October 27, 2001
När moderaterna var vid makten kanske inte samhället såg ut som idag.
Det finns alltid förlorare, men i samhället idag är de de välutbildade som är de största förlorarna och det är en rätt stor skara. Då tycker jag vi ska va lite Sosse-aktiga och jämna ut saker o ting, t.ex. orättvisan med skatter o.s.v.
+Vem behöver skyddssystem om man har egna pengar? Men det ska ju endå inte slopas helt och hållet så..
September 5, 2001
hur gick det sist moderaterna styrde? Det ska finnas en kapitalist,en ägare och det är staten. Även om vänsters idé om att alla ska ha det lika låter bra kan det aldrig bli så eftersom vissa har det MYCKET bättre ställt en andra. Tänkter då verkligen inte rösta på moderaterna,men inte heller sossarna...eventuellt KPML(r) eller blankt. Tror inte min röst spelar någon roll eftersom världen är inte rättvis och tror inte att den blir det bara för att jag röstar.
October 8, 2001
Själv röstar jag nog efter hur min egna situation är vid tillfället.
är jag arbetslös eller nått lär jag ju tammefan inte rösta på moderaterna tex
men om det ordnar sig med mitt jobb så kanske man röstar på dom för att tjäna lite extra..
alla är egoistiska så varför ska inte jag vara det.
July 2, 2001
On 2002-05-14 14:58, hawkie wrote:
hur gick det sist moderaterna styrde?
Ja, hur gick det? Vad kan man hinna rätta till på 3år?
Det ska finnas en kapitalist,en ägare och det är staten. Även om vänsters idé om att alla ska ha det lika låter bra kan det aldrig bli så eftersom vissa har det MYCKET bättre ställt en andra.
En vansinnes idé som aldrig har funkat och kommer aldrig att funka. Vart hittar du drivkraften t.ex. att förbättra och erbjuda bättre service?
Tänkter då verkligen inte rösta på moderaterna,men inte heller sossarna...eventuellt KPML(r) eller blankt. Tror inte min röst spelar någon roll eftersom världen är inte rättvis och tror inte att den blir det bara för att jag röstar.
Det viktiga är att rösta, annars ger du utrymme för folk som inte alls tänker som du och har samma mål som du!
October 27, 2001
On 2002-05-14 15:54, Voodoozzz wrote:
[Molotov] ta inte det här personligt men fan där satt den 😀 . Moderaternas politik gynnar de som redan har det bra medan de som har det dåligt får det sämre.
Jag tror fortfarande inte på dedaer stenålders angreppet mot borglig politik. Det är så lätt att bara säga det o stirra sig blind på "lägre skatt" och "mindre bidrag". Men titta på de stora istället. Mer pengar och jobb åt folket säger jag !
Det blir det med Moderaterna vid styret. Sossarna siktar ju på rekord hög arbetslöshet o höjja bidrag o höjja skatt, fin fint, tryck ner folket ännu mer.
"Börja inte jobba! sitt hemma istället o få bidrag.. rösta på (S)"
"Få ett värdigt liv med ett jobb och en lön som inte stympas av skyhöga skatter.. rösta på (M)"
September 5, 2001
Har man hamnat så dåligt till så att man inte kan rätta sig på 3 år...ja,då ska man inte sitta i regeringen.
Efterfrågan skapar arbete? Efterfrågan styrs av staten eftersom staten styr och äger allt?? Har det prövats i något land? Nej,alltså vet inte du om det fungerar eller inte! det är meningslöst och disktuera med egositer som inte tänker på något annat än sig själva. Meningslöst att rösta om man inte vet vad man ska rösta på...det är så moderaterna får sina röster "Erhm,fan ska jag rösta på,ärch får la bli moderaterna då". Och äckliga MUF ska vi inte ens tala om,går runt och erbjuder spprit till mindreåriga för att vara med? Stiligt?
December 26, 2001
hawkie gå inte på PaiN han är ganska trevliga att diskutera med.....för att vara moderat 😀 . Vi behöver inte rösta på moderaterna för att se vilken politik de har (även om förslaget var...speciellt) Moderaterna styr Stockholm man kan se hur deras politik där.
