så det stämmer inte det du säger..
Sedan det här med Isral/Palestina.. Så anser jag fortfarande att det är USA som står bakom konflikten. Om det inte vore för USA:s bidrag till Israel så skulle dom aldrig ha råd med att kriga mot Palestina. Det slöts ett avtal 1948 eller vad det var. Där fick judarna ett land Israel.. Oki.. Men varför nöjde dom sig inte med det land dom fick. Varför tycker ni att det är rätt att USA stödjer Israel.. Är det rätt att Sharon vägrar samtala med Arrafat?.. Tror du det blir någon fred då? Sharon är antagligen en mycket sjuk man som man borde få bort från makten. Tycker du att det är rätt att Israel går in med Apache helikoptrar och skjuter ner civila?.. Det är ju det ni säger. Utan USA:s ekonomiska stöd så skulle Israel inte har råd med dessa terrordåd. Om inte USA fanns skulle dom heller inte kunna genomföra det eftersom resten av världens länder är imot det dom gör.
Sedan det här med självmordsbombare.. Jag tycker inte det är rätt att dom gör som dom gör.. Samtidigt så har jag viss förståelse. Om tex. Finnarna skulle komma och döda min familj, tortera mina bröder förstöra mitt hus.. Tvinga mig till landsflykt osv. Klart att jag skulle bygga upp aggretioner. Det dom igentligen gör är att försvara deras hem. Dessa självmordsbombare har antagligen förlorat allt pga att världen står och ser på då deras land blir invarderat och ingen vågar säga till. Man kan ju samtidigt fråga sig. Är det mer rätt att gå in med soldater, tanks och Apache helikoptrar och skjuta ner civila? Förstöra deras hus osv. För det är det Israel gör.
Sedan så kan jag säga att jag är imot kommunism. Jag tror inte att man kan bygga ett samhälle där allt ska vara jämställt. Vissa människor är starkare osv. Jag själv går Naturvetenskapliga linjen på gymnasiet och har tex den här måndaden 8 st prov.. Medans dom som går tex barn och fritid sitter och ser lejonkungen på lektionerna och inte har några prov/läxor. Klart att jag inte skulle gå Natur om det inte vore för att jag vill ha ett välbetalt jobb. Om jag ändå skulle ha samma lön som dom som bara roar sig och inte behöver göra en hundradel så mycket skolarbete så skulle jag självfallet gå Barn och fritid. Du kan inte tro att många skulle kämpa flera år med studier ha betydligt mer krävande jobb osv om det inte vore för pengarna. Så det där med kommunism funkar inte.
Jag tycker att både Mousie och Jerry har bra argument förutom detta med kommunismen.
Jag själv anser att socialdemokraterna för ganska bra politik. Jag är inte tillfreds med vissa saker som tex utrikespolitiken. Men dom är nog det bästa partiet i dagsläget. Ni som säger att sossarna har förstört Sverige. Det låter lite knäppt eftersom Sossarna har nästan alltid styrt Sverige. Så då var det dom som gjorde Sverige till ett bra land med?. Om man ser det som så. Sverige är ett BRA land. Det finns inga uteliggare nästan. Alla har rätt till samma skola/vård. Alla föds med samma förutsättningar. Alla i Sverige har åtminstone hyffsat bra ekonomi. Tyvär är vården skolan inte så superb idag men det kan man fixa till.
October 27, 2001
On 2002-04-26 18:33, vlad wrote:
Nej det finns inte flera olika mänskliga raser. Vårat DNA är alldeles för lika för att vi ska kallas för olika raser. Så det stämmer inte det du säger..Sedan det här med Isral/Palestina.. Så anser jag fortfarande att det är USA som står bakom konflikten. Om det inte vore för USA:s bidrag till Israel så skulle dom aldrig ha råd med att kriga mot Palestina. Det slöts ett avtal 1948 eller vad det var. Där fick judarna ett land Israel.. Oki.. Men varför nöjde dom sig inte med det land dom fick. Varför tycker ni att det är rätt att USA stödjer Israel.. Är det rätt att Sharon vägrar samtala med Arrafat?.. Tror du det blir någon fred då? Sharon är antagligen en mycket sjuk man som man borde få bort från makten. Tycker du att det är rätt att Israel går in med Apache helikoptrar och skjuter ner civila?.. Det är ju det ni säger. Utan USA:s ekonomiska stöd så skulle Israel inte har råd med dessa terrordåd. Om inte USA fanns skulle dom heller inte kunna genomföra det eftersom resten av världens länder är imot det dom gör.
