October 27, 2001
Okidoki Coore
På tal om politik, imorses såg jag bilder från den idiotiska "demostrationen reclaim the streets". Då kommer vänsterns ungdomsförbunds ledare och provocerar poliser. Vad är det för bild vänstern sänder ut?
Jag kan meddela att jag skrattade högt när han fick vad han teg om...
(inget påhopp daer hoppas jag, isf send me a noté)
edit: Rättade till grava stavfel
[ Detta Inlägg ändrades av: PaiN den 2002-05-03 18:19 ]
December 26, 2001
Hörde ni sverigedemokraternas ungdoms förbund då :grin:. Under rubriken "rör inte min mormor" så menar de att speciela ålderdomshem borde finnas för svenskar där bara svenskar bor och bara svenskar jobbar trångsynt, rasistiskt, idiotiskt......
Btw var det nån som såg dukument...vad det nu heter igår?
October 27, 2001
Till alla er som röstar på Socialdemokraterna:
Ser ni på TV, nyheterna ?
ja, ibland säger de t.o.m. sanning daer. Företag efter företag läggs ner och endel flyttar sin produktion utomlands...
Sossarna vägrar fatta att denna onda cirkel inte får nått slut om inte skatterna sänks.
j0 såhaeR e de (förkortat cirkel):
1.Skatterna höjs
2.Företagen skär ner, för att vara konkurens kraftiga. Möjligen sänkningar av löner oxå.
3.Företagen och privatpersonerna konsumerar mindre.
4.Staten får in mindre pengar och då kommer smart a**** socialdemokraterna o hoppar till punkt 1 igen.
Nu har sverige gått runt en hel del i denna cirkel o alla som röstar på sossarna vägrar väll inse fakta...
March 15, 2002
On 2002-05-03 21:47, Voodoozzz wrote:
Hörde ni sverigedemokraternas ungdoms förbund då :grin:. Under rubriken "rör inte min mormor" så menar de att speciela ålderdomshem borde finnas för svenskar där bara svenskar bor och bara svenskar jobbar trångsynt, rasistiskt, idiotiskt......Btw var det nån som såg dukument...vad det nu heter igår?
Jag tycker att sverigedemokraterna har några rätt så bra punkter i sitt program . T.ex. Allmän värnplikt och hårdare straff för grova brott.
December 26, 2001
On 2002-05-04 15:52, Hercules 4500 TQ wrote:
Hörde ni sverigedemokraternas ungdoms förbund då :grin:. Under rubriken "rör inte min mormor" så menar de att speciela ålderdomshem borde finnas för svenskar där bara svenskar bor och bara svenskar jobbar trångsynt, rasistiskt, idiotiskt......Btw var det nån som såg dukument...vad det nu heter igår?
Jag tycker att sverigedemokraterna har några rätt så bra punkter i sitt program . T.ex. Allmän värnplikt och hårdare straff för grova brott.
Och vad ska vi med en militärmakt till? Självklart ska vi ha en ganska stor välutbildad styrka så att vi kan delta i FN insatser mm och så att militären kan delta vid översvämnigar mm. Men att tro att vi behöver en försvarsmakt till försvar av sverige i krig är......dumt. Ett varför skulle någon attackera sverige. Två om vi blev attackerad av en tex USA eller någon annan framtida stormakt så kan vi inte försvara oss, förfå invånare om inte annat. Så huvud anlednigen till att ha en militärmakt är att kunna delta i fredsbevarande insatser i andra länder (inte vad sverige demokratern har tänkt ha den till, tror jag iaf) Den andra anledning till att ha en militärmakt är att nå upp till kraven för ett eventuell Nato medlemskap.
Det där med hårda straf tror jag inte på. Vilket "västland" har hårdast straf...USA Vilket land har högst bråtslighet....USA. Det är bättre att förebygga brotslighet än att bestrafa den, även om straf självklart är nödvändigt i avskräckande syfte. För vad har det för betydelse om en mördare får 20 eller 25 års fängelse ofret kommer ändå inte att återuppstå.
October 27, 2001
Nu kan ju alla smarta Palestin-vänner förklara logiken i att trappa upp självmords bombningnarna när de precis skulle få hjälp och freden var relativt nära.
Jag blir så förbannad när man här nyhets reportern där nerifrån: "...ny självmordsbombning... detta kan ju bara bevisa att Isrealererna har misslyckats att gripa och stoppa de extrema grupperna i palestina" (typ så sa han). JahaA, SkyLL allt på Israel: Israel går in o ska bekämpa dessa grupper, eftersom palestinierna inte klarar av det, då skriker omvärlden att Israel e stygga o att de ska sluta geenast annars går de till mamma o säger till. Israel fångar några och retrerar. Och sen ha mage att skylla på de som de nyss har "kört ut" med hjälp av allt gnäll att de inte har lyckats med sina operationer... suCK!!!
December 26, 2001
On 2002-05-08 18:41, PaiN wrote:
Nu kan ju alla smarta Palestin-vänner förklara logiken i att trappa upp självmords bombningnarna när de precis skulle få hjälp och freden var relativt nära.
Jag blir så förbannad när man här nyhets reportern där nerifrån: "...ny självmordsbombning... detta kan ju bara bevisa att Isrealererna har misslyckats att gripa och stoppa de extrema grupperna i palestina" (typ så sa han). JahaA, SkyLL allt på Israel: Israel går in o ska bekämpa dessa grupper, eftersom palestinierna inte klarar av det, då skriker omvärlden att Israel e stygga o att de ska sluta geenast annars går de till mamma o säger till. Israel fångar några och retrerar. Och sen ha mage att skylla på de som de nyss har "kört ut" med hjälp av allt gnäll att de inte har lyckats med sina operationer... suCK!!!
