Politik - Val till hösten|Page 13|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Politik - Val till hösten
voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
sp_UserOfflineSmall Offline
169221
May 10, 2002 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-05-10 16:42, Hercules 4500 TQ wrote:
Tycker du att brottslingarna ska gå fria då? Du kan ju lika gärna säga direkt att du inte tycker att Sverigrdemokraterna är ett dåligt parti eftersom du uppenbarligen hatar dem

Var det menat till mig? Ja jag hatar Sverigedemokraterna eller ogillar dem iaf. De kör med vi (svenskar) och de (invandrarna) ogillar det skarpt. Alla är vi människor med lika värde. Btw min stavning är inte den bästa eller.... den är ganska katastrofal men döm mig inte efter min stavning utan efter minna åsikter. Wigger jag stavar inte dåligt med vilja om du undrar har bara inte någon större begåvning när det gäller stavning.

Edit: Jag tycker inte brotslingar ska gå fria men det viktigaste är att se till att så lite brot som möjligt begås.

[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-05-10 17:24 ]

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
169223
May 10, 2002 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

och hur ska man göra det hade du tänkt då?

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
169226
May 10, 2002 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-05-10 17:21, Voodoozzz wrote:
...Alla är vi människor med lika värde...

[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-05-10 17:24 ]

Där håller inte jag med om...
Därmed har det ingenting med ras tillhörighet att göra, oavsett varifrån du än kommer kan man vara "likvärdig"...
Men samhället (världen) är fullt med idioter
och de är faaan ta mig inte lika mycket värd som gemene man...

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
169233
May 10, 2002 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett: Brottsligheten ska lösas genom förebyggande åtgärder. En person som begår ett grovt brott skiter förmodligen i om han får 20års fängelse eller om han får 30 för att kan man satsa 20år av sitt liv så kan man satsa 30. Förebyggande åtgärder är bla allt att ta hand om ungdomar. Alla brottslingar är unga i början.

Två: Alla människor har samma värde men kanske inte samhällsekonomiskt. Jag förstår dig om du tycker att en idiot har mindre värde än en advokat men jag tycker inte det. Men Sverigedemokraterna vill inte drivabort idioterna från Sverige utan de som är färgade.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
169308
May 11, 2002 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

Som jag fattade från en dokumentär så var palestinierna ganska nöjda med att vara "under" Israelernas makt. Sen kom Arafat och lekte lite mini hitler o fick med sig folket och gjorde uppror. De tyckte att det var ju en fin idé, vi kastar lite sten o vipps har vi eget land. Men nu blev det ju inte riktigt så. De fick det bara sämre, men de fortsätter att försöka ge sig på Israelerna på sitt eget sjuka sätt...

Tänk om Arafat hade tigit och fortsatt leva normalt, då hade det förmodligen inte varit krig där nere.
Samma som hitler, om inte han hade funnits hade inte utrotningen börjat.
Eller hade bara någon annan maktgalen person gjort det?
We will never know :/

[ Detta Inlägg ändrades av: PaiN den 2002-05-11 10:09 ]

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
169349
May 11, 2002 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg samma dokumentär om Arafat. Det ganska felaktigt att jämföra Arafat med Hitler. Hitler var alvarligt sjuk medan Arafat bara är maktgalen. Men håller med dig han är inte rätt person att leda palestinierna. Sedan säger du "De fick det bara sämre, men de fortsätter att försöka ge sig på Israelerna på sitt eget sjuka sätt..." det låter som alla palestinierna inte skulle vilja något annat än att spränga sig själv i luften. Det är inte sant, det är bara en liten extrem grupp som utför sådana attentat. Lösning på Palestina/Israel krisen tror jag är att gå tillbacka till början. Alltså Israel drar tillbacka sin olagliga okepation av palestinsk mark. Om man gjorde det så skulle arabstaterna erkänna Israel och de extrema grupperna skulle med tiden tyna bort utan stöd från omgivningen.