Ta tex bostads politiken man har "get folk möjligheten att syra sitt eget boende" eller de rika har iaf möjligheten att bo i centrala bostadsrätter medan de mindre rika får....iaf inga centrala hyresrätter. Jag som bor i Umeå ska kanske inte säga så mycket om Stockholms kommunal politik men vissa saker värkar inte så .....rättisa .
July 2, 2001
@ Hawkie
Men vad är det för argument? Nu var det så att sossarna styrde sverige under 80-talet med fastighetskriser, bankkriser o annat. Sen får Moderaterna 3 år på sig att försöka städa undan det sossarna skapat.
Sen ska du veta att företaget Sverige befinner sig på den globala marknaden, så ditt staten måste anpassa sig efter övriga världen för att överleva.
Och JO, det har prövats i mängder av länder som haft STORA problem. Ta Sovjetunionen, Kuba eller Tjeckoslovakien. Det funkar inte med ett kommunistiskt styre och kommer aldrig att funka. Min vän berättade för mig (hon har slovakiskt påbrå): I forna Tjeckoslovakien valdes kommunisterna 1946, efter en statskupp 1948 avsätts det parlamentariska styret och min kompis farfar blir ofrivilligt medlem i motståndsrörelsen eftersom hans gård blir övertagen av staten. Han fängslas under 20år för att ha annorlunda åsikter. Enkla vardagssysslor såsom att handla mat blir ett bekymmer. Inte för att det saknas mat, tvärtom, mat finns det gott om. Det blir hundratals meter långa köer utanför butiken eftersom det bara släpps in ett litet antal kunder i affären samtidigt. Och vad kan man göra? Det finns ju ingen annan affär.
Angående att rösta: Jag tänkte mer på att partier såsom sverigedemokraterna, vit makt och annat får större utrymme för att sådana som du inte orkar flytta på tjockeröven och rösta.
December 26, 2001
Två saker har du iaf rätt i. Ett "Sverige befinner sig på den globala marknaden" det är sant och det kommer tvinga oss att likna andra länder i allt större grad. Jag hoppas att vi iaf kan behåll det skyddssystem som vi har nu. Två "Jag tänkte mer på att partier såsom Sverigedemokraterna" Sant bättre att rösta på moderaterna eller vad som hälls bara inte extrem/missnöjes partierna .
[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-05-15 18:23 ]
August 4, 2001
Om ni nu tycker att man inte blir lycklig av pengar...
Är det OK att jag får dina pengar då lr ??
Nej men jag förstår delvis det där med att INGEN BLIR LYCKLIG AV PENGAR men jag kan inte säga att jag skulle vara mer lycklig utan pengar, jag kan garanterat säga att jag blir lyckligare av mer pengar.
Va fan ska annars alla luffare med pengarna till, som dom "rika" tjänar ??
Men pengar är INTE allt !
Edit: jag är fan cp på riktigt, såg inte att det var fler sidor....
[ Detta Inlägg ändrades av: NoEx den 2002-05-15 20:36 ]
December 26, 2001
Man blir inte lycklig av pengar! Jag skulle inte bli olycklig om jag gav bort min pengar till dig och du skulle inte bli lycklig. De som är riktigt fatiga blir lycklig av pengar men normal Svenson blir det inte. Pengar är egentligen det de är ....en pappers bit, ingenting värt. Värklig lycka kan inte köpas, försök du .
69link tycker du staten på ett korrekt sätt driver sitt företag med tex gratis bibliotek
[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-05-15 20:47 ]
July 2, 2001
Jag är ledsen Voodooz, men du har uppenbarligen inte förstått vad pengar är.
Det du snackar om är vad man ska göra under sin livsresa, hur man fyller sig med liv. Och hur jag vill fylla mig med liv har inte du med att göra.
Pengar är ett verktyg för att hålla en balans och skapa rättvisa i en social tillvaro. Om du är duktig på att snicka och jag duktig på att odla. Hur ska jag kunna nyttja dina tjänster om du nu inte är intresserad av mina odlingar? Pengar är medlet för att kunna byta tjänster/varor med varandra på det mest flexibla sätt.
3 Guest(s)