Sedan det här med självmordsbombare.. Jag tycker inte det är rätt att dom gör som dom gör.. Samtidigt så har jag viss förståelse. Om tex. Finnarna skulle komma och döda min familj, tortera mina bröder förstöra mitt hus.. Tvinga mig till landsflykt osv. Klart att jag skulle bygga upp aggretioner. Det dom igentligen gör är att försvara deras hem. Dessa självmordsbombare har antagligen förlorat allt pga att världen står och ser på då deras land blir invarderat och ingen vågar säga till. Man kan ju samtidigt fråga sig. Är det mer rätt att gå in med soldater, tanks och Apache helikoptrar och skjuta ner civila? Förstöra deras hus osv. För det är det Israel gör.
Sedan så kan jag säga att jag är imot kommunism. Jag tror inte att man kan bygga ett samhälle där allt ska vara jämställt. Vissa människor är starkare osv. Jag själv går Naturvetenskapliga linjen på gymnasiet och har tex den här måndaden 8 st prov.. Medans dom som går tex barn och fritid sitter och ser lejonkungen på lektionerna och inte har några prov/läxor. Klart att jag inte skulle gå Natur om det inte vore för att jag vill ha ett välbetalt jobb. Om jag ändå skulle ha samma lön som dom som bara roar sig och inte behöver göra en hundradel så mycket skolarbete så skulle jag självfallet gå Barn och fritid. Du kan inte tro att många skulle kämpa flera år med studier ha betydligt mer krävande jobb osv om det inte vore för pengarna. Så det där med kommunism funkar inte.
Jag tycker att både Mousie och Jerry har bra argument förutom detta med kommunismen.
Jag själv anser att socialdemokraterna för ganska bra politik. Jag är inte tillfreds med vissa saker som tex utrikespolitiken. Men dom är nog det bästa partiet i dagsläget. Ni som säger att sossarna har förstört Sverige. Det låter lite knäppt eftersom Sossarna har nästan alltid styrt Sverige. Så då var det dom som gjorde Sverige till ett bra land med?. Om man ser det som så. Sverige är ett BRA land. Det finns inga uteliggare nästan. Alla har rätt till samma skola/vård. Alla föds med samma förutsättningar. Alla i Sverige har åtminstone hyffsat bra ekonomi. Tyvär är vården skolan inte så superb idag men det kan man fixa till.
Sharon vägrar samtala med Arafat p.g.a. att Arafat har tappat kontrollen över sitt folk. Hamas gör ju som de vill nu, vad än arafat säger.
Vlad jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser: Israel åker in me sina apaches o skjuter på oskyldiga...
Men som vanligt alla palestinvänliga stirrar sig blinda på de sorgliga misstagen att oskyldiga blir träffade, att terrorist oraginsationer och terrorister bekämpas hörs inte ett ord om, de e j*vligt illa...
August 14, 2001
Painkiller.. Misstag å misstag. Ser du på nyheterna nån gång.. Du verkar ju inte ha en blekaste aning vad som händer där nere. Kan du förklara för mig hur detta misstag gick till?.. Hur ofta åker man in i en stad med civila människor och skjuter ner civila med världens mest avancerade helikopter?.. Verkar ju väääldigt konstigt.
Tycker synd om dig som verkar ha en väldigt vrickad bild av vad som händer där nere. Du har ju sagt hyffsat många andra saker tidigare som också är helt åt h*****e.
Sedan undrar jag hur du defenierar terrorist?.. Är man inte terrorist om man går in med militär och skövlar oskyldiga människors hus och skjuter dom?..
15" skärm
Icemat
1Mb Radiolan
[ Detta Inlägg ändrades av: vlad den 2002-04-26 20:23 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: vlad den 2002-04-26 20:25 ]
October 27, 2001
On 2002-04-26 20:21, vlad wrote:
Painkiller.. Misstag å misstag....
Vem är det som ser på TV?
har du kanske sett på fler TV kanaler, kanske till och med kanaler som rapporterar hela sanningen ? nehepp....
Som de sa så fint på 4an en gång: Någon Iq-piskfinne från Reportrar utan gränser: eftersom vi inte får se allt de vi vill se i Israel så rapporterar vi rykten (fritt översatt)
så seriösa e dem med sanningen, kommer en arrangerade människor som skriker som besatta... och utan att höra med båda sidorna om vad som skett tror alla blint på dessa skrikande palestiner...
Visst kalla du några personer i Israels armé terrorister men att jämföra soldater med fanatiska kvinnor och män som spränger sig själv och försöker ta med sig så många oskyldiga som möjligt. Och resonerar ju fler ju bättre... det tycker jag inte riktigt passar, men vi lever i ett fritt land, du får tycka o tro va du vill
Edit: Kortade ner quoten, skrev lite till
[ Detta Inlägg ändrades av: Painkiller den 2002-04-26 21:03 ]
June 18, 2001
On 2002-04-25 22:35, Mousie wrote:
...Du menar vad Usa och Israel har med varandra och göra?
Jo det ska jag säga dig.. För det första så var det Usa som gav Judarna Palestina i första början sen ger dom massa pengar till Israel och vapen. Sen är en stor del av Usa regering fylld av sionister.
*********************************Redan där gjorde di bort dig igen genom att bevisa att du snackar skit!
FN gav Palestina till Judarna, INTE USA!
USA bl.a gav sedan Israel vapen för att försvara sig mot de 3 angreppen (attacker från närliggande arabiska länder), vilket de oxå gjorde och till exempel intog HELA SAUDI halvön, som de senare gav tillbaka när Egypten (som det var den gången) var besegrade!Vilken regering är inte fylld med sionister och annan skit ? Sveriges nuvarande är en, och om Gudrun ens skulle våga tanken på att ens försöka bli statsminister, då flyttar jag!
June 18, 2001
On 2002-04-26 20:21, vlad wrote:
Hur ofta åker man in i en stad med civila människor och skjuter ner civila med världens mest avancerade helikopter?.. Verkar ju väääldigt konstigt.
Ja du, man har ju bra mycket mindre koll på det än om man går på en buss och en sprängladdning på sig och BARA DÖDAR CIVILA!
ÅR EFTER ÅR EFTER ÅR!!!!
Snack om vrickad syn på palestinier!!!
August 14, 2001
--------------------------------------------Ja du, man har ju bra mycket mindre koll på det än om man går på en buss och en sprängladdning på sig och BARA DÖDAR CIVILA!
ÅR EFTER ÅR EFTER ÅR!!!!
Snack om vrickad syn på palestinier!!!
MEN DU LÄSER JU INTE DET JAG SKRIVER. Gah.. Det jag säger är att Israelerna är minst lika mycket terrorister. Det är Israelerna som attackerar ett annat land utan anledning, inte Palestina. Isralerna stänger in Palestinas ledare så dom vill inte ha fred. Dom vill hinna skövla döda och sno så mycket land som möjligt innan nån sätter stopp för dom.
Kan du svara ärligt på den här frågan?
Om en tex. en norrman kommer och tar ditt hus och skjuter dina familjemedlemmar och du hade ett M60 i handen. Skulle du bara stå och se på då? Eller skulle du skjuta dom som attackerade dig?.. Det är precis det Israel gör idag. Attackerar ett land.
Skulle du kalla palestinerna för terrorister om dom stod och sköt tillbaka med vapen istället för självmordsbomber. Jag väntar fortfarande på din defination för terrorsiter.
SVARA PÅ DESSA FRÅGOR NU OCH SMIT INTE UNDAN SOM DU GÖR VARJE GÅNG!
September 12, 2001
On 2002-04-26 23:11, vlad wrote:
--------------------------------------------Ja du, man har ju bra mycket mindre koll på det än om man går på en buss och en sprängladdning på sig och BARA DÖDAR CIVILA!
ÅR EFTER ÅR EFTER ÅR!!!!Snack om vrickad syn på palestinier!!!
--------------------------------------------MEN DU LÄSER JU INTE DET JAG SKRIVER. Gah.. Det jag säger är att Israelerna är minst lika mycket terrorister. Det är Israelerna som attackerar ett annat land utan anledning, inte Palestina. Isralerna stänger in Palestinas ledare så dom vill inte ha fred. Dom vill hinna skövla döda och sno så mycket land som möjligt innan nån sätter stopp för dom.
Kan du svara ärligt på den här frågan?
Om en tex. en norrman kommer och tar ditt hus och skjuter dina familjemedlemmar och du hade ett M60 i handen. Skulle du bara stå och se på då? Eller skulle du skjuta dom som attackerade dig?.. Det är precis det Israel gör idag. Attackerar ett land.