Det finns några problem med Palestina/Israel krisen. Det första är att den är omöjlig att förstå sig på. Att de inte förstå att våld föder våld. Jag sjuter din mormor, du sjuter min faster, jag sjuter din farbror jag sjuter din......... idioter!
Men man kan kräva mer av Israel än av Palestina för att Israel är ett verkligt land, för att Israel är den starkare och för att Israels befolkning judarna borde om någon veta hur det kan gå om man inte ser längre än till etnisk härkomst. Israels arme är kända för över våld mot civila palestinier. Självklart är palistinska bomb attentat inte rätt väg till fred. Men vad får en meniska att spränga sig i själv luften? Inte är det jämstäldhet och respekt utan kanske hopplöshet och orättvissa. Den palistinska terorn bekämpas bäst genom att förbättra förhållandena för palestinierna. Om du är tredje generationens flykting i ett flyktingläger utan rinande vatten så är det inte så otroligt att du spränger dig själv i luften om du tror att dina barn får det bättre av det.
October 27, 2001
2saker
1. Jo jag håller med om att man kan förvänta sig mer av Israel. Men man får ju hålla sig till en sak. I ena sekunden e de: BoRT fRåN PalEStiNa, o andra sekunden så har de inte varit inne och tagit tillräckligt många terrorister
2. Jag såg en dokumentär om självmords bombarna. Familjerna till självmords bombarna tycker dessa dåd är vansinninga. Även de stackarna som överlevde sina attentat ångrade sig, eller hade blivit hjärntvättade. De gick o sprängde sig för de skulle få komma till himmlen och få 12st fruar. Inte för att få slut på "occupationen".
Sen kan ju nyheterna lägga fram nyheterna på sina förvrängda sätt...
June 17, 2001
Jag har följt upp denna diskutionen och kommer att följa upp den utan att lägga mig i. Men snälla, gör oss "läsare" en jätte tjänst. KOLLA ER GRAMMATIK OCH ERA STAVNINGAR INNAN NI POSTAR ERA INLÄGG! Man blir ju gråtfärdig efter att ha läst vissa inlägg.
Keep up the good fight boys and girls.
[ Detta Inlägg ändrades av: [NH] WIGGER den 2002-05-11 13:29 ]
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
July 8, 2001
On 2002-05-09 22:43, Jerry wrote:
Ber härmed officiellt om ursäkt till Wigger för att jag klagade på hans grammatik och stavning.
blev du "VARNAD MEDLEM" för att ha klagat på wiggers stavning?
jag vet ju inte hela historien men det låter lite överdrivet
föresten så e alla inte lika bra på att stava och vi får ha respekt och förståelse för dem som har svårt.. sen dem som medvetet skriver med sin "fjortis svenska" så man inte fattar borde skämmas
June 17, 2001
Jag kräver inte att ni ska vara proffs på att stava, för jag är inte det själv.
Men ibland så ser det ut som om vissa bara öser iväg inläggen av ren ilska utan läsa igenom dom. Jag skiter i om ett och annat ord är felstavat men det finns ganska grova missar i just denna tråd. För er som inte vet att det går att redigera i efterhand, så finns faktiskt denna funktion.
Nu kan ni ju fortsätta den diskutionen som tråden igentligen handlar om, annars låser jag tråden.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
March 15, 2002
On 2002-05-06 23:01, Voodoozzz wrote:
On 2002-05-04 15:52, Hercules 4500 TQ wrote:
Och vad ska vi med en militärmakt till? Självklart ska vi ha en ganska stor välutbildad styrka så att vi kan delta i FN insatser mm och så att militären kan delta vid översvämnigar mm. Men att tro att vi behöver en försvarsmakt till försvar av sverige i krig är......dumt. Ett varför skulle någon attackera sverige. Två om vi blev attackerad av en tex USA eller någon annan framtida stormakt så kan vi inte försvara oss, förfå invånare om inte annat. Så huvud anlednigen till att ha en militärmakt är att kunna delta i fredsbevarande insatser i andra länder (inte vad sverige demokratern har tänkt ha den till, tror jag iaf) Den andra anledning till att ha en militärmakt är att nå upp till kraven för ett eventuell Nato medlemskap.
Det där med hårda straf tror jag inte på. Vilket "västland" har hårdast straf...USA Vilket land har högst bråtslighet....USA. Det är bättre att förebygga brotslighet än att bestrafa den, även om straf självklart är nödvändigt i avskräckande syfte. För vad har det för betydelse om en mördare får 20 eller 25 års fängelse ofret kommer ändå inte att återuppstå.
Här finns det ju vissa exempel på dålig stavning
June 18, 2001
On 2002-04-26 23:11, vlad wrote:
MEN DU LÄSER JU INTE DET JAG SKRIVER. Gah.. Det jag säger är att Israelerna är minst lika mycket terrorister. Det är Israelerna som attackerar ett annat land utan anledning, inte Palestina. Isralerna stänger in Palestinas ledare så dom vill inte ha fred. Dom vill hinna skövla döda och sno så mycket land som möjligt innan nån sätter stopp för dom.Kan du svara ärligt på den här frågan?
Men har jag sagt att jag tycker det israel gör är bra bara för att jag tycker bra om USA !?!?!
Snacka om att inte läsa det man skriver!
Och så vitt jag vet (enligt det som är rapporterat) så har ju israelerna velat dragit sig tillbaka vid ett flertal tillfällen, men vad har hänt då? Då har någon vrickad j**la idiot tatt på sig sprängladdningar och sprängt ytterligare civila! Palestinierna går ju inte ens på (försöker inte ens) militära mål, utan bara civila, och det tycker jag är snäppet värre än israelerna! Även om israel borde bojkottas totalt för det dom gör!
4 Guest(s)