[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-05-11 15:33 ]

PaiN
Member
Medlem
169372
May 11, 2002 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaja hitler kanske va överdrivet.
Förlåt om jag inte var riktigt tydlig, men om du har läst mina tidigare inlägg så vet du min ställning. Jag vet att alla palestinier inte är terrorister. Vad jag har hört så var "okupationen" "laglig". Israelerna/judarna fick en plats att kalla sitt eget land.
Din genialiska idé om att Israelerena skulle dra sig tillbaka, jomenvisst. Se vad som händer då trupperna börjar dra sig bakåt. Då snubblar en palestin fram o spränger sig.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:(några)Palestinierna vill utrota Israelerna så de kan få "tillbaka" "sitt land". De vill skapa en bild där Palestinierna är svaga och oskyldiga och stora stygga Israel Bombar gamla tanter och barn(inget annat). Media är så blåögda så de går glatt med på att sprida denna bild.

Men de senaste dagarna har det börjat låta lite mer sannings enligt. Bland palestinierna finns det beväpnade terrorister som inte gör något annat änn att förhindra fred. Israelerna försöker gripa dessa män.

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
169378
May 11, 2002 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Börjar hålla med dig mer och mer. Jag menade inte att Israel ska försvinna utan att Israel ska få sin ursprungliga storlek alltså den FN beslutade om. Vet inte om det skulle funka, hur man skulle göra med de israeliska bosättningarna mm. Sedan varför massmedia sprider bilden om att palestinierna är "gamla tanter och barn(inget annat)." Beror på att vi i Sverige tycker om att tycka synd om palestinierna. I USA är det tvärtom där är det Israelerna/Judarna som det är synd om. Det är så klart bådas fel.

PaiN
Member
Medlem
169387
May 11, 2002 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Det vore ju fint om det hade gått. Men hamas vägrar ju, så...
Vad de rapporterar i USA vet jag inte men de framhäver säkert bombdåden mer än här i Sverige där man i princip nu bara nämner att det skett.
Båda är ju skyldiga men som någon skrev tidigare i forumet: Palestinierna/hamas går ju bara på oskyldiga till skillnad från Israel. Då har jag ju lättare med att stå på Israels sida..

Tänk va häftigt och spännande om media hade rapporterat sanningen och inte tagit någon sida. Inte bara i dethär fallet utan stortsett. Finns det verkligen någon media som är opartisk?

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
169407
May 11, 2002 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Hamas går (nästan) bara på civila men sedan så är det en tenorist organisation medan Israel är ett land. Ett land kan inte/borde inte gå på civila mål för då blir de lika mycket teorister som teoristerna de bekämpar. Massmedia kan inte vara opartisk så länge människor rapporterar för alla har förutbestämda åsikter i störe eller mindre grad.

PaiN
Member
Medlem
169423
May 11, 2002 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Time to bring Robots to media then wink

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
169426
May 11, 2002 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Sant smile....... kanske nån gång långt långt långt in i framtiden. Fast ingen åsikt är ju oxå en åsikt

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
169621
May 12, 2002 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

COOLT 😀

Jag har inte varit inne på NH på över en vecka nu, och min tråd är uppe i 9 sidor smile Nu i slutet har jag inte orkat eller hunnit med att delta i debatten men jag är glad över att se att vi "datornördar" är tillräckligt smarta för att inse att politik är viktigt smile Och viktigt att diskutera!

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
169631
May 12, 2002 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Fast det liknar mer krig! 😀
Heh, just kidding smile

PaiN
Member
Medlem
169651
May 13, 2002 - 6:02 am
sp_Permalink sp_Print

🙂
Vi kan ju halka tillbaka till svensk politik nu.
Jag har en fråga till alla som röstar/röstade på Social Demokraterna:
Varför röstar ni på dem!?

Ta en titt på samhället, de har haft makten i ett antal år nu och vid varje val pekar dem på vad de ska förbättra och sedan gör tvärt emot. När ska Svenskarna öppna ögonen ?
Jag tror det är som en tradition att alltid rösta på sossarna, för ingen kan väl gilla deras politik och hur de sköter Sverige?