Skulle du kalla palestinerna för terrorister om dom stod och sköt tillbaka med vapen istället för självmordsbomber. Jag väntar fortfarande på din defination för terrorsiter.
SVARA PÅ DESSA FRÅGOR NU OCH SMIT INTE UNDAN SOM DU GÖR VARJE GÅNG!
Där håller jag med dej.
Vissa av er kanske tycker att det palestinerna gör är fegt...men tänkt efter lite nu.Israelerna har vapnen och den nödvändiga "backupen" i form av vapen och pengar av USA...jag säger bara så här...i denna vanmakt palestinerna nu befinner sig i är faktiskt inte så konstigt att vissa extrema grupper gör som dom gör.(utan att stödja dessa ildåd märk väl)
Jag själv har haft den stora lyckan att träffa och lära känna folk från bägge sidorna och jag lovar...det finns många som inte vill ha detta "krig".
Är själv less på detta ständiga käbbel men finner att Israel är det större "boven" i detta drama.
Over and out.
October 27, 2001
Båda parternas ledare ville från början ha fred, men alltid är det något som går snett. Kan det vara så att man inte vill förhandla med en sida som har tappat kontrollen till en terrorist organisation, t.ex. Palestina -> hamas.
Det kommer ledare utifrån som ska leka fredsmäklare och säger att de har tagit stora framsteg och pang så har en hamas kille sprängt en buss i luften. Så sitter den lille hamas ledaren o säger: Ja nu kanske ni undrar varför vi gjorde såhär: jo, de va bara för att upplysa er om att vi vill ha fred och behåller den mark vi har.
Är det en smart freds aktion?
Jag tycker synd om Arafat som sitter och vill ha fred, men om han säger till för mycket vänder folket sig mot honom och om han inte gör som fredsmäklarna så tillfredsställer inte det resten av världen. Han sitter i en knipa med Hamas som ständigt saboterar freds försök.
Efter allt detta skulle nog jag inte hoppas på fred... Hamas uppdrag är ju att försöka utrota Israelerna. Därför är det svårt för Israel att förhandla med palestinierna där hälften vill ha fred och den andra sidan vill ha blodbad...
November 8, 2001
Var är Sverige på Väg? Vakna Svenskar!
Editerat pga reklam
för mer info: icq uin 14347436
MVH
Henrik aka [NH]ZeNNaN
Asus GeForce2 MX 7100 AGP
SONY 4x2x20x RW-Brännare
48x CD-ROM
[ Detta Inlägg ändrades av: Henrik aka [NH]ZeNNaN den 2002-05-02 04:50 ]
March 15, 2002
On 2002-04-18 09:01, Jerry wrote:
On 2002-04-17 20:40, Eneroth wrote:
RÄTTVIST?!?!
JAG TJÄNAR PENGAR O SÅ SKA NÅN LUFFARE FÅ EN DEL AV DOM!!! e d va du kallar rättvisa!!?!?!?Ja, det är vad jag kallar rättvisa. Har du några fler frågor?
Så bara för att en alkolist super upp sina pengar och att en spelberoende spelar upp pengarna så ska jag alltså betala. Det är ju fanimej helt j**la sjukt. Det har ju aldrig fungerat innan så det lär ju knappast gå nu heller men förhoppningsvis så har väl folk blivit lite smartare nu, men man kan ju undra när man ser de inlägg du skriver
December 26, 2001
On 2002-04-29 21:35, Hercules 4500 TQ wrote:
On 2002-04-18 09:01, Jerry wrote:
On 2002-04-17 20:40, Eneroth wrote:
RÄTTVIST?!?!
JAG TJÄNAR PENGAR O SÅ SKA NÅN LUFFARE FÅ EN DEL AV DOM!!! e d va du kallar rättvisa!!?!?!?Ja, det är vad jag kallar rättvisa. Har du några fler frågor?
Så bara för att en alkolist super upp sina pengar och att en spelberoende spelar upp pengarna så ska jag alltså betala. Det är ju fanimej helt j**la sjukt. Det har ju aldrig fungerat innan så det lär ju knappast gå nu heller men förhoppningsvis så har väl folk blivit lite smartare nu, men man kan ju undra när man ser de inlägg du skriver
Både alkolism och spelberoende är sjukdomar som ska behandlas. Behandlingen ska samhället stå för på det sättet få fler arbetande som i sin tur leder till mer skatte inkomster -> bättre skola mm
edit stavfel......
[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-04-29 21:54 ]
4 Guest(s)