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
169727
May 13, 2002 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska inte röstat på sossarna men jag hade gjort det ifall jag fick wink . Visst Sverige är inte perfekt men inte så tokigt. Alla lyfter fram det negativa. Visst skolan är långt ifrån bra, sjukvården är dålig, mm. Men är det bättre i andra länder? Vi klarar oss ganska bra här i Sverige. Sossarnas politik har brister men vad ska man rösta på då?.....moderaterna. Moderaterna vill seriöst göra om Sverige till USA. Lägre skatter, minimalt skyddssystem. Jag gilla Sverige som det är nu, visst kan det förbättras men grunden är bra. Sedan kan man se vad som hände föra gången. Jag skulle inte våga rösta på moderaterna, kan ju inte grundläggande matematik. Visst ekonomin var inte bra efter sossarnas styre men moderaterna lyckades inte precis förbättra den.
Vad finns det mer än sossarna och moderaterna... centern nee, kristdemokraterna har iaf en parti ledare som kan prata till skillnad från mod... , Folkpartiet tristare än S , Vänsterpartiet populistiskt så man vill spy, Miljöpartiet bra med miljö tänkande men har en lite ekonomisk oansvarig politik. Det var väl alla riksdags partier. Så varför röstar man på S ju för att deras politik helt enkelt är den bästa. Den är långt ifrån perfekt men motståndet är ganska minimalt.

PaiN
Member
Medlem
169762
May 13, 2002 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Om vi ska jämföra med andra länder, t.ex. skolan. Då får man ju räkna med att vi betalar ett antal ggr mer i skatt än de länderna med sämre skola än Sverige.
Sossarnas halvtaskiga politik har de ju försökt rätta upp under hela sin tid vid makten. Jag tycker Moderaterna är ett bra alternativ. Några år med moderaterna vid styre så är vi nog halvt uppe ur sossarnas grop som de grävt med deras onda cirkel.
Lägre skatt -> mer företag -> mindre arbetslöshet (inte sossarnas syn på att minska arbetslöshet, genom att sätta folk på kurser, utan att ge folk ett riktigt arbete med en riktig lön) -> Gladare folk, konsumerar mera o.s.v.

Nu kan man ju lika väl skita i att arbeta o leva på bidrag. Eftersom mer än hälften av lönerna går ju till fader Goran.

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
169795
May 13, 2002 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst skaten är hög i Sverige, jag bryr mig inte men läggre skatt skulle självklart leda till mer företagande, mindre pengar till utsatta grupper, alltså störe klyfter mellan rika och fattiga. Vi kan ju bara titta på moderaternas drömland...USA vill man ha det som i USA så rösta på moderaterna vill man inte rösta på nåt annat.

Sedan så tvingar globaliseringen oss att anpassa oss efter omvärlden så sossarnas politik och moderaternas politik skiljer nog inte SÅ mycket. Sist men inte minst rösta på moderaterna eller vad ni vill bara inte på sverigedemokraterna!

PaiN
Member
Medlem
169823
May 13, 2002 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte de blir så endå sedö voodoo 😛
Nu e det ett stort antal som betalar skyhöga skatter. Men om Moderaterna kommer till makten kommer företagen, o som sagt jobben. Kombinerat lägre skatt med fler skattebetalare. Alltså kommer det vara fler som betalar lite skatt istället för att hälften suger bidrag från de rika...
Sen lär det ju inte gå att sänka skatten över en dag men på sikt, som man säger wink

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
169890
May 14, 2002 - 6:15 am
sp_Permalink sp_Print

Ja det låter bra, alla får mer pengar, alla får jobb, men varför har det gåt så dåligt när moderaterna haft makten?
Sedan finns det inte bara vinnare nån förlorarn alltid. Om man sänker skatterna och försämrara skyddssystemet så tror jag iaf att de fattiga inte får det så mycket bättre.

[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-05-14 15:00 ]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 146